E- Ticaret nereye gidiyor?
İnternet üzerinden alışveriş yapanlar arttıkça , e-ticaret e başlayan firma sayısın da hızla artmakta olduğu görülmekte.
İnternet üzerinden alışveriş yapanlar arttıkça , e-ticaret e başlayan firma sayısın da hızla artmakta olduğu görülmekte. E-ticaret sitesi yazılımları konusunda deneyim ve pazarda söz sahibi firmalardan Daynex internet teknolojileri firması kurumsal satış direktörü Mehmet EREN in vermiş olduğu bilgilere göre her gün her sektörden onlarca kişi ile e-ticareti konuştuklarını belirttiler.
Genelde pek çok kişinin olayı sadece site kurmak ile ticaret yapılabileceği yanlış düşüncesinde kaldıklarını, aslında e-ticaret sitelerinin kurulmasının ardından tanıtım ve pazarlamasının hayati önem taşıdğını belirttiler. Daynex olarak internet teknolojilerine uyumlu sosyal medya destekli e-ticaret sitelerinin daha iyi nasıl satış yapabileceği, pazarlama ve tanıtımda dikkat edilmesi gereken hususların neler olduğunu tüm görüşmelerinde yatırımcı kişi ve firmalara titizlikle aktardıklarını belirttiler.
Müşterilerine kaliteli hizmet için kaliteli bir duruÅŸ ve kaliteli bir yönetim ile baÅŸarının saÄŸlanabileceÄŸini anlattıklarını vurgulayan EREN Tuik (Türkiye Ä°statistik Kurumu)Â* yapmış olduÄŸu kamuoyu araÅŸtırmalarında tam kendi söylemlerine destek olur neticeler verdiÄŸini belirtiyorlar. Â*Â*Â*Â*Â*Â*Â*Â*Â*Â*
E-ticaret teki son durumlarımızı gösteren istatistikler TUİK (Türkiye İstatistik kurumu) tarafından yayımlanan tablolar EREN tarafından değerlendirilmiştir.
Yapılan araştırma sonuçlarını size değerlendirmeye çalışacağım.
E-ticaret teki son durumlarımızı gösteren istatistikler TUİK (Türkiye İstatistik kurumu) tarafından yayımlanmıştır.
Yukarıda ki Tablo 1 e baktığımız zaman ilk göze gelen başlıktır. Zira son yıllarda ülkemizde internet kullanımı oldukça artmıştır. Bu artışa göre tüm internet kullanıcılarının ne kadarı e-ticaret e ilgi duymuş ve internet üzerinden bir alışveriş yapmıştır. Alışveriş sıklığı nedir. Tuik bize oldukça güzel bir netice vermektedir. Bu tabloya göre şu değerlendirmeleri yapabiliriz.
Türkiye geneli baz alındığında internet kullanıp ta hiç sipariş vermeyenler oldukça fazla % 78.2 oranında olması daha e-ticaret kullanmayan internet kullanıcısı var demektir. Kent te yaşayanların %23 ü daha önce internetten alış veriş yapmışken, kırsal da yaşayanların yüzde % 15.1 i daha evvel e-ticareti kullanmışlar. Alışveriş yapanların % 14.3 ü yani, internet kullanan 7 kişiden 1 i alışveriş yapmış bu alışveriş yapanlar da ise her 3 kişiden 2 si son 3 ayda 1 kez, 1 i ise yılda bir kez alışveriş yapmış görülmektedir. SONUÇ ; İnternet kullananların büyük kısmı e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmamış yapanlar ise henüz deneme ve test amaçlı gibi 3 ayda 1 veya yılda 1 olmak üzere gerçek alışveriş yapılma oranlarına göre oldukça düşük ve sayı bakımından yetersiz görülmektedir. Bundan çıkarılabilecek sonuç İnternet ten satış henüz ciddi bir kapasitede değil, alınacak yol ve kapasite bakımından büyük bir pazar henüz beklemede veya havayı koklama durumundadır.
TUİK in yapmış olduğu araştırmalardan Tablo 2 de E-ticaret kullananların hangi alanlarda işlem yaptıkları aşağıda sunulmuştur.
Tablo 2
[B]Sayfa: 1 2
İnternet üzerinden alışveriş yapanlar arttıkça , e-ticaret e başlayan firma sayısın da hızla artmakta olduğu görülmekte.
İnternet üzerinden alışveriş yapanlar arttıkça , e-ticaret e başlayan firma sayısın da hızla artmakta olduğu görülmekte. E-ticaret sitesi yazılımları konusunda deneyim ve pazarda söz sahibi firmalardan Daynex internet teknolojileri firması kurumsal satış direktörü Mehmet EREN in vermiş olduğu bilgilere göre her gün her sektörden onlarca kişi ile e-ticareti konuştuklarını belirttiler.
Genelde pek çok kişinin olayı sadece site kurmak ile ticaret yapılabileceği yanlış düşüncesinde kaldıklarını, aslında e-ticaret sitelerinin kurulmasının ardından tanıtım ve pazarlamasının hayati önem taşıdğını belirttiler. Daynex olarak internet teknolojilerine uyumlu sosyal medya destekli e-ticaret sitelerinin daha iyi nasıl satış yapabileceği, pazarlama ve tanıtımda dikkat edilmesi gereken hususların neler olduğunu tüm görüşmelerinde yatırımcı kişi ve firmalara titizlikle aktardıklarını belirttiler.
Müşterilerine kaliteli hizmet için kaliteli bir duruÅŸ ve kaliteli bir yönetim ile baÅŸarının saÄŸlanabileceÄŸini anlattıklarını vurgulayan EREN Tuik (Türkiye Ä°statistik Kurumu)Â* yapmış olduÄŸu kamuoyu araÅŸtırmalarında tam kendi söylemlerine destek olur neticeler verdiÄŸini belirtiyorlar. Â*Â*Â*Â*Â*Â*Â*Â*Â*Â*
E-ticaret teki son durumlarımızı gösteren istatistikler TUİK (Türkiye İstatistik kurumu) tarafından yayımlanan tablolar EREN tarafından değerlendirilmiştir.
Yapılan araştırma sonuçlarını size değerlendirmeye çalışacağım.
E-ticaret teki son durumlarımızı gösteren istatistikler TUİK (Türkiye İstatistik kurumu) tarafından yayımlanmıştır.
Yukarıda ki Tablo 1 e baktığımız zaman ilk göze gelen başlıktır. Zira son yıllarda ülkemizde internet kullanımı oldukça artmıştır. Bu artışa göre tüm internet kullanıcılarının ne kadarı e-ticaret e ilgi duymuş ve internet üzerinden bir alışveriş yapmıştır. Alışveriş sıklığı nedir. Tuik bize oldukça güzel bir netice vermektedir. Bu tabloya göre şu değerlendirmeleri yapabiliriz.
Türkiye geneli baz alındığında internet kullanıp ta hiç sipariş vermeyenler oldukça fazla % 78.2 oranında olması daha e-ticaret kullanmayan internet kullanıcısı var demektir. Kent te yaşayanların %23 ü daha önce internetten alış veriş yapmışken, kırsal da yaşayanların yüzde % 15.1 i daha evvel e-ticareti kullanmışlar. Alışveriş yapanların % 14.3 ü yani, internet kullanan 7 kişiden 1 i alışveriş yapmış bu alışveriş yapanlar da ise her 3 kişiden 2 si son 3 ayda 1 kez, 1 i ise yılda bir kez alışveriş yapmış görülmektedir. SONUÇ ; İnternet kullananların büyük kısmı e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmamış yapanlar ise henüz deneme ve test amaçlı gibi 3 ayda 1 veya yılda 1 olmak üzere gerçek alışveriş yapılma oranlarına göre oldukça düşük ve sayı bakımından yetersiz görülmektedir. Bundan çıkarılabilecek sonuç İnternet ten satış henüz ciddi bir kapasitede değil, alınacak yol ve kapasite bakımından büyük bir pazar henüz beklemede veya havayı koklama durumundadır.
TUİK in yapmış olduğu araştırmalardan Tablo 2 de E-ticaret kullananların hangi alanlarda işlem yaptıkları aşağıda sunulmuştur.
Tablo 2
[B]Sayfa: 1 2