Nokia Mağaza ülkemizde haftalık 3,5 milyon indirme sınırını geçti!
Nokia Mağaza'dan en çok indirilen uygulamaların ilk beşinde Whatsapp ve Facebook gibi global uygulamaların yanı sıra Maçkolik, Atom Bebek ve IBB Trafik gibi yerli uygulamalar da yer alıyor.
Nokia Mağaza'da ülkemizden haftada indirilen uygulama sayısı 3,5 milyonu geçti. Şimdiye kadar ülkemizden indirilen toplam uygulama sayısı 150 milyona yaklaştı. Türkiye, Hindistan ve Çin'in ardından dünyada üçüncü, Avrupa'da ise birinci sırada yer alıyor. Nokia Mağaza, dünya çapında son bir yılda %300 büyüdü. Günlük indirilen uygulama sayısı 13 milyona ulaştı. Toplamda Nokia Mağaza 100 binden fazla uygulama içeriyor.
Nokia Mağaza'da günlük en çok içerik indirilen telefonların başında yüzde 30 ile Series 40 telefonlar geliyor. Series 40 telefonlara indirilen içeriklerin toplamı yalnızca bir yıl önce yüzde 12 iken, bir yıl içinde yüzde 250 artış yaşandı. Dünya çapında kayıtlı toplam 100 milyon Nokia Mağaza kullanıcısı bulunuyor. 190'dan fazla ülkede bulunan Nokia Mağaza, bu ülkelerin yüzde 90'ında kullanıcılara kendi dillerinde hizmet veriyor. Nokia Mağaza'da uygulamaları bulunan toplam 350 geliştiricinin uygulaması 1 milyon indirme sınırını aşmış durumda.
Ülkemizden geliştirici firmaların uygulamalarına dünyadan da yoğun talep var. Nokia Mağaza'dan en çok indirilen uygulamaların ilk beşinde Whatsapp ve Facebook gibi global uygulamaların yanı sıra yerli uygulamalar da yer alıyor. İlk 5'te sıralama şöyle:
1. Whatsapp
2. Mackolik
3. Facebook Chat
4. Atom Bebek
5. IBB Trafik
Nokia Servisler Müdürü Salih Özkan "Nokia Türkiye olarak hem akıllı telefon kullanımını hem de telefon içerisindeki uygulama sayısını artırmaya yönelik pek çok çalışma yürütüyoruz. Bu çalışmalar önümüzdeki dönemde de devam edecek. Gençler, mobil içerik tüketiminde yeni gelişmeler konusunda son derece istekli, yeni olan her şeyi denemek ve yararlı uygulamaları, oyunları, müzikleri kullanmak istiyorlar. Aynı ilgi pek çok başka serviste, örneğin mesajlaşma ve sosyal ağ uygulamalarında da görülüyor. Nokia Mağaza'da çok sayıda yerel içerik de sunuyoruz. Tüketicilerimiz bu uygulamalara son derece yoğun ilgi gösteriyorlar. Nokia Mağaza'nın Türkiye'deki başarısının ardındaki temel sebeplerden birinin bu yerel içerikler olduğunu düşünüyorum" şeklinde konuşuyor.
Nokia Mağaza'dan en çok indirilen uygulamaların ilk beşinde Whatsapp ve Facebook gibi global uygulamaların yanı sıra Maçkolik, Atom Bebek ve IBB Trafik gibi yerli uygulamalar da yer alıyor.
Nokia Mağaza'da ülkemizden haftada indirilen uygulama sayısı 3,5 milyonu geçti. Şimdiye kadar ülkemizden indirilen toplam uygulama sayısı 150 milyona yaklaştı. Türkiye, Hindistan ve Çin'in ardından dünyada üçüncü, Avrupa'da ise birinci sırada yer alıyor. Nokia Mağaza, dünya çapında son bir yılda %300 büyüdü. Günlük indirilen uygulama sayısı 13 milyona ulaştı. Toplamda Nokia Mağaza 100 binden fazla uygulama içeriyor.
Nokia Mağaza'da günlük en çok içerik indirilen telefonların başında yüzde 30 ile Series 40 telefonlar geliyor. Series 40 telefonlara indirilen içeriklerin toplamı yalnızca bir yıl önce yüzde 12 iken, bir yıl içinde yüzde 250 artış yaşandı. Dünya çapında kayıtlı toplam 100 milyon Nokia Mağaza kullanıcısı bulunuyor. 190'dan fazla ülkede bulunan Nokia Mağaza, bu ülkelerin yüzde 90'ında kullanıcılara kendi dillerinde hizmet veriyor. Nokia Mağaza'da uygulamaları bulunan toplam 350 geliştiricinin uygulaması 1 milyon indirme sınırını aşmış durumda.
Ülkemizden geliştirici firmaların uygulamalarına dünyadan da yoğun talep var. Nokia Mağaza'dan en çok indirilen uygulamaların ilk beşinde Whatsapp ve Facebook gibi global uygulamaların yanı sıra yerli uygulamalar da yer alıyor. İlk 5'te sıralama şöyle:
1. Whatsapp
2. Mackolik
3. Facebook Chat
4. Atom Bebek
5. IBB Trafik
Nokia Servisler Müdürü Salih Özkan "Nokia Türkiye olarak hem akıllı telefon kullanımını hem de telefon içerisindeki uygulama sayısını artırmaya yönelik pek çok çalışma yürütüyoruz. Bu çalışmalar önümüzdeki dönemde de devam edecek. Gençler, mobil içerik tüketiminde yeni gelişmeler konusunda son derece istekli, yeni olan her şeyi denemek ve yararlı uygulamaları, oyunları, müzikleri kullanmak istiyorlar. Aynı ilgi pek çok başka serviste, örneğin mesajlaşma ve sosyal ağ uygulamalarında da görülüyor. Nokia Mağaza'da çok sayıda yerel içerik de sunuyoruz. Tüketicilerimiz bu uygulamalara son derece yoğun ilgi gösteriyorlar. Nokia Mağaza'nın Türkiye'deki başarısının ardındaki temel sebeplerden birinin bu yerel içerikler olduğunu düşünüyorum" şeklinde konuşuyor.