bana söylediginiz cevabima karsilik ne delili istiyorsun daha bunlar gercek degil mi?
Birseyin gercek olarak kabul görmesi icin teorik olarak tarihsel baglamda belli sartlar altinda degerlendirmesi gerekir
Kaynak olmadan anonim diyebilirsiniz ama ragbet görmez. Benim bilimsel/ilimsel olarak adlettigim yerlerde bu mesele böyle yürür bu delilden daha cok söylediklerinin ispati olabilir yorumlar olacaktir illaki
Simdi gelelim son mesajlarina
bugün laiklik ya da anayasanin bize ait oldugunu kabul eden yoktur zaten ama meseleyi surda birlestirebiliriz
Sen kendi görevini yapabiliyormusun ve ya ne kadarini ifa ettin ne ürettinde bangir bangir bagiriyorsun elinden bunlari yazmak geliyorsa bunlar hicbir ise yaramaz makalene birsey demiyorum sonradan söylediklerinedir cevabim.
Benim aldigim ehl-i sünnet bilgim örfüm adetim ölen bir ksiinin ardindan kötü konusmamayi muhammedi lik sayar ve böyle olmalidir diyede düsünüyorum yapicilik bu sekilde olmaz. Bu kavramlar septik kavramlardir tarih olmalari acisindan elastik bir yapiya sahip olup bir taraftan bir tarafa sündürülebilir. Gercek olarak kabul ettigin seyleri söylememelisin demiyorum ama yapici hareket etmek böyle ince bir noktada cambazlik yapmak ucurumun kenarinda yürümek kolay olmasa gerek diye biraz daha yapici tavrini görmek istiyorum. Sana karismak asla haddim de degil hakkimda degil ama burada hepberaber az bucuk birbirimizi tanidik birbirimizin eksikliklerini gördügümüzde söylememiz ise kesinkez lazim olan bir ihtiyacdir.
Hangi cenahlardan besleniyorsun bizlere burada öyle ya da böyle kaynak göstermelisin diyorum ve gösterdigin takdirde elle tutulur bir yazi olabilecek ve arkasinda cok rahat durabilecegiz biiznillah.
Konuyu dagittim sanirim biraz yeniden bu senin tagut dedigin sisteme gelelim.
Bugün seriatin uygulandigi devletlere bir bak hepsinde farkliliklar vardir peki seriat birmidir seriattan anlasilan nedir hukuk nedir kanun nedir bu gibi sorulari sormamiz lazim.
Laiklik ilk basta bakildiginda insanlara özgürlüklerini veren dinsizinede esit davranan dindarinada esit davranan bir sistemdir ya da baska birsey
bunu sündüren, minareyi hazirlayip kilifina uyduran insanlarindir bu suc. 80 Yillik tarihe bir bakildiginda ne kadar cok degisim ne kadar cok gözükmeyen reform görebiliriz. Burdan anlasiliyorki bicagi icat eden adammi suclu yoksa bicak ile adam öldüren mi suclu?
bu ayrimlari göz önünde bulundururak kavramlari degerlendirdigimizde aslinda bunun tek kisiye dayandirilmasinin ne kadar yanlis oldugunu göreceksin.
Türkiye disinda gayr-i müslim bir ülkede ne kadar müslüman yasiyor biliyormusun bunlari 80 milyona göre bir hesapla ve müslümanliklarini cok büyük bir esaret altindami yasiyorlar ölc/bic.
Meseleyi sadece cevrende görebildiklerinle düsünme cikar pencereden kafani etrafi gör.
selametle