2011’de Cepten daha çok konuşuyoruz
Bilgi Teknoloji Kurumu (BTK), 2011’in ilk çeyrek rakamlarını açıkladı.
HürriyetKıyasla.com analistlerinden Cem Tutkun, BTK verilerini değerlendirdi. Rakamlara göre bu yıl mobil iletişimde önemli bir artış yaşıyoruz; cep telefonuyla daha çok konuşuyor, daha çok mesaj gönderiyoruz.
BTK’nın hazırladığı pazar verileri 1. çeyrek raporuna göre; ön ödemeli (eski adıyla kontörlü) abone sayısı, toplam mobil abonelerin % 62’sini oluşturuyor. Faturalı abone sayısında da, numara taşıma sistemi ve avantajlı her yöne tarifeleri sayesinde her geçen dönem artış yaşanıyor. 2011 yılının ilk çeyreğinde 3,5 milyon numara taşınırken, numara taşıma sayısı bir önceki döneme göre % 8,16’lık artış gösterdi ve toplam taşınan numara sayısı 28,6 milyonu aştı.
Aynı rapora bakıldığında; geçen üç aylık döneme göre 2011 yılının ilk çeyreğinde % 2,94, geçen senenin aynı dönemine göre ise % 18,42 daha fazla cep telefonuyla konuşuldu. GSM operatörleri açısından bakılacak olursa, bir abonenin aylık ortalama konuşma süresi, Turkcell’li bir abone için 206,1 dakika, Avea’lı bir abone için 316,9 dakika, Vodafone’lu bir abone için ise 294,8 dakika. Bu dönemde SMS sayılarında da artış görüldü, toplam SMS sayıları geçen döneme göre % 12 oranında yükseldi.
Operatörlerin Kıyasıya Mücadelesi
BTK’nin raporuna göre; Turkcell abone sayısına göre pazar payında liderliğini sürdürüyor. Abone kayıplarında da en düşük orana sahip olması, Turkcell’in rekabetçi ürünlere yöneldiğinin bir göstergesi olabilir. Vodafone’u tercih eden abonelerin % 71’inin ön ödemeli tarifeleri seçmesi de Vodafone’da ön ödemeli tarifelerin, faturalı tarifelere göre daha avantajlı olduğunu gösteriyor. Avea’da, ön ödemeli ve faturalı abone dağılımları çok dengeli gözüküyor ancak abone kayıp oranlarında son üç dönemde de en yüksek orana sahip operatör olarak göze çarpıyor.
Bilgi Teknoloji Kurumu (BTK), 2011’in ilk çeyrek rakamlarını açıkladı.
HürriyetKıyasla.com analistlerinden Cem Tutkun, BTK verilerini değerlendirdi. Rakamlara göre bu yıl mobil iletişimde önemli bir artış yaşıyoruz; cep telefonuyla daha çok konuşuyor, daha çok mesaj gönderiyoruz.
BTK’nın hazırladığı pazar verileri 1. çeyrek raporuna göre; ön ödemeli (eski adıyla kontörlü) abone sayısı, toplam mobil abonelerin % 62’sini oluşturuyor. Faturalı abone sayısında da, numara taşıma sistemi ve avantajlı her yöne tarifeleri sayesinde her geçen dönem artış yaşanıyor. 2011 yılının ilk çeyreğinde 3,5 milyon numara taşınırken, numara taşıma sayısı bir önceki döneme göre % 8,16’lık artış gösterdi ve toplam taşınan numara sayısı 28,6 milyonu aştı.
Aynı rapora bakıldığında; geçen üç aylık döneme göre 2011 yılının ilk çeyreğinde % 2,94, geçen senenin aynı dönemine göre ise % 18,42 daha fazla cep telefonuyla konuşuldu. GSM operatörleri açısından bakılacak olursa, bir abonenin aylık ortalama konuşma süresi, Turkcell’li bir abone için 206,1 dakika, Avea’lı bir abone için 316,9 dakika, Vodafone’lu bir abone için ise 294,8 dakika. Bu dönemde SMS sayılarında da artış görüldü, toplam SMS sayıları geçen döneme göre % 12 oranında yükseldi.
Operatörlerin Kıyasıya Mücadelesi
BTK’nin raporuna göre; Turkcell abone sayısına göre pazar payında liderliğini sürdürüyor. Abone kayıplarında da en düşük orana sahip olması, Turkcell’in rekabetçi ürünlere yöneldiğinin bir göstergesi olabilir. Vodafone’u tercih eden abonelerin % 71’inin ön ödemeli tarifeleri seçmesi de Vodafone’da ön ödemeli tarifelerin, faturalı tarifelere göre daha avantajlı olduğunu gösteriyor. Avea’da, ön ödemeli ve faturalı abone dağılımları çok dengeli gözüküyor ancak abone kayıp oranlarında son üç dönemde de en yüksek orana sahip operatör olarak göze çarpıyor.