Dünya bu oyunu oynayacak!
Akıllı telefon pazarındaki büyüme mobil oyun şirketlerini de harekete geçirdi.
Mobil sosyal oyun ve sosyal ağlar pazarındaki devasa potansiyel nedeniyle teknoloji şirketleri arasındaki rekabette kızışıyor.
Japon mobil sosyal oyun firması Gree'nin hedefinde 1 milyar kullanıcı var.
Şu an 90 milyon olan kullanıcı sayısını yıl sonuna kadar 100 milyon üstüne çıkarmayı planlayan Gree, birkaç yıl içinde sosyal paylaşım sitesi Facebook'un 700 milyonluk rekorunu kırarak 1 milyar kullanıcıya ulaşmayı hedefliyor.
Ancak bazı analistler oyun pazarındaki bu devasa potansiyelin farkına varan bazı yazılım ve telefon üreticisi şirketlerin sosyal ağlar ve oyunların cihazlara entegrasyonunu sınırlayacı tedbirler almaya hazırlandığını söylüyor.
Bu örnek olarak Google'un geçtiğimiz hafta kendi sosyal ağını kuracağını duyurarak Facebook'a rakip olması gösterildi.
KAR İŞTAH KABARTIYOR
Son yılların en karlı sektörleri arasında yeralan sosyal ağlar ve mobil sosyal oyunlar Gree'in kazancına da yansımış.Geçen yıl Haziran döneminde operasyonel kârı 19.6 milyar yen yani 242 milyon dolar ve satış geliri 35.2 milyar yen olan Gree, bu yılın aynı döneminde bu rakamı 27-30 milyar yene çıkarmayı hedefliyor.ABD pazarında da etkinliğini artırmak isteyen Gree, yüzde 9 oranındaki tarihi işsizlik seviyesinin şirketin genişleme politikasını etkilemesini de beklemiyor.
Global çapta satınalmalara ve birleşmelere açık olan Gree, geçen yılın ekim ayında aldığı ABD'li rakibi için yaklaşık 403 milyon dolar ödemeyi göze almıştı.
Akıllı telefon pazarındaki büyüme mobil oyun şirketlerini de harekete geçirdi.
Mobil sosyal oyun ve sosyal ağlar pazarındaki devasa potansiyel nedeniyle teknoloji şirketleri arasındaki rekabette kızışıyor.
Japon mobil sosyal oyun firması Gree'nin hedefinde 1 milyar kullanıcı var.
Şu an 90 milyon olan kullanıcı sayısını yıl sonuna kadar 100 milyon üstüne çıkarmayı planlayan Gree, birkaç yıl içinde sosyal paylaşım sitesi Facebook'un 700 milyonluk rekorunu kırarak 1 milyar kullanıcıya ulaşmayı hedefliyor.
Ancak bazı analistler oyun pazarındaki bu devasa potansiyelin farkına varan bazı yazılım ve telefon üreticisi şirketlerin sosyal ağlar ve oyunların cihazlara entegrasyonunu sınırlayacı tedbirler almaya hazırlandığını söylüyor.
Bu örnek olarak Google'un geçtiğimiz hafta kendi sosyal ağını kuracağını duyurarak Facebook'a rakip olması gösterildi.
KAR İŞTAH KABARTIYOR
Son yılların en karlı sektörleri arasında yeralan sosyal ağlar ve mobil sosyal oyunlar Gree'in kazancına da yansımış.Geçen yıl Haziran döneminde operasyonel kârı 19.6 milyar yen yani 242 milyon dolar ve satış geliri 35.2 milyar yen olan Gree, bu yılın aynı döneminde bu rakamı 27-30 milyar yene çıkarmayı hedefliyor.ABD pazarında da etkinliğini artırmak isteyen Gree, yüzde 9 oranındaki tarihi işsizlik seviyesinin şirketin genişleme politikasını etkilemesini de beklemiyor.
Global çapta satınalmalara ve birleşmelere açık olan Gree, geçen yılın ekim ayında aldığı ABD'li rakibi için yaklaşık 403 milyon dolar ödemeyi göze almıştı.