İslâm’da teblîğ ve irşâdın gâyesi, hak dînin insanlara ulaştırılmasıdır.157
Maksat, insanların zorla ve her türlü yola başvurarak müslümanlaştırılması değildir.158
Hristiyan misyonerliği ise muhâtapların her hâlükârda hristiyanlaştırılması ve vaftiz edilmesini hedeflemektedir.159
Misyonerlerin örnek aldığı Pavlus, bir mektubunda hareket tarzını şöyle dile getirmektedir:
“Ben özgürüm, kimsenin kölesi değilim. Ama daha çok kişi kazanayım diye herkesin kölesi oldum.
Yahûdîleri kazanmak için yahûdîlere yahûdî gibi davrandım. Kendim şerîata tâbî olmadığım hâlde,
şeriatçıları kazanmak için onlara şerîata bağlıymışım gibi davrandım.
Îsâ Mesîh’in kânunlarına bağlı olmama rağmen,
kanunsuzları kazanmak için kanunsuzmuşum gibi davrandım. Zayıfları kazanmak için onlarla zayıf oldum.
Ne yapıp yapıp bâzılarını kurtarmak için herkesle her şey oldum.”160
Görüldüğü gibi Pavlus,
gâyesine ulaşmak için, hiçbir kâide ve hudut tanımadan her türlü vâsıtayı kullanmayı meşrû görmektedir.
gâyesine ulaşmak için, hiçbir kâide ve hudut tanımadan her türlü vâsıtayı kullanmayı meşrû görmektedir.
Oysa ki İslâm’da şer’î gâyelere gayr-i meşrû vâsıtalarla gidilmesi yasaklanmıştır.
Baştan beri muharref Hristiyanlık’ın benimsediği bu yanlış usûl,
yâni kitlelere mesajı ulaştırmak yerine onları her ne pahasına
yâni kitlelere mesajı ulaştırmak yerine onları her ne pahasına
olursa olsun hristiyanlaştırma gayreti,
dînin özünün bozulup kaybolmasına,
mesajın her girdiği yerde değişiklik arz ederek
dînin müntesiplerinin zamanla fırkalar hâline gelmesine sebep olmuştur.
Hristiyanlaştırma çalışmalarında misyonerlerin,
ictimâî ve siyâsî açıdan zor durumda olan kitlelere,
fakir,
mültecî,
azınlık,
savaş ve tabiî afet mağduru kişilere yaklaşıp,
bu kişilerin içinde bulundukları
maddî ve rûhî buhrânı
istismâr ettikleri,
onların âdeta îmanlarını satın almaya çalıştıkları görülür.
ictimâî ve siyâsî açıdan zor durumda olan kitlelere,
fakir,
mültecî,
azınlık,
savaş ve tabiî afet mağduru kişilere yaklaşıp,
bu kişilerin içinde bulundukları
maddî ve rûhî buhrânı
istismâr ettikleri,
onların âdeta îmanlarını satın almaya çalıştıkları görülür.
Diğer taraftan misyonerliğin,
emperyalizm ile içli dışlı olduğu,
gâyenin dînî olmaktan çok siyâsî olduğu bilinmektedir.
emperyalizm ile içli dışlı olduğu,
gâyenin dînî olmaktan çok siyâsî olduğu bilinmektedir.
Misyonerler hedef aldıkları ülkeye yerleşmek sûretiyle
okullar,
yabancı dil kursları ve benzeri eğitim faâliyetleri
örtüsü altında
insanları hristiyanlaştırmaya çalışmaktadırlar.
okullar,
yabancı dil kursları ve benzeri eğitim faâliyetleri
örtüsü altında
insanları hristiyanlaştırmaya çalışmaktadırlar.
Pavlus’un usûlünü izleyen günümüz misyonerleri,
“takıyye” yapmakta,
yâni gerçek kimliklerini saklayarak muhâtabın hoşuna gidecek şekilde görünmeyi esas almaktadırlar.
“takıyye” yapmakta,
yâni gerçek kimliklerini saklayarak muhâtabın hoşuna gidecek şekilde görünmeyi esas almaktadırlar.
Meselâ hedef seçtikleri müslümanlara şirin gözükmek için,
Kur’ân’dan âyetler okumak,
müslüman kıyafetlerine bürünmek,
“papaz”, “râhip” yerine “hoca”;
“kilise” yerine “câmi” gibi
İslâmî kavramları kullanmak gibi usuller tâkib etmektedirler.
Yine insanları dinlerinden döndürmek ve kendilerine ısındır
mak için, Hristiyanlık’tan pek çok tâviz vermeyi esas hâline
getirmişlerdir.161
Misyonerlerin bu kadar hummâlı çalışmalarına karşı müslüman
ların da kendilerinin ve evlâtlarının terbiyesine önem verme
leri, İslâm’ı en güzel şekilde öğrenip tatbîk etmeye ve diğer
insanlara ulaştırmaya çalışmaları gerekmektedir.
Müslümanlar en azından, muharref dinlerini yaymak için böy
lesine gayret sarf eden misyonerlerden ibret almalı,
hak olan İslâm dînini yaşayarak teblîğe gayret etmelidir.
Zîrâ şükrünü ödememiz mümkün olmayan İslâm nîmetinin
teblîğ mes’ûliyetini unutmamak îcâb eder.
teblîğ mes’ûliyetini unutmamak îcâb eder.
Merhûm şâirimiz Mehmed Âkif,
müslümanların bu husustaki zaafına işâret ederek şöyle demektedir:
Misyonerler, gece gündüz yeri devretmedeler;
Ulemâ vahy-i ilâhîyi mi bilmem, bekler?!Osman Nuri Topbaş Hocaefendi