Twitter, her geçen gün artan popülaritesiyle yeni gelir modelleri de doğuruyor. Bazı firmalar, takipçi sayıları çok yüksek olan ünlülere her reklam twiti için ücret ödüyor.
Geçtiğimiz aylarda gündeme gelen Kim Kardashian’ın bir Twit’ten 10 bin dolar kazandığı dedikodusunun en tuhaf yanı bunun doğru olmasıydı.Sosyal medyada ünlüler ile ünlü markaları birleştirip yeni bir tür reklam pazarı oluşturan ‘’Ad.ly’’, twit başına para piyasasının en önemli oyuncusu haline gelmiş durumda.
Old Navy, Toyota, Best Buy ve American Airlines gibi dev firmalar, çok sayıda takipçisi olan ünlü isimlere Twit’lerinde kendilerinden bahsedip link vermesi karşılığında dünyanın parasını ödüyor. Bu firmalar, ünlünün takipçi sayısı ile takipçilerinin ünlü ismin twit’lerini ‘retweet’ yapma ya da paylaşma oranına göre oluşan fiyatları ödemeyi kabul ediyor.
Ad.ly hesabına göre 6.3 milyon takipçisi olan hip hop şarkıcısı Snoop Dogg, Twit başına 8000 dolar ile listenin başında yer alıyor. 2.2 milyon takipçisi olan Paula Abdul ise twit başına 5000 dolarlık ücretiyle ortalarda yer alıyor.
Geçtiğimiz aylarda gündeme gelen Kim Kardashian’ın bir Twit’ten 10 bin dolar kazandığı dedikodusunun en tuhaf yanı bunun doğru olmasıydı.Sosyal medyada ünlüler ile ünlü markaları birleştirip yeni bir tür reklam pazarı oluşturan ‘’Ad.ly’’, twit başına para piyasasının en önemli oyuncusu haline gelmiş durumda.
Old Navy, Toyota, Best Buy ve American Airlines gibi dev firmalar, çok sayıda takipçisi olan ünlü isimlere Twit’lerinde kendilerinden bahsedip link vermesi karşılığında dünyanın parasını ödüyor. Bu firmalar, ünlünün takipçi sayısı ile takipçilerinin ünlü ismin twit’lerini ‘retweet’ yapma ya da paylaşma oranına göre oluşan fiyatları ödemeyi kabul ediyor.
Ad.ly hesabına göre 6.3 milyon takipçisi olan hip hop şarkıcısı Snoop Dogg, Twit başına 8000 dolar ile listenin başında yer alıyor. 2.2 milyon takipçisi olan Paula Abdul ise twit başına 5000 dolarlık ücretiyle ortalarda yer alıyor.