![]() |
Almancada kullanilan deyimler Pech habenSansi olmamak. Wir haben Pech.Es regnet. (Sansimiz yok.Yagmur yagiyor.) Das macht nichtsZarari yok. Ich habe keinen Bleistift.Das macht nichts. (Kursun kalemim yok.Zarari yok.) Es ist aus:Bitti,sona erdi,kapandi. Endlich ist es aus mit ihrer Freundschaft. (Nihayet arkadasliklari sona erdi.) Recht haben:Hakli olmak,hakki olmak. Ich glaube, es wird regnen. Ja,du hast recht. (Sanirim yagmur yagacak. Evet,haklisin.) Weg müssen:Gitmek,gerekmek. Es ist spät.Ich muss weg. (Gec oldu.Gitmeliyim.) Nichts dafürkönnen:Elinden birsey gelmemek,caresiz olmak. Ich kann nichts dafür,wenn du nicht arbeitest. (Sen calismazsan ben birsey yapamam.) Weg sein:Uyur kalmak,sarhos olmak,sasirmak,asik olmak. Ich bin weg für Besiktas (Ben Besiktasa asigim.) :) Von mir aus:Benim icin hava hos,fark etmez. Auf die Nerven gehen:Birinin sinirlerine dokunmak,birini sinir etmek. Mit deinen dummen Fragen gehst du mir auf die Nerven. (Aptalca sorularinla sinirime dokunuyorsun.) Vor sich haben:Yapacak seyi olmak. Ich habe heute vieles vor mir. (Bugün yapacak cok seyim var.) In Frage kommen:Söz konusu olmak. Dein Problem ist nicht in Frage gekommen. (Senin problemin hic söz konusu olmadi.) Im wege stehen:Engel olmak,karsisina cikmak. Schule haben:Okulu olmak. Heute haben wir keine Schule. (Bugün okulumuz yok.) Eine Rolle spielen:Bir rol oynamak,rolü olmak,önemi olmak. Der Beruf spielt im leben eine große Rolle. (Meslegin yasantida büyük rolü vardir.) Nichts zu machen sein:Yapacak hicbir sey olmamak. Leid tun:Üzgün olmak,acimak. Im Kopf:Kafadan,akildan,akilda. Du kannst wohl nicht im Kopf rechnen. (Akildan hesap yapamiyorsun demek.) Bescheid wissen:Iyi bilmek. Weißt du Bescheid, was der Lehrer gesagt hat? (Ögretmenin ne dedigini iyi biliyormusun?) Es ist mir (dir,...) recht:Benim icin hava hos,bence bir sakincasi yok. Auf jeden (keine) Fall:Her (hicbir) durumda, her türlü (hicbir) sartta, muhakkak (asla),kesinlikle,ne olursa olsun. Unter Umständen:Belki,herhalde,uygun düserse. Schluss machen:Bitirmek,son vermek. In zwei Minuten müßt ihr Schluß machen. (Iki dakikaya kadar bitirmelisin.) Kurz und gut:Kisacasi,sözün kisasi. Auf den Gedanken kommen:Fikrine varmak. Schwarz sehen:Karamsar olmak,sonunu iyi görmemek. Er ist sehr krank.Ich sehe schwarz für ihn. (Cok hasta,sonunu hic iyi görmüyorum.) In Ruhe lassen:Birini rahat birakmak. Lass mich in Ruhe! (Beni rahat birak.) Nach wie vor:Eski hamam eski tas,eskisi gibi. Imstande sein:Yapabilmek,elinden gelmek,agzinda bakla islanmak. Zu Ende gehen:Bitmek,sona ermek. Auf den ersten Blick:Ilk bakista. Genug davon haben:Canina tak etmek,bezmek,artik yetmek. Nicht gefallen:Iyi (saglikli) gözükmemek. Heute gefiel mir mein Vater nicht. (Babami bugun pek iyi görmedim.) Heute oder morgen:Bugün yarin. Heute oder morgen werde ich ein Auto kaufen. (Bugün yarin bir araba satin alacagim.) Es kommt darauf an:Bakalim. Es kommt darauf an,dass er ins Kino kommt? (Bakalim sinemaya gelecek mi?) Einigermassen:Söyle böyle,iyi kötü,asagi yukari. Ich weiss einigermassen. (Nasil oldugunu iyi kötü biliyorum.) Keine Ahnung haben:Bilgisi olmamak. Wohin ist er gegangen? Ich habe keine Ahnung. (Nereye gitti, hic bilgim yok.) Zu tun haben:Yapacak isi olmak. Ich habe viel zu tun. (Cok isim var.) Zur Sache kommen:Kisa kesmek. Komm zur Sache! Ich habe keine Zeit. (Kisa kes,vaktim yok.) Vor sich gehen:Olmak,vuku bulmak. Wie der Unfall vor sich gegangen ist? (Kaza nasil oldu?) Einen Streich spielen:Birine oyun oynamak,oyun etmek. Versuch nicht,mir einen Streich zu spielen! (Bana oyun oynamaya sakin kalkma!) Vor Hunger sterben:Acliktan ölmek. Den Entschluss fassen:Karar vermek,karara varmak. Auf diesem Wege:Böyle,bu sekilde, bu yolla. Im Schneckentempo:Deve yürüyüsü,kaplumbaga yürüyüsü. Die Ohren spitzen:Kulak kabartmak. Den Kopf schütteln:'Hayir' anlaminda kafasini sallamak,kabul etmemek. Der Lehrer schüttelte den Kopf. (Ogretmen kafasini salladi.) Hinter jemandem her sein:Birinin arkasindan kosmak,birinin pesinde olmak. Die Männer sind hinter mir her.(Adamlar pesimde.) Eins von beiden:Ikisinden biri. Grün oder blau. Wähle eins von beiden. (Yesil yada mavi.Ikisinden birini sec.) Nicht ausstehen können:Cekememek,sevmemek,hoslanmamak. Entschuldige! Aber ich kann heute abend deine Freunde nicht ausstehen. (Kusura bakma! ama bu aksam arkadasini cekemem.) Zur Welt kommen:Dünyaya gelmek,dogmak. Zu suchen haben :Aramak, isi olmak. Was hast du hier zu suchen? (Burada ne ariyorsun?) Es satt haben :Bikmak,karni tok olmak,artik yetmek. Von oben bis unten :Bastan asagi,tamamiyla,tepeden tirnaga. Mit Leib und Seele :Tüm benligiyle, yürekten. Das ist keine Kunst :Hüner degil, babam da yapar. Jemandem die Hand schütteln:Birinin elini sikmak. Gas geben :Gaza basmak,gazlamak. Zu Ende sein:Bitmek,sona ermek. Die Achseln zucken:Omuz kaldirmak,omuz silkmek. Sein Wort halten:Sözünü tutmak. Auf die leichte Schulter nehmen:Hafife almak,kolaya almak,önemsememek. Bis über die Ohren :Cok fazla,haddinden fazla. Sein lassen:Yapmamak,yapmaktan caymak. Vor kurzem :Birkac gün önce,daha önce. Aufs Haar stimmen :Tam tamina dogru olmak. Meine Ergebnisse stimmen aufs Haar. (Benim sonuclarim tam tamina dogrudur.) Ein gutes (schlechtes) Gewissen haben :Vicdanen rahat olma(ma)k, gönlü rahat olma(ma)k. Ich habe meinen Vater nicht belogen.Deswegen habe ich ein gutes Gewissen. (Babama yalan söylemedim.bu yüzden gönlüm rahat.) Ein für allemal :Son olarak, son defa. Ein Auge zudrücken:Göz yummak,mani olmamak. Ich drücke ein Auge zu, aber das soll das letzte Mal sein. (Göz yumuyorum ,ama bu son olsun.) Zu weit gehen :Cok olmak, ileri gitmek. Die Stirn runzeln :Yüzünü burusturmak,yüzünü eksitmek. Schleudern :Kaymak,patinaj yapmak,savurmak. Wie aus der Pistole geschossen :Su gibi. Ihr müsst die Wörter wie aus der Pistole geschossen sagen können.(Sözcükleri su gibi söyleyebilmelisiniz.) Nicht mehr mitmachen :(artik bir iste ) Olmamak. Klasse sein :Birinci sinif olmak,harika olmak,sahane olmak. Mensch! Das Buch war doch Klasse! (Yahu ,kitap harikaydi be!) Zur Hand haben :Elinin altinda olmak,elinde (var) olmak. Mit guten Gewissen :Gönül rahatligi ile, huzur icinde, rahatlikla. Nicht fertig werden :Bir türlü unutamamak,akli fikri hep ayni seyde olmak,isin icinden bir türlü cikamamak. Eine Aufnahme machen :Fotograf cekmek,resim cekmek. Platz machen :Yer acmak. Kreuz und quer :Her yana, saga sola, bir asagi bir yukari. Hier und da :Orada burada, yer yer, bazen. Heute sind wir hier und da spazieren gegangen. (Bugün orada burada gezinti yaptik.) Geld machen :Para yapmak, cok para kazanmak. Feierabend machen :Bitirmek, kapatmak, son vermek, paydos etmek. Wieder auf den Beinen sein :Belini dogrultmak, islerini yoluna koymak;iyilesmek. Mit der Zeit :Zamanla, yavas yavas. Keinen Pfennig wert sein :Bes para etmemek. Den Mund halten :Cenesini kapamak,sesini kesmek,agzini acmamak. Du sollst den Mund halten! (Kapa ceneni!) Ein Gesicht machen wie drei Tage Regenwetter :Surat asmak, suratindan düsen bin parca olmak. Lange Finger machen :Eli uzun olmak, calmak, hirsizlik yapmak. Einen Bärenhunger haben :Kurt gibi ac olmak. Los, Mutter! Ich habe einen Bärenhunger. (Haydi anne! kurt gibi acim.) Von Zeit zu Zeit :Ara sira, zaman zaman, firsat buldukca. Jemandem von etwas (davon) keine Silbe sagen :Birine tek sözcük söylememek, hic söz etmemek. ...Treppen hoch wohnen : ...nci katta oturmak. Meine Tante wohnt drei Treppen hoch. (Teyzem ücüncü katta oturuyor.) Von etwas kann Rede sein :Söz konusu olmamak, ihtimal disi olmak. Von deiner ehe mit diesem Mädchen kann keine Rede sein. (Bu kizla evlenmem söz konusu olamaz.) Sich Mühe geben :Caba harcamak, gayret göstermek, didinmek. Wer sich Mühe gibt, hat Erfolg. (Caba harcayan basarili olur.) Sich in die Länge ziehen :Uzamak. Köpfchen haben : zeki olmak, kafali olmak, kafasi calismak. Jemandem etwas ins Gesicht sagen:Birine bir seyi yüzüne (karsi) söylemek. Kein Blatt vor den Mund nehmen:Agzinda bakla islanmamak, acik sözlü olmak. Keinen Finger rühren:Parmagini ( bile) oynatmamak,elini sürmemek, karismamak,aldiris etmemek. Es zieht:Esiyor, hava akimi var. Sich Rat holen:Akil danismak, fikir almak. Mehr und mehr:Durmadan, gittikce artan ölcüde, devamli. Ach! Lassen Sie doch! :Birakin Allah askina! hic yarari yok. Im Grunde (genommen) :Aslinda, aslina birakilirsa,gerci. Sich etwas durch den Kopf gehen lassen üsünüp tasinmak, uzun süre kafa yormak. Das ist die Frage :Süpheli, belli degil. Sein Brot verdienen :Gecimini saglamak, ekmek parasi kazanmak. In Stürmen regnen :Bardaktan bosalircasina, (saganak halinde) yagmak. Es gut mit jemandem meinen :Birine karsi iyi niyet beslemek, onun hakkinda iyi seyler düsünmek. Im Laufe der Zeit :Zamanla, yavas yavas. Zu sich kommen :Kendine gelmek, kendini bulmak. Geschmacksache :Zevk meselesi. Du magst keine Schokolade? Geschmacksache. (Cikolata sevmez misin? Zevk meselesi.) Das ist keine Frage :Kesinlikle, hic kuskusuz. Dabei sein, etwas zu tun : (bir isi) o anda yapiyor olmak. Von Tag zu Tag :Günden güne, gün gectikce. Rücksicht nehmen :Dikkate almak, göz önüne almak, gözetmek. Mit offenem Munde dastehen :Agzi (bir karis) acik kalmak. Bei Laune sein :Keyfi yerinde olmak. Von Kopf bis Fuss :Bastan asagi, tepeden tirnaga. Ein Gesicht machen (ziehen, schneiden) :Yüzünü eksitmek, yüzünü burusturmak. Jemandem freistehen :(Bir seyi yapmakta) serbest olmak. Da ist nichts dahinter :Degersiz olmak, önemsiz olmak. Unter anderem :Bunun disinda, bunun yanisira. Recht behalten :Hakli olmak, hakki olmak. Etwas leicht nehmen :Kolaya almak, hafife almak, önemsememek. So gut wie :Hemen hemen, asagi yukari. Sich Gedanken machen üsünmek. Haare auf den Zähnen haben :Kaba ve itaatsiz olmak, ters ve aksi cevaplar vermek. Jemanden hat gut lachen :Sansi yerinde olmak, avantajli olmak. Du hast gut lachen. Das Spiel hast du gewonnen. (Haydi yine sanslisin. Oyunu kazandin.) Unter uns gesagt :Aramizda kalsin, laf aramizda. Jemandem zu dumm werden :Sabri tasmak, artik dayanamamak. Einen guten Klang haben :Iyi isim yapmis olmak, iyi taninmak. Alle Hände voll zu tun haben :Cok isi olmak, basini kasiyacak vakti olmamak. Dahinter steckt etwas :Isin icinde bir is olmak. Jemandem ein Licht aufgehen :Zihninde simsek cakmak, kavramak, anlamak. Keine Nerven haben :Celikten sinirleri olmak. Unter der Hand :El altindan, gizlice. An der Reihe sein :Sira kendinde olmak, sirasi gelmek. Von neuem :Yeniden, yeni bastan. Es gut haben :Sansi olmak, dört ayak üstüne düsmek. Bis ins kleinste :En ufak ayrintilara degin. In die Hand nehmen :Ele almak. Fürs nächste :Once, ilk önce, simdilik, gecici olarak. Jemanden nicht leiden können :Birini cekememek. Hand aufs Herz :Dogruyu söyle(yin). Ein langes Gesicht machen :Agzi acik kalmak, afallamak, surat asmak. Im Nu :Hemen, bir anda, göz acip kapayincaya dek. Zu guter Letzt :Bütün bunlar yetmezmis gibi, sonunda. Hals - und Beinbruch :Iyi sanslar! sansin(iz) acik olsun. Von heute auf morgen :Cok kisa bir zamanda. Sich das Leben nehmen :Intihar etmek. Hin müssen :Gitmek gerekmek, gitmek zorunda olmak. Den Verstand verlieren :Delirmek, sapitmak, cildirmak, kafayi üsütmek. Die Ruhe verlieren :Heyecanlanmak, sükunetini kaybetmek. Von oben herab :Yüksekten, burnu kaf daginda. Er schaut alle Leute von oben herab an. (Herkese yüksekten bakar.) Den Kopf hängenlassen :Cok üzülmek, düs kirikligina ugramak. Hals über Kopf :Aceleyle, telasla, alelacele. Etwas im Griff haben :Elinden gelmek, elinde oyuncak olmak. Erschlagen sein :Saskina dönmek, yorgunluktan ölmek. Jemandem in die Arme laufen :Rastlamak, biriyle tesadüfen karsilasmak. Etwas auf der Zunge haben :Dilinin ucunda olmak, söylemek üzere olmak. Schlange stehen :Kuyrukta durmak, sirada beklemek. Einen Strich unter etwas ziehen :Bir seyin altina kalin bir cizgi cekmek, son vermek. Feine Ohren haben :Kulaklari delik olmak, uyanik olmak. Mit Mann und Maus :Toptan, hep birlikte. Bei Kräften sein :Kuvveti yerinde olmak. Auf der Hand liegen :Belli olmak, acik olmak. Jemanden gross ansehen :Sasirmak, bakakalmak. Feuer und Flamme sein :Heyecanli olmak, atesli olmak, cosmak. Jemandem die Augen öffnen :Birinin gözünü acmak. Grüne Welle :Yesil dalga, yesil isik (hep yesil isikla karsilasma durumu.) |
Ellerine dert görmesin emeklerine saglık |
Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 10:52 . |
2000- 2025
Tüm bağışıklıklar ve idelerden bağımsız olan sözcükleri sarfetmeye mahkumdur özgürlük