Cepte tarife zaferi!
GSM operatörlerinin tarife oyununu tüketici hakem heyeti bozdu.
Kahramanmaraş'ta Tüketici Hakem Heyeti, tarife değişikliğini abonesine bildirmeyen GSM operatörünü haksız buldu.Özel bir GSM operatörü kullanıcısı Aslan Yüzgeç, tarife değişikliği için firmaya müracat etti. Tarife işlemlerini online yapan Yüzgeç, cep telefonuna ''tebrikler başarıyla geçtiniz eski tarifeniz ile ilgili var olan konuşma sürelerinizden yeni tarifeniz ile yararlanamazsınız'' mesajı geldi.
Yeni tarife üzerinden konuşmaya başlayan Yüzgeç'e 418 lira fatura gelince durumu firmaya bildirdi. Firma da Yüzgeç'e tarife değişikliğinin hesap kesim tarihinden sonra geçerli olduğunu yönünde cevap verdi. Bunun üzerine Aslan Yüzgeç, Kahramanmaraş Tüketici Hakem Heyetine başvurarak şikayetçi oldu. Yüzgeç'in müracaatını inceleyen Tüketici Hakem Heyeti, ilgili firmanın tüketiciye SMS yoluyla verilmiş mesajda ücretlendirmenin hangi tarihten itibaren yapılacağı yönünde bilgi içermediğinin anlaşıldığı yönünde karar verdi.
Tüketici Hakem Heyeti Başkanı Nesih Tanrıverdi, AA muhabirine yaptığı açıklamada, tüketicinin cevap verildiği anda geçişin gerçekleştiğini zannettiğini ve konuşmalarında buna göre davranmaya başlandığını söyledi.
Burada eksik kalan bilgilendirmenin sorumlusunun sağlayıcı olduğundan yükümlülüğün de ona ait olması gerektiğini ifade eden Tanrıverdi, ''Bu nedenle yeni tarifenin onaylandığına dair gönderilen mesajdan sonra yeni tarifenin geçerli olması gerekirdi.
Ayrıca yapılan incelemede yapılan konuşma süresinin yeni tarife dışına taşmadığını da belirledik. Bu nedenle ilgili firmanın tüketiciden sadece tarife ücreti olan 39 lirayı tahsil edebilir. Geri kalan ücretin ise iade edilmesi gerekiyor'' diye konuştu.
GSM operatörlerinin tarife oyununu tüketici hakem heyeti bozdu.
Kahramanmaraş'ta Tüketici Hakem Heyeti, tarife değişikliğini abonesine bildirmeyen GSM operatörünü haksız buldu.Özel bir GSM operatörü kullanıcısı Aslan Yüzgeç, tarife değişikliği için firmaya müracat etti. Tarife işlemlerini online yapan Yüzgeç, cep telefonuna ''tebrikler başarıyla geçtiniz eski tarifeniz ile ilgili var olan konuşma sürelerinizden yeni tarifeniz ile yararlanamazsınız'' mesajı geldi.
Yeni tarife üzerinden konuşmaya başlayan Yüzgeç'e 418 lira fatura gelince durumu firmaya bildirdi. Firma da Yüzgeç'e tarife değişikliğinin hesap kesim tarihinden sonra geçerli olduğunu yönünde cevap verdi. Bunun üzerine Aslan Yüzgeç, Kahramanmaraş Tüketici Hakem Heyetine başvurarak şikayetçi oldu. Yüzgeç'in müracaatını inceleyen Tüketici Hakem Heyeti, ilgili firmanın tüketiciye SMS yoluyla verilmiş mesajda ücretlendirmenin hangi tarihten itibaren yapılacağı yönünde bilgi içermediğinin anlaşıldığı yönünde karar verdi.
Tüketici Hakem Heyeti Başkanı Nesih Tanrıverdi, AA muhabirine yaptığı açıklamada, tüketicinin cevap verildiği anda geçişin gerçekleştiğini zannettiğini ve konuşmalarında buna göre davranmaya başlandığını söyledi.
Burada eksik kalan bilgilendirmenin sorumlusunun sağlayıcı olduğundan yükümlülüğün de ona ait olması gerektiğini ifade eden Tanrıverdi, ''Bu nedenle yeni tarifenin onaylandığına dair gönderilen mesajdan sonra yeni tarifenin geçerli olması gerekirdi.
Ayrıca yapılan incelemede yapılan konuşma süresinin yeni tarife dışına taşmadığını da belirledik. Bu nedenle ilgili firmanın tüketiciden sadece tarife ücreti olan 39 lirayı tahsil edebilir. Geri kalan ücretin ise iade edilmesi gerekiyor'' diye konuştu.