Cevap 1:
Konuyla ilgili bazı hadisler şöyledir:
- إذا أحب الله تعالى عبدا ابتلاه ، فإذا أحب الحب البالغ اقتناه ، قالوا : يا رسول الله ! وما اقتناؤه ؟ قال : لم يترك له مال ولا ولدا.
Meali: özetle: -Allah bir kimseyi severse, onu musibetlerle imtihan eder, tam sevilmeye layık bir konuma geldiÄŸinde onu çoluk-çocuktan ayırarak/can ve malda noksanlıklar meydana getirerek imtihan eder”(Kenzu’l-Ummal, h. No: 30793).
- وعن أبى مسعود الانصاري قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم لقريش إن هذا الامر فيكم وأنتم ولاته حتى تحدثوا أعمالا فإذا فعلتم ذلك سلط الله عليكم شرار خلقه فالتحوكم كما يلتحى.
Meali: -Ebu Mesud el-ensarî’nin bildirdiÄŸine göre, Hz. Peygamber(a.s.m) KureyÅŸlilere hitaben şöyle buyurdu: “Allah'ın emrini terk etmediÄŸiniz ve islamiyete aykırı ÅŸeyler yapmadığınız sürece bu iÅŸteki yöneticilik sizde devam edecektir. Fakat, o iÅŸleri yaptığınız zaman, Allah size en kötü insanları musallat eder de –bir kamış soydukları gibi- sizi soyarlar (öldürürler veya mallarını gasp ederek soyarlar). (Hadis sahihtir. bk. Mecmau’z-zevaid, 5/193).
Cevap 2:
Sorudaki şekliyle bir rivayete rastlayamadık. Bu konuda şu hadis-i şerif bize ışık tutmaktadır:
“Dinini ve ahlakını beÄŸendiÄŸiniz bir kimse size(kızınızı istemeye)geldiÄŸi zaman, kızınızı onunla evlendirin. Bunu yapmazsanız, yeryüzünde büyük fitne-fesat olur”(Neylu’l-Evtar, 6/127).
- Bir baba saliha/ahlaklı/dindar kızını fasık, ahlaksız bir kimseyle evlendirirse, bunun büyük bir vebalinin olduÄŸunda şüphe yoktur. Ä°slam’da özellikle erkeÄŸin kadına denk olmasının birinci ve olmazsa olmaz ÅŸartı dindarlık ve ahlaklı olmaktır. Bu husus, dört mezhep alimlerinin ittifakla kabul ettiÄŸi bir gerçektir(bk. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-Ä°slamî, 7/231-242).