Duanın kabul şartları!!!

1- Kazâya muvafık olmak, yani sünnetullaha uygun bulunmak, 2- O kimse hakkında duânın kabûlü hayırlı olmak, 3- İstenilen şey muhal olmamak. Duânın kabûlü için âdâbına ve şartlarına riâyet etmek lâzımdır. ...


Ağaç Şeklinde Aç2Beğeni
  • 2 gönderen HiLaLNuRu

  1. Alt 07-20-2008, 00:51 #1
    HiLaLNuRu Mesajlar: 242
    1- Kazâya muvafık olmak, yani sünnetullaha uygun bulunmak,
    2- O kimse hakkında duânın kabûlü hayırlı olmak,
    3- İstenilen şey muhal olmamak.

    Duânın kabûlü için âdâbına ve şartlarına riâyet etmek lâzımdır. Bu şartların cümlesi mevcud olduğu bir durumda kabul olunma ciheti gâlib ise de kabul olunması yine meşiyyet-i ilâhiyyeye bağlıdır. Binâenaleyh ALLAH, dilerse kabûl eder, dilemezse etmez. Fakat kul, âdâbına riâyet ederek duâyı bırakmamalıdır.

    Duânın kabûlünün âni olmasına kullar umûmiyyetle tahammül edemiyecekleri için istenilen şeyin bir müddet sonra verilmesi me'mûl olduğu gibi duâsı mikdarı o kimsenin üzerinden bir şerrin define sebeb olmak veyahud bilmediği bir cihetten duâsının eseri hâsıl olmak ihtimâline binâen duâya kabûl olunmadı nazariyle bakılmamalı ve "duâm kabûl olunmuyor" denilmemelidir.

    ALLAH Teâlâ Hazretleri icâbet husûsunu, istimrâra; ya'ni geniş zamana delâlet eden muzâri' sigasıyle beyan buyurmuşdur ki, bir zamanla mukayyed değildir, demektir. Kulun hakkında hayırlı olan bir zamanda kabûl eder.



    Yine âyet-i celîle'de:



    "Rabbiniz size: "Bana duâ edin ki duânızı kabul edeyim" dedi. O kimseler ki bana kulluk etmeğe büyüklendiler; pek yakında zelil ve hakîr olarak cehenneme girerler." (1)

    Duâ, Cenâb-ı Hak'tan, insanların muhtaç oldukları şeyleri tazarru' ve niyâz ederek kemâl-i tevâzu' ile istirham edip istemeleridir. Kulların ALLAH'a olan ihtiyaçlarını arz eylemeleridir.

    Duânın kabûlünün en mühim şartlarından biri de duâ esnâsında ALLAH Zü'l-celâl Hazretlerinden gayri hiç bir şeye güvenmeyerek teveccüh-i tâm ile ve kat'î sûretde Hak Teâla Hazretlerine yönelmektir.


    Duâda iki haslet aranır;

    Birincisi: İzzet-i rubûbiyyeti bilmek,
    İkincisi: Ubûdiyyetten olan zilleti idrâk edip Rab-binin himâyesine ilticâ ve ihsanından müstefîd olmasını arzu eylemektir.



    "Ey müşrikler! Sizin âciz ma'bûdlarınız mı hayırlıdır, yoksa muztar olan kimse duâ etdiğinde onun duâsına icâbet eden ve istediğini veren ve o muztar kalan kimseye isâbet eden kötülüğü kaldıran ve sizi yeryüzünün halîfeleri kılan ALLAH Teâlâ mı hayırlıdır? ALLAH'la beraber bunları îcâd ve kullarının ihtiyâcını def eden bir ma'bûd var da ona mı ibâdet edersiniz? Düşünceniz ne kadar az ve kısadır. Zîra Kadir'i bırakıp âcize ibâdet edersiniz." (2)


    Yâni, Ey müşrikler! Sizin ALLAH'a ortak koşduğu-nuz putlar mı hayırlıdır, yoksa musîbetlerden bir musîbete veya fakîrlik ve hastalık gibi derd ve elemlerden muztar kalıb halâsına çâre arayan bir kimse duâ etdiği zaman duâsını kabul edib musîbeti âfiyyete ve fakrini ğınâya ve hastalığını sıhhate tebdîl etmekle sâhil-i selâmete çıkaran Kaadir ve Kayyum mu hayırlıdır?

    Elbette kullarının ihtiyâcını def eden ve duâsını kabul edip istediğini veren ALLAH Teâlâ hazretleri bunlardan hiç birine kaadir olamayanlardan hayırlıdır. Binaenaleyh ma'bûd bi'l-hakk O'dur. O'ndan gayri ibâdete lâyık yoktur. Ve ALLAH Teâlâ Hazretleri size yeryüzünde tasarrufa kudret verendir. Dolayısıyla Zât-i Ecell ü A'lâya ibâdetiniz lâzımdır.

    ALLAH'la beraber başka bir ma'bûd var mı ki gayre ibâdet edersiniz ve siz her ân arkası arkasına gelen ni'metlerin kimden geldiğini düşünmeniz gâyet az olduğundan Azîz ve Kavî ALLAH'ı bırakıp âciz ve zelîle ibâdet edersiniz.



    --------------------------------------------------------------------------------
    (1) Gâfir (Mü'min) Sûresi, 60.
    (2) Neml Sûresi, 62

    EN İYİSİNİ ALLAH BİLİR

    alptraum ve xyzt bunu beğendiler.
  2. Alt 07-21-2008, 04:46 #2
    alptraum Mesajlar: 38.107
    Blog Başlıkları: 28
    Bu dua olayı sadece müslümanlara aıt olan bır durum ve kabulüde sadece müslümanlara has olmadığına ınananlardanım bu durumda ilk şık eleniyor ne yazık ki? Evrensel olması açısından tabikide

  3. Alt 07-21-2008, 08:58 #3
    Metin mete Mesajlar: 547
    Gecenlerde Star tv de Hatiboglunun bir vaazinda söyle bir hikaye anlatmisti;Resul Ibrahim babamiz mancinikla atese atilirken Vahy melegi gelir ve Ya Ibrahim Allaha bir sey diyecekmisin,Hayir der ibrahim O benim her seyimi bilir araciya ihtiyac yoktur der.Yani duanin yapilmasi Insanin Kendi yaratanindan kalbinden dahi olsa istemesidir.Bu kadar senfoniye ihtiyac yoktur sanirim Bakin Insanin dedim yoksa Müslüman veya gayri müslim demedim.Bütün güzel isimler onundur istediginiz gibi cagirmamiz icin,Ister Rahman deyin ister Rahim ama lütfen icten Dua edin bunlar kendi görüsümdür.

  4. Alt 07-21-2008, 17:56 #4
    HiLaLNuRu Mesajlar: 242
    Haklısınız Metin Mete kardeşim her türlü görüşü bilmek açısından koydum zaten bu konuyu.Bana göre de zaten ezbere(sadece dil ile söylenip aklı başka yerde olarak yapılan) bir dua değil hissederek yapılan bir dua daha güzel geliyor.Zaten aslolan da budur...

Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın

Bu soru sistemi, zararlı botlara karşı güvenlik için uygulamaya sunulmuştur. Bundan dolayı bu kısımı doldurmak zorunludur.