Fıkra gibi bir teknik servis!
Fıkra gibi bir teknik servis cevabı...
Web'i karıştıran iddia: Garanti kapsamındaki 400 dolarlık diskin onarımı için 417 dolar istediler!
Dünyanın en büyük tüketici hakları sitesi olan Consumerist'te yayınlanan bir haber, okuyanları oldukça şaşırttı. İddiaya göre ABD'de yaşayan Chris adlı bir bilgisayar teknisyeni, dev bir markaya ait bir sabit disk alıyor. 400 dolar ödeyerek aldığı sabit diskin arızalı olduğunu fark eden Chris cihazı bir kenara ayırıyor ve başka kimse yanlışlıkla kullanmasın diye etiketinin üzerine "Faulty" (Hatalı) diye not düşüyor. Ardından da henüz garanti süresi dolmamış ürünü firmaya tamir için geri gönderiyor. Buraya kadar garip bir durum yok. Fakat gariplik Chris'e gelen yanıtın içerisinde gizli...Yetkili teknik servis Chris'e gönderdiği cevapta şunları söylüyor: "Teknik ekibimiz sabit diski inceledi ve arızalı olduğunu tespit etti. Fakat cihazın üzerindeki etiketin üzerine yazılmış veya etiket sökülmüş. Ne yazık ki şirket bu durumdaki bir cihazın tamirini karşılamıyor. Bu nedenle ne yazık ki sizden parçalar için 357,85 dolar ve işçilik için 60 dolar ücret almamız gerekiyor. Lütfen nasıl devam etmemiz gerektiğini 3 iş gününde bize bildirin. Aksi halde cihazı size tamir edilmemiş olarak geri göndermek zorundayız".
Bu iddia ne kadar inandırıcı?
Olayı kısaca özetlemek gerekirse... Haberde yer verilen iddialara göre, sadece "hatalı" yazıldığı için en büyük teknoloji devlerinden birisi satış fiyatından daha yüksek bir tamir ücreti istiyor. Çok büyük ihtimalle bu teknik servis elemanın bilgisizliğinden veya dikkatsizliğinden kaynaklı bir sorun ve yine yüksek ihtimalle münferit bir olay. Eğer Consumerist'te yer alan bu haber ve iddia gerçekse, müşteri memnuniyeti konusun her geçen gün önem kazandığı günümüzde bu tip bir olayla karşılaşmak gerçekten de çok şaşırtıcı. Ancak internet forumlarında bu olayın çok da inandırıcı olmadığı sıklıkla dile getiriliyor. Yine de, bu konuda resmi bir açıklama gelene kadar gerçeğin tam olarak ne olduğunu kestirmek pek mümkün değil; bu yüzden markayı belirtmemeyi daha uygun gördük. Üstelik bu iddia doğru bile olsa, münferit bir teknik servis gafı olma ihtimali de oldukça yüksek. Sonuçta ortada bir iddia var ve bunun altından ne çıkar, kimse bilemiyor...
Fıkra gibi bir teknik servis cevabı...
Web'i karıştıran iddia: Garanti kapsamındaki 400 dolarlık diskin onarımı için 417 dolar istediler!
Dünyanın en büyük tüketici hakları sitesi olan Consumerist'te yayınlanan bir haber, okuyanları oldukça şaşırttı. İddiaya göre ABD'de yaşayan Chris adlı bir bilgisayar teknisyeni, dev bir markaya ait bir sabit disk alıyor. 400 dolar ödeyerek aldığı sabit diskin arızalı olduğunu fark eden Chris cihazı bir kenara ayırıyor ve başka kimse yanlışlıkla kullanmasın diye etiketinin üzerine "Faulty" (Hatalı) diye not düşüyor. Ardından da henüz garanti süresi dolmamış ürünü firmaya tamir için geri gönderiyor. Buraya kadar garip bir durum yok. Fakat gariplik Chris'e gelen yanıtın içerisinde gizli...Yetkili teknik servis Chris'e gönderdiği cevapta şunları söylüyor: "Teknik ekibimiz sabit diski inceledi ve arızalı olduğunu tespit etti. Fakat cihazın üzerindeki etiketin üzerine yazılmış veya etiket sökülmüş. Ne yazık ki şirket bu durumdaki bir cihazın tamirini karşılamıyor. Bu nedenle ne yazık ki sizden parçalar için 357,85 dolar ve işçilik için 60 dolar ücret almamız gerekiyor. Lütfen nasıl devam etmemiz gerektiğini 3 iş gününde bize bildirin. Aksi halde cihazı size tamir edilmemiş olarak geri göndermek zorundayız".
Bu iddia ne kadar inandırıcı?
Olayı kısaca özetlemek gerekirse... Haberde yer verilen iddialara göre, sadece "hatalı" yazıldığı için en büyük teknoloji devlerinden birisi satış fiyatından daha yüksek bir tamir ücreti istiyor. Çok büyük ihtimalle bu teknik servis elemanın bilgisizliğinden veya dikkatsizliğinden kaynaklı bir sorun ve yine yüksek ihtimalle münferit bir olay. Eğer Consumerist'te yer alan bu haber ve iddia gerçekse, müşteri memnuniyeti konusun her geçen gün önem kazandığı günümüzde bu tip bir olayla karşılaşmak gerçekten de çok şaşırtıcı. Ancak internet forumlarında bu olayın çok da inandırıcı olmadığı sıklıkla dile getiriliyor. Yine de, bu konuda resmi bir açıklama gelene kadar gerçeğin tam olarak ne olduğunu kestirmek pek mümkün değil; bu yüzden markayı belirtmemeyi daha uygun gördük. Üstelik bu iddia doğru bile olsa, münferit bir teknik servis gafı olma ihtimali de oldukça yüksek. Sonuçta ortada bir iddia var ve bunun altından ne çıkar, kimse bilemiyor...