Twitter’da ‘elit’ hakimiyeti
Cornell Üniversitesi'nin araştırması, Twitter trafiğinin paylaşımı konusunda çarpıcı bilgiler ortaya çıkardı.
Kullanıcı sayısı son iki yılda büyük patlama yapan mikroblog ağı Twitter, bir avuç kişi ve kurumun hakimiyeti altında. Cornell Üniversitesi’yle Yahoo! Research tarafından yürütülen ortak çalışmaya göre Twitter’daki mesaj trafiğinin yarısı, kullanıcıların sadece yüzde 0.05’lik bir kısmı tarafından yaratılıyor.
Araştırmacılar ‘normal’ kullanıcılarla ‘elit’ kullanıcıları ayırıyor. Elit denilen kullanıcı kesimi de dört grupa ayrılıyor: Şöhretler (Lady Gaga, Obama vs.), medya (CNN, BBC vs.) kurumlar (Google vs.) ve bloglar (Engadget, Gizmodo vs.)
Toplam 200 milyon kullanıcısı bulunan Twitter’da günde gönderilen ortalama 140 milyon mesajın yarısı işte bu ‘elit’ gruplara mensup 20 bin kullanıcı tarafından gönderiliyor. Bu sayı, toplam kullanıcıların yaklaşık yüzde 0.05 gibi çok küçük bir bölümüne denk geliyor.
Harvard Üniversitesi tarafından 2009’da yapılan bir araştırmada da benzer sonuçlara ulaşılmış, o dönemde Twitter’daki mesajların yüzde 90’ının yüzde 10’luk bir kullanıcı kesimi tarafından üretildiği belirlenmişti.
Cornell Üniversitesi'nin araştırması, Twitter trafiğinin paylaşımı konusunda çarpıcı bilgiler ortaya çıkardı.
Kullanıcı sayısı son iki yılda büyük patlama yapan mikroblog ağı Twitter, bir avuç kişi ve kurumun hakimiyeti altında. Cornell Üniversitesi’yle Yahoo! Research tarafından yürütülen ortak çalışmaya göre Twitter’daki mesaj trafiğinin yarısı, kullanıcıların sadece yüzde 0.05’lik bir kısmı tarafından yaratılıyor.
Araştırmacılar ‘normal’ kullanıcılarla ‘elit’ kullanıcıları ayırıyor. Elit denilen kullanıcı kesimi de dört grupa ayrılıyor: Şöhretler (Lady Gaga, Obama vs.), medya (CNN, BBC vs.) kurumlar (Google vs.) ve bloglar (Engadget, Gizmodo vs.)
Toplam 200 milyon kullanıcısı bulunan Twitter’da günde gönderilen ortalama 140 milyon mesajın yarısı işte bu ‘elit’ gruplara mensup 20 bin kullanıcı tarafından gönderiliyor. Bu sayı, toplam kullanıcıların yaklaşık yüzde 0.05 gibi çok küçük bir bölümüne denk geliyor.
Harvard Üniversitesi tarafından 2009’da yapılan bir araştırmada da benzer sonuçlara ulaşılmış, o dönemde Twitter’daki mesajların yüzde 90’ının yüzde 10’luk bir kullanıcı kesimi tarafından üretildiği belirlenmişti.