Kadınlar ev dışında çalışmalımıdır?

Efendim, kadının çalışıp çalışmayacağı konusunu soran okuyucularıma burada tek şıkkı tavsiyeyi pek isabetli bulmamaktayım. Çalışamaz, yahut da çalışmalıdır şeklinde tek hükmü takdim etmek, herhalde ailenin içinde bulunduğu ekonomik şartları nazara ...


Ağaç Şeklinde Aç3Beğeni
  • 1 gönderen Beyyine
  • 1 gönderen alptraum
  • 1 gönderen 3rd eng

  1. Alt 06-26-2009, 20:05 #1
    Unnecessary Mesajlar: 726
    Efendim, kadının çalışıp çalışmayacağı konusunu soran okuyucularıma burada tek şıkkı tavsiyeyi pek isabetli bulmamaktayım. Çalışamaz, yahut da çalışmalıdır şeklinde tek hükmü takdim etmek, herhalde ailenin içinde bulunduğu ekonomik şartları nazara almamak olur. Onun için konuya biraz geniş açıdan bakmaya çalışacağım.

    Şöyle ki:

    İdeal olanı, kadının çalışmamasıdır. Yani dışarıda yabancıların yanında çalışmaya mecbur kalmamasıdır. Çünkü kadının evindeki çalışması kendisine yetip de artar bile.

    Zaten evindeki çalışması da bir bakıma nafile ibadet hükmünde bir meşguliyettir. Hanımların bu konuda imtiyazlı durumları vardır. Beyine gönül rızasıyla hizmeti, çocuklarına bakması, onlarla gece-gündüz haşır neşir olması nafile ibadetten başka bir manaya gelmez. Bu kudsiyette bir çalışma ise düşünen bir hanımefendi için tatmin edici olsa gerektir.

    Çünkü bu çalışma, yuvasında huzur, amel defterinde de sevaba vesiledir. Ancak, ekonomik şartların zorlamasıyla yabancıların yanında çalışmaya mecbur kalan hanımları da görmekteyiz.

    Bir mühim nokta da, çalışacak hanımın beyi ile olan durumudur. Hanımın çalışması beyinin izin ve rızasına bağlıdır. Beyinden izin çıkmaz, rızası söz konusu olmazsa hanımın çalışması meşru da olmaz, makul de görülmez.

    Bu izni vermeyen beyden hanımın makul ve meşru isteklerine cevap verip vermediği araştırılır. Zarurî ihtiyaçları temin ediyor, mecburî olan istekler eve getiriliyor da, hanım bunlara kanaat etmiyor, daha fazlasını, daha lüks ve israflısını talep ediyorsa, buna çalışma gerekçesi olarak bakılamaz. İhtiyaç üstü istekte bulunan hanımın arzularına haklılık payı verilemez.

    Bu konuda bazı hadisler bizi uyarmaktadır

    Ahir zamanda lüks ve israf alıp yürüyecek. Öyle ki, ihtiyaç olmayan şeyler dahi zarurî ihtiyaç telakki edilir hale gelinecek. Bu durumda hanımlar, kızlar, oğullar ailenin reisini isteklerini karşılaması konusunda zorlayacaklar... Helal kazançla bu istekleri karşılayamayan evin reisi de bu defa helal-haram sınırlarını tanımaz hale gelecek, ne bulursa almaya çalışacak. Böylece aile reisini, çocuklarıyla ailesi, uhrevi yönden felakete sürüklemiş olacaktır. Demek ihtiyaç anlayışı çok değişecek...

    Hadisin bu ikazı aile bireylerini ciddi şekilde düşündürmeli, çevrenin telkin ettiği ihtiyaç olmayan şeyleri de ihtiyaç gibi görmekten uzak kalmalı, helal lokmayla iktifa etmeye nefsimizi razı etme basiretini göstermeliyiz. Aksi halde beyi bırak hanımın çalışması dahi geçinmeye yetmeyecektir.


  2. Alt 06-26-2009, 20:33 #2
    Beyyine Mesajlar: 57
    Kadın'ın ev dışında çalışması bir yana, erkeklerin içinde çalışması, hem kadın için hemde erkek için haramdır. Kadının kocasının kadına izin vermesi bunu değiştirmez.
    Rasulullah (sav): ''Namus Gayreti (Kıskançlık) İmandan, kadın erkek bir arada bulunmak münafıklıktandır'' buyurmaktadır.

    Allah Ahzap Suresinde Şöyle buyuruyor:

    Hem vakarınızla evlerinizde durun da önceki cahiliyet devrinde olduğu gibi süslenip çıkmayın. Namazı kılın, zekatı verin. Allah ve Resulü'ne itaat edin. Ey ehli beyt! Allah sizden kiri gidermek ve sizi tertemiz, pampak yapmak istiyor.

    Oturun da evlerinizde okunan Allah'ın âyetlerini ve hikmeti anın. Şüphe yok ki Allah lütuf sahibidir ve her şeyden haberdardır.

    Şüphe yok ki müslüman erkeklerle müslüman kadınlar, mümin erkeklerle mümin kadınlar, itaat eden erkeklerle itaat eden kadınlar, sadık erkeklerle sadık kadınlar, sabreden erkeklerle sabreden kadınlar, mütevazi erkeklerle mütevazi kadınlar, sadaka veren erkeklerle sadaka veren kadınlar, oruç tutan erkeklerle oruç tutan kadınlar, ırzlarını koruyan erkeklerle ırzlarını koruyan kadınlar, Allah'ı çok zikreden erkeklerle Allah-'ı çok zikreden kadınlar var ya, işte onlar için Allah bir mağfiret ve büyük bir mükâfat hazırlamıştır.

    Bununla beraber Allah ve Resulü bir işe hükmettiği zaman, gerek mümin bir erkek ve gerekse mümin bir kadın için, o işlerinde başka bir tercih hakkı yoktur. Her kim de Allah ve Resulüne âşi olursa açık bir sapıklık etmiş olur.

    Ahzap 33-34-35-36


    Unnecessary bunu beğendi.
  3. Alt 06-26-2009, 21:07 #3
    alptraum Mesajlar: 38.107
    Blog Başlıkları: 28
    Sartlar bu durumu elbette degistirir. Mekan, durum, kabul görme ile islam SINIRLARI icerisinde kadinda para kazanabilir. Islamda kadinin para kazanmasini kisitlayan bir durum yoktur. Mecburiyet erkeklerede verilmis olsa esinin kabul etmesi ve kendisininde calismayi istemesi halinde mekan, durum, meslek olarakta islama uydugu müddetce herhangi bir KISITLAMA yoktur denilebilir.

    Unnecessary bunu beğendi.
  4. Alt 06-28-2009, 03:50 #4
    3rd eng Mesajlar: 675
    admıne katılmadan edemıcem ,sanırım olayı aynen söledıgı gıbı degerlendırmek lazım.

    Unnecessary bunu beğendi.
  5. Alt 09-26-2009, 06:21 #5
    pınaran Mesajlar: 314
    Ev işlerini kadın da yapar erkek de hatta aynı anda yaparlarsa daha çabuk biter.
    Hem erkekler yemekleri daha güzel yaparlar bu bir gerçektir. Kimse inkar edemez.
    böylece kadınlar sadece ev içinde çalışan cins olarak görülmez ve ev dışında da çalışır.
    Kendini geliştirir. Hem iç hem dış..
    Ve ve böylece iş yerinde kadın erkek sayısı eşitlenir.
    Erkekler iş yerinde de dışarda da kadın gördükleri için abazalıkları bir nebze körelmiş olur.
    Alışırlar artık her gün göre göre insan her gün bal yese baldan bıkar kadınlar da mal gibi görüldüğünden bu örneği verdim. Zamanla geçecek. Her şey çok güzel olacak.

Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın

Bu soru sistemi, zararlı botlara karşı güvenlik için uygulamaya sunulmuştur. Bundan dolayı bu kısımı doldurmak zorunludur.