dionysoz´isimli üyeden Alıntı ↑
Kur an nerden çıktı şimdi kardeşim.Kur an ı bilmekle bilmemekle ne alakası var şimdi bunun.yani nietzsche benim başucu filozofumdur diyince,nietzsche nin kitaplarını Kur anla mı karşılaştırdın sen şimdi.bunumu demeye getirdin.Kur an ı bilmiyorum diyemi ben nietzscheyi ve kitaplarını başucumda tutuyorum demek istiyosun.müslüman adamın kitaplığında Kur andan başka kitap olmasınmı.nedir yani anlamadım ben.
ben sana sadece şunu söliim.Kur an ı kerimi anlayabilmen için aynı zamanda ilim bilmen gerek evreni bilmen gerek.zira Kur an ı kerimin edebi üslubu üzre üstü kapalı,mecazi veya teşbihli bilgilerin açıklanabilmesi için gereklidir bu.Kur an 7 kat sema derken ne demek istiyo anlamak istiyosan tabi.ha sen kalkıp Kur andan başka şey okumayın ilgi duymayın diyosan o senin sorunun.
bide Allahın resulu tevrat okuyan hz.ömere kızdı örneğini vermişsin.
soru ilmin yarısıdır diyen bi hz.muhammedin böle bişi diyeceğine inanmıyorum ben.bunu diyen hz.muhammed olsa olsa 7.yüzyıldan bu yana geride kalan yüzyılların ardından onun bunun kişisel ahlak anlayışlarıyla,kişisel ahlaki değerlerin eklentileriyle dejenereye uğramış hz.muhammedden başkası diildir.(bu hadis mevzularıda apayrı bi tartışma mevzusu zaten)yoksa bi müslüman niye tevrat okumasınki.Kur an ı kerim inandırıcılığını yitirmişmi olur bu sayede.tevrat Kur an ı kerime galip gelmiş olur diyemi.aman tevrat okumayın mazallah aklınız çelinir falan diyemi yada nietzsche okumak. ya gülüyorum ama yani sen dua et başka taraflarımla gülmüyorum.
museviliğe karşı islamiyeti yeğliyosam,islamiyeti museviliğe karşı savunacaksam tevratı da okurum,incilide okurum,avestayıda okurum,hermesi de okurum,dünyaya,evrene,insanlığa doğru soruları sormuş olan herkezi okurum.nietzsche yide,üstümde yıldızlı gök içimde ahlak yasası diyen kant ıda goetheyide okurum kardeşim baştacıda yaparım başucumada koyarım.her insan olmanın yegane ödevide budur zaten.
ayrıca her mesajımda sölemiş olmama rahmen hala beni bu yazıyı anlamamakla suçlamaktanda vazgeç.diyorumki bu selahattin çakırın yazdığı bu yazı umrumda bile değil.anlamış olmak yada anlamamış olmakta umrumda değil.ben sadece nietzsche nin adının geçtiği cümlede nietzsche ile ilgili yanlış aksedilmiş bi durum sözkonusudur.dedimki nietzsche tarihi değil tarihi belirleyen yazan ahlaki değerleri,ahlaki kaynakları reddeder.bu yüzden nietzsche üstinsan için yanlış olan ahlakı reddeder.okadar.
bi daha bana kalkıp yazıyı anlamamışında bilmemneydi falan dersen artık bişi demiyorum artık yani.
tekrar sölüyorum yazının geri kalan kısmı umrumda değil.
Edep dairelerini asmamaniz icin uyariyorum, lakin Kendi düsünce özgürlügünüzü savunurken kimsenin hürriyetinede dem vurmaniza hakkiniz yok bu yüzden karsi tarafi alaya alir karsi tarafi kücümser argo ya yakisan tabirlerinizden hosnut olunmayacagini kanisindayim. Yaziniza gelince,
Su kisim
Alıntı:
7.yüzyıldan bu yana geride kalan yüzyılların ardından onun bunun kişisel ahlak anlayışlarıyla,kişisel ahlaki değerlerin eklentileriyle dejenereye uğramış hz.muhammedden başkası diildir.
Bu yati neyi anlatmakta lakin yazdiginiz bu yazida delilsiz bir itham var kime oldugu belli olmayan bir itham yani beyyinesiz bir itham.
Tevrat okumakta ya da nietzche okumakta bir beis yoktur olamaz bu kisiyi baglar. Nietzche yi okuyup Kuran in anlattigi mecazi ya da tesbih yönünü anlayamazsin. Bunu sana Nietzche saglamaz. Nietzche sana düsünme yollari acar, her nasil diyorsan ki Kuran ilim ögrenilmeden bilim ögrenilmeden anlasilmazsa Nietzche Kuran anlasilmadan anlasilmaz. Sebebi bagli oldugu düsünce tarafi. Anlayacagin iki taraf birbirine bagli nietzche olmadan Kuran anlasilir ama Kuran okunmadan Nietzche saglikli bir islam düsünürü olarak anlasilmaz kanisindayim. Yanlis ya da dogru olabilir bunlar düsüncelerdir. lakin dikte den fazla görüsler olursa fikir paylasimlari olur.