Sonsuzluğun potansiyeli;Ayetler
''Gözleri vardır,ancak görmezler.''(Araf:179)
''Kur'an ve mü'min ikiz kardeştir.''(Hadis)
''EY İMAN EDENLER,İMAN EDİN!''(Ayet)
Sonsuzluk potansiyelinin enerjik boyuttaki derinliği ayetler misali bütünselliğe akar.Bu bütünsellik kozmik bilinç dahiline girerse akış ve derin boyutta farkındalık başlar.
Misal) Hz.Ali(r.a) : ''Görmediğim Rabbe secde etmem'' der. Yine başka bir ifadesin ''Perde-i gayb açılsa yakînim (imanım) ziyadeleşmeyecek'' diyor. (!)
Damlanın deryaya karışması ve orada damlanın kaybolup derya olması gibi... akış...
Bir başka misal) İhsan mertebesi,Allah'ı görür gibi ibadet etmek,damlanın deryaya itikal etmesi..vs.
* * *
İçiride herşeyi görecek sonsuzluk var.Dıştan içe herşeyi hisselişle.. ve hakikati hakikat ile yaşmakla akarsın..
''Öyle mü'minler vardır ki,ben onları hangi sır,hangi nur ile görüyorsam,onlarda beni aynı sır,aynı nur ile görüyorlar''(Hadis)
Kur'an'ın Evrenselliği
Hz.Ali:''Kur'an Fatiha'da,Fatiha besmelede,besmelede B'(ب)nin altındaki noktada şifrelenmiştir.Ben B'nin altındaki noktayım''diyor. Yani sadece o 'NOKTA' olsa Kur'an açığa çıkartılabilir.Demek ki o NOKTAda her AN Kur'an görünüyor.(Besmele ve başındaki (ب)(nokta) sırrı mana itibari ile çok derin olduğundan burada kısa kesildi.lakin B'(ب)'nin altındaki 'nokta'ya farklı anlamlar yükleyip şeriata muhalif yaklaşımlara ithafen buraya nakledildi)
''Kur'anı Hakimde bazı hadisatı tarihiye suretinde zikredilen cüz'î hadiseler külli düsturların uçladır''(Said Nursi)
Evrensellik bu..Geçmişim ve geleceğin kainatının fotoğrafı çekilse,işte karşımıza Kur'an olarak yansır.Ayetlerdeki birimsel potansiyelin somut ve maddesel boyuttaki tezahürü..;sonsuzluk:Kur'an, ama.. 'OKU'-yabilene..
Onun için sahabe: ''Ayakkabımın bağı kaybolsa Kur'anda arardım'' diyor.
Her bir kelamı,farklı boyutta,farklı alemde,o varlık düzenine göre onu yansıran sonsuz oluşumu oluşturur.
Onun için hadis der ki : ''Yedi kat gök vardır,yedi kat yer.Her gökte sizin Musa'nız gibi bir Musa,İsa'nız gibi bir İsa,Muhammed'iniz gibi bir Muhammed var..Yani bu manalar sonsuzdur.Tıpkı alemlerin sonsuzluğu gibi.'' (!)
''Allah yaratan ve türetendir.'' ayet meali bağlamında Alah bir model yaratıyor.Ve onu tüm alemlerde,tüm varlık bilinirliği düzleminde uygun bir dille sergiliyor.Ondan bin tane,milyon tane türetiyor.Tek bir mana yaratıldıktan sonra,o tüm varlıkta görünürlüğe geçiyor..
* * *
Muhammed;Varlıktaki dengenin,sonsuzluğun ve ''OKU''-manın adı.
* * *
Birşey herşeyi içinde barındırdığı gibi,herşey de bir şeyin içine sığışabiliyor.
* * *
Evrensellik;Sonsuzluk ve bütünlük..
----------------------------------------------------------------------------
ARANMAKLA BULUNMAZ,LAKİN BULANLAR ARAYANLARDIR...
* * *
''Elim lam sonra peşlerindeki ''Ra'' sırrı ile,''Nur'' isminle bütün süflî ruhanilerin üstüne çıktım.
Elim lam sonra mim ve ra'sı ile ruhların mecmâına yükseldim.Fakat gerçek ruh çok yücedir.'' (Hz.Ali)
Celcelutiye'den
* * *
İman,bir kendinde olma halidir,Kendinde olmayan kendini kaybeder,kendini kaybeden haddini bilmez.
Haddini bilen kendini bilir,kendini bilen Rabbini bilir.
* * *
------------------------------------------------------------------------------
Var olmak şahit olmaktır / şahit olmak var olmaktır.
Ben,layıkıyla övemem seni / Sen övdüğün gibisin kendini
Varlığım senin varlığının şahidi! / Varlığım senin rahmetinin şahidi!
Varsın bütün kainat varlığının aynası / Birsin,bütün mevcudat birliğinin şahidi
DUA :
Allahım!
Bana eşyanın hakikatini göster!
Bana hakikate itaat,batıla isyan liyakati lütfet!
Beni Allah'la aldatanlardan etme!
Allah'la aldatanlara aldananlardan etme.
Celalinden Cemaline sığınırız.
Allahım!
Senden sana sığınırız. Allahım!
------------------------------------
Sefa Mehmetoğlu
sefam72@gmail.com