Özgür irademiz yoktur

kursatotcu auf Dailymotion Herşey Allah'ın dilemesiyle oluyorsa zinada mı böyle oluyor? Allah ne yapacağımızı önceden biliyorsa böyle imtihan olur mu? Allah'ım bizi kötü yola düşürme diye dua ediyormusunuz, ediyorsanız soruyorum; ...


Ağaç Şeklinde Aç1Beğeni
  • 1 gönderen el_feta

  1. Alt 05-21-2010, 09:58 #1
    zxzx Mesajlar: 8
    kursatotcu auf Dailymotion
    Herşey Allah'ın dilemesiyle oluyorsa zinada mı böyle oluyor? Allah ne yapacağımızı önceden biliyorsa böyle imtihan olur mu? Allah'ım bizi kötü yola düşürme diye dua ediyormusunuz, ediyorsanız soruyorum; sizi kötü yola düşüren Alah'mı ki böyle dediniz. Hayır şer Allahtan mı, zina yapmak şer mi, zina yapmak Allahtan mı, hani hayır şer Allahtandı?

    Hanif Dostlar Ana Sayfa: özgür irade yok
    yazdığım kitap budur.

    sınava giriyorsunuz dua ediyorsunuz. kazanmayı bana nasip et. Ama sınavda size sorsam seçenek işaretlerken Allah sana müdahale ediyor mu, yoksa hür irade sahibimisin? sen diyorsun ki "hürüm" soruyorum: öyleyse neden dua ediyorsun "Allahım bana sınavı kazanmayı nasip et" diye? Madem sınavda sana karışmıyor, o zaman nasıl kazandırıyor sana sınavı?

    Allah geleceği değiştirebilir mi? evet dersen, değiştirme kararını alacağını ezelden biliyor muydu? evet dersen, soruyorum: ne değişti o zaman?

    Allah yaratacağını önceden bildiği eylemleri, yaratmayabilir mi?

    Allah yeyip içer mi. yemezse delil nedir? yerse bu ilahlığına halel mi getirir

    Allahın olacağını bildiği bir olay başka türlü olabilir miydi? hayır derseniz siz başka türlü olamayacak eylemleri yaptığınızı söylerken mi hür iradenizi savunuyorsunuz?

    Allah olacak olayları önceden bilir mi? bilirse, Allahın olacağını bildiği eylemin meydana gelmesi zorunlu mu değil mi? değil dersen, Allahın ilmi yanlışa döndü demiş olursun. zorunlu dersen, kul zorunlu olarak meydana gelecek eylemleri yaparken mi hür irade sahibidir?

    Allaha söven kişi de, Allaha sövme düşüncesini yaratan Allah mıydı?

    şer Allahtansa şerri Allah mı yaptırmış oluyor

    dua etmek kaderdense dua etmenin ne anlamı var

    Allah her varolanı görürse kendide var madem öleyse kendinide görürmü

    Allah ahirette görülecek diyorsunuz peşine Alah cisim değil şekli yok diyonuz. soruyom şekli olmayan nasıl görülebilir. madem peygamberimiz Allahın görüleceğini söyledi öleyse Allahın şekli var demektir.
    bilgi için googleden ara "kursatotcu" forumlarda yazdım

    kötülükler Allahtanmı evet dersen zinada mı Allahtan? buna cevap olarak: "kul ister Allah yaratır" derseniz, derim ki: peki o isteği yaratan kim? Allah mı yoksa kulun kendisi mi? yani cüzi irade yaratılmış mıdır? sizin mezhebiniz olan maturidilik yaratılmamıştır der.

    içki Allahın verdiği bir rızıktır diyen varmı

    günah işlemek kadermi

    önceden alnımıza yazılan şeyleri yapıyoz diyen böle hür irade olurmu diyen varmı

    hırsız rızkınımı yiyor
    hareketlerimizi Allahmı yaratır yoksa bizmi, Allah yaratırsa bizim özgür irademiz kalırmı

    zina hareketinin yaratıcısı Allahmı, Allah derseniz zorla zina yaptırmış olmuyomu

    dua ediyosunuz istediniz şey kaderde varsa zaten meydana gelecek kaderde yoksa zaten
    meydana gelmeyecek öleyse neden dua ediyonuz

    Allah hareket edermi etmezmi

    kulun neyi seçeceğini Allah ezelde mi seçti

    kul zina etmek istese, bu düşünceyi Allah kulda yarattı diyemi düşündü

    kulun Allaha sövme düşüncesini Allah mı yarattı

    Allah ezelden bugüne sonsuz zamanı aşıp nasıl gelebildi

    Allah düşüncelerimizi yarattığı içinmi öle düşünürüz

    Allah yalanı yaratan mıdır

    Allah napcamızı önceden biliyosa böle sınav olurmu

    herşey Allah’ın dilemesiyle mi olur? Zina yapanlar var, Allah’a sövenler var Bunlarda mı Allah’ın dilemesiyle oldu? hani herşey Allahın dilemesiyle oluyordu ya

    Kadere hayrın ve şerrin Allah’tan geldiğine inanıyor musunuz?
    Zina yapmak şer midir? Zina yapmak Allah’tan mıdır? Hani, hayır ve şer Allah’tandı ya

    içki rızıksa rızıkda Allahtansa içkiyi içiren Allahmı oluyor

    sizinle, Allaha inandığını söyleyip, kaderi inkar eden kişi arasında ne fark var o da siz de özgür iradeyi savunuyonuz

    "Allah’ım bizi kötü yola düşürme, yolumuzu saptırma" diye dua ediyor musunuz?
    Demek ki bizi kötü yola düşüren ve yolumuzu saptıran kimmiş?

    Bir insan çalıntı yiyeceklerle yaşarsa, bunlar ona Allah’ın verdiği rızık mıdır?

    Rızık Allah’tan mı? İçki içmek rızık mı? İçki içmek Allah’tan mı? ehli sünnet içki rızık der

    16 / 93 Allah dilediğini saptırır, dilediğini doğru yola iletir, yaptığınız işlerden sorumlu
    tutulacaksınız ( kuranda nahl suresi 93 üncü ayet bu, bak hem saptırıyor hem de sorumlu tutuyor

    7/179 And olsun ki, cehennem için de birçok cin ve insan yarattık… ( kuranda araf suresi
    179 uncu ayet bu,

    2/7 Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir, gözlerinde de perde vardır ve
    büyük azap onlar içindir ( kuranda bakara suresi 7 inci ayet bu, bak onları hem mühürlüyor
    hem de onlara iman etmeyi emrediyor

    17/46 (Kuran ı) anlarlar diye kalplerine örtüler ve kulaklarına da ağırlık koyduk
    (kuranda isra suresi 46 ıncı ayet bu, kuranı anlamasınlar diye kalplerinin mühürlendiği
    söyleniyor ya, hem de onlara kurana inanmaları emrediliyor değil mi,

    Resulullah dedi ki: “Hayrı (iyilik) ve şerri (kötülük) ile kadere iman etmeyen kimseyi Allah ateşte yakar (Ahmed bin hanbel)

    Peygamberimiz dedi ki: Biriniz kaderin hayrına da, şerrine de iman etmedikçe iman etmiş olmaz Başına gelecek olanın mutlaka geleceğini, başına gelmemesi mukadder olanın da mutlaka gelmeyeceğini bilmedikçe (iman etmiş sayılmaz) (Tirmizi)

    Peygamberimiz dedi ki: “Allah gökleri ve yeri yaratmadan ellibin yıl önce, Arşı su üzerindeyken yaratıkların kaderlerini yazmıştır (Tirmizi, Müslim)

    Peygamberimiz dedi ki: ”Kul yetmiş sene cennetliğin ameli gibi amel eder Hatta herkes onun cennetlik olduğunu söyler Öyle ki aralarında manen bir karış mesafe kalmaz Sonra mukadderatı galebe çalar da cehennem ehlinin işini yapar ve cehenneme girer (Buhari, Müslim)

    Peygamberimiz dedi ki: “Said ( cennetlik) annesinin karnında said olandır, bedbaht (cehennemlik)da annesinin karnında bedbaht ve şaki olandır” (Müslim)

    Ömer “Ya Resulullah buna göre şimdi biz olmuş bitmiş, hükmü verilmiş bir şeye göre mi amel ediyoruz (çabalıyoruz), yoksa henüz hükmü verilmemiş bir şeye göre mi amel ediyoruz? Bunun üzerine Hz Peygamber de “(Yazılıp) bitirilmiş bir şeye göre ey Ömer Kalemler (onu yazıp) kurumuş, kaderler onunla cereyan etmiş (ona göre meydana gelmiş) Fakat her insana yaratıldığı şey kolaylaştırılır (Müslim)

    Peygamberimiz dedi ki: : “(Kader) kalemi, kıyamete kadar olacak şeyleri yazıp kurumuştur (bitirmiştir)“ (Buhari)

    Peygamberimiz dedi ki: : “Allah var iken hiçbir şey yoktu Daha sonra O, Levhi yarattı ve kıyamete kadar gelecek olan bütün mahlukatın hallerini ona kaydetti” (Buhari)

    “Müzeyne veya Cüheyne kabilesinden bir adam sordu: “Ey Allah’ın Resulü, hangi işi yapıyoruz, olup bitmiş (levh-i mahfuza kaydı geçmi 351 bir işi mi yoksa (henüz levh-i mahfuza geçmemi 351 şu anda yeni başlanacak olan bir işi mi? Resulullah: “Olup biten işi” dedi Adam - veya cemaatten biri - yine sordu: “Öyleyse niye çalışılsın ki?” Hz Peygamber şu açıklamada bulundu: ”Cennet ehli olanlara cennetliklerin ameli müyesser (kolaylaştırmak) kılınır, ateş ehli olanlara da cehennemliklerin ameli müyesser kılınır” (Ebu Davud)

    ''' Resulullah dedi ki: “Allah’ın dilediği oldu, dilemediği olmadı” (Ebu Davud)

    Peygamberimiz dedi ki: "Kul, hayrıyla (iyilik), şerriyle(kötülük) kadere inanmadıkça, kendine (hayır ve şerden) isabet edecek şeyi atlatamayacağını, (hayır ve şerden) kaçacak olan şeyi de yakalayamayacağını bilmedikçe iman etmiş olmaz"
    (Tirmizi)

    Aişe anlatıyor: "Bir çocuk ölmüştü Ben: "Ne mutlu ona! Cennet kuşlarından bir kuş oldu!" dedim Peygamber "Sen Allah ın cenneti de cehennemi de yarattığını, beriki için de öteki için de ahali yarattığını bilmiyor musun?" dedi (Müslim)

    Siz bu yazıları okumadan önce Allah bu yazıyı okuyacağınızı biliyor muydu, bilmiyor muydu? “Biliyordu” derseniz, soruyorum: Bildiği gibi olmasını mı diledi
    yoksa bildiğinin aksine olmasını mı diledi? "Bildiği gibi olmasını diledi" derseniz, sizin bu yazıyı okumanızı Allah’ın irade etmiş olduğunu kabul ettiniz demektir ve siz Allah’ın irade ettiği bir fiili, hareketi engelleyebilir misiniz? "Hayır engelleyemem" derseniz, demek ki siz bu yazıları Allah’ın zorlamasıyla, mecburen, tıpış tıpış okudunuz Ne dersiniz bu işe?

    Tercihlerin mahlukmu ( yaratılmış mı) değilmi onu söle. mahluksa onu yaratan Allalh mı. Allah ise Allahın sende yaratmış olduğu düşünceyi düşünmüş olmadın mı. evet dersen Allahın sende yarattığı düşüncenin meydana gelmesini engellemeye kadir olabilir misin. olamam dersen. düşünmemeye kadir olamadığın bi düşünceyi düşünürken. nasıl özgür oldunu iddia edersin

    - Allah ezeli ilminde bir yere, bir zamanda yağacağını bildiği bir yağmuru; isteseydi yağdırmayabilir miydi? evet dersen, yağmurun yağacağına ilişkin ezeli ilimde, yanılma olmuş oluyor mu, olmuyor mu?
    oluyor dersen. derim ki Allah'ın ilmi yanlışa döner mi? dönmez dersen. Allahın olacağını bildiği bir olayı yaratmamazlık edemeyeceği ortaya çıkmış oluyor. Yani geleceği Allah da değiştiremiyor. Sonradan karar değiştirir, denirse. soru: son vereceği kararı ezelde biliyor muydu? evet dersen gördüğün gibi hiçbir şey değişmiş olmuyor.

  2. Alt 05-21-2010, 21:16 #2
    el_feta Mesajlar: 1.168
    eywallah...
    yazının hemen tamamı, benzer ikili mantık kurgusu üzerine kurulmuş. Allah şerri yaratır mı, yaratırsa zina da mı Allah'tan, yaratmadıysa hani hayr ve şerr Allah'tan idi önermesi gibi...
    halbu ki, bu mantık örgüsü daha baştan sakat bir zemin üzerinde. Allah'ın şerri yaratması ile şerrin Allah'tan olması aynı şey değil.
    Bir kere Kuran'da bildiğim hiçbir yerde şerrin Allah'a izafesi yoktur. Kaldı ki şerr, asıl değildir, arızidir. Kainat "hayr" üzerine kurulmuştur. Aslolan da bu "hayr senaryosunun" ahengini bozmamaktır. Bir hayvanın şerr işleyeceği düşünülemez öyle değil mi, çünkü doğa varolduğu şekliyle bırakıldığında , kurulan yasa üzere -kusursuz nizam- işleyişini sürdürecektir.

    Misal vereyim. Domuz , şerrdir diyebilir miyiz?
    Domuz, tam bir çöp öğütücüdür. Şerr olan ise domuzun yenmesidir.

    İmtihan noktası da tam olarak budur. Kainat senfonisinde bozuk nota çalabilme hakkı insana verilmiştir. Allah'ın yaptıklarımızı bilmesi bizi bağlamaz. O, onun ezeli ve ebedi ilmidir. Ve tüm yapılacaklar levhi mahfuzda yazılmıştır. Bunun böyle olması bizi yazılana mecbur kılmadığını tekrar belirtmek isterim. Şu rivayet bunu açıklar mahiyette :

    Hz. Ömer (ra) şam'a doğru yola çıkmıştı. Serg denilen yere varınca kendisini orduların başkumandanı Ebu Ubeyde b. Cerrah ile komuta kademesindeki arkadaşları karşıladı ve ona şam'da veba hastalığı baş gösterdiğini haber verdiler.

    Hz. Ömer (ra) şam'a doğru yola çıkmıştı. Serg denilen yere varınca kendisini orduların başkumandanı Ebu Ubeyde b. Cerrah ile komuta kademesindeki arkadaşları karşıladı ve ona şam'da veba hastalığı baş gösterdiğini haber verdiler. Ömer (ra) Abdullah b. Abbas'a:

    -Bana ilk Muhacirleri çağır dedi.

    Hz. Ömer (ra) onlarla oturup konuştu ve şam'da veba salgını bulunduğunu kendilerine bildirdi. Onlar nasıl hareket edilmesi gerektiğinde ihtilaf ettiler. Bazıları:
    -Sen belirli bir iş için yola çıktın geri dönmeni uygun bulmuyoruz dediler. Bazıları da:
    -Müslümanların kalanı ve Hz. Peygamberin ashabı senin yanındadır. Onları bu vebanın üstüne sevk etmenizi uygun görmüyoruz orada salgın hastalık var dediler.

    Bunun üzerine Hz. Ömer (ra):

    -Gidebilirsiniz dedi. Daha sonra Abdullah b. Abbas'a (ra):

    -Bana Ensar'ı çağır dedi. Onlar da Muhacirler gibi benzer sözler söylediler. Hz. Ömer (ra):

    -Siz de gidebilirsiniz dedi. Hz. Abdullah'a (ra) tekrar:

    -Bana Mekke'nin fethinden önce Medine'ye hicret etmiş olan Kureyş Muhacirlerinin yaşlılarını çağır dedi.

    Onlardan iki kişi bile ihtilaf etmedi ve hepsi:
    -İnsanları geri döndürmeni ve bu hastalığın olduğu yere gitmemeyi uygun görüyoruz dediler.

    Bu defa Hz. Ömer (ra) herkese seslenerek:

    -Ben sabahleyin dönüş hazırlığına başlıyorum siz de hayvanlarınıza binmiş olun dedi.

    Ebu Ubeyde b. Cerrah (ra):

    -Allah'ın kaderinden mi kaçıyorsun? diye sordu. Hz. Ömer (ra):

    -Keşke bunu senden başkası söyleseydi ey Ebu Ubeyde! Dedi. Zira Ömer (ra) Ebu Ubeyde'ye muhalefet etmek istemezdi. Ve sözüne şöyle devam etti.

    -Evet Allah'ın kaderinden yine Allah'ın kaderine kaçıyoruz. Ne dersi senin develerin olsa da iki tarafı olan bir vadiye inseler bir taraf verimli diğer taraf çorak olsa verimli yerde otlatsan Allah'ın kaderiyle otlatmış çorak yerde otlatsan yine Allah'ın kaderiyle otlatmış olmaz mıydın?

    Tam o esnada bir takım ihtiyaçların karşılamaz için ortalarda görünmeyen Abdurrahman b. Avf (ra) çıkageldi ve:

    -Bu hususta bende bilgi var Rasulullah (sav) Efendimizin:

    -“Bir yerde veba olduğunu işittiğinizde oraya girmeyiniz. Bir yerde veba ortaya çıkar siz de orada bulunursanız hastalıktan kaçarak oradan dışarı çıkmayınız” buyururken işittim dedi.

    Bunun üzerine Hz. Ömer (ra) Allah'a hamd etti ve oradan ayrılıp yoluna devam etti. (Buhari Tıb 30; Müslim Selam 98)

    imam şafi'den gelen şu rivayeti de eklemek istiyorum:

    Şafiî'nin şu sözleri de bunlar aleyhine bir delildir: Kadere inanmayan kişi, Allah'ın her şeyi bildiğini kabul ediyorsa çelişkiye düşer. Bu kişiye şöyle denir: Allah'ın bildiğinden farklı bir şeyin meydana gelmesi mümkün müdür? Şayet bu soruya "hayır" diye cevap verirse ehl-i sünnetin görüşünü kabul etmiş olur. Öyle bir şeyin mümkün olduğunu kabul ederse, Allah'ın bilgisizliğini ileri sürmüş olur. Allah bundan münezzehtir.

    Tüm bunlarla birlikte, resulullah'ın kader mevzusunda fazlaca tartışılmasına kızması da bir başka husustur.

    şimdilik..

    vesselam..

    manas?yok bunu beğendi.
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın

Bu soru sistemi, zararlı botlara karşı güvenlik için uygulamaya sunulmuştur. Bundan dolayı bu kısımı doldurmak zorunludur.