Facebook'taki fotoğraf çılgınlığına bilimsel açıklama   Konuyu açan: tasfirin77   İlk Mesaj: 03-12-2011 (13:00)   Son Mesaj: 03-12-2011 (13:00)    Cevap: 0    Gösterim: 550  

    03-12-2011

    Facebook'taki fotoğraf çılgınlığına bilimsel açıklama

    Facebook'taki fotoğraf çılgınlığına bilimsel açıklama
    Facebook'taki fotoğraf çılgınlığına bilimsel açıklama



    Uzmanlar, sosyal paylaşım sitelerinde kadınların sürekli olarak kendi fotoğraflarını yayınlamasına bilimsel bir açıklama getirdi.

    Facebook'taki fotoğraf çılgınlığına bilimsel açıklama Sosyal paylaşım sitelerinde kadınların sürekli olarak kendi fotoğraflarını yayınlamasına bilimsel bir açıklama getirildi. Buna göre, kendi değerlerini görünüşleri üzerinden tayin eden kadınlar, Facebook'u kendilerini iyi hissetmek üzere kullanıyor ve kendi fotoğraflarını daha fazla yayınlıyor. Yapılan araştırmaya göre, bu şekilde hisseden kadınlar internet üzerinden daha fazla fotoğraf paylaşıyor ve sosyal paylaşım sitelerinde daha fazla kişiyle bağlantı kuruyorlar.

    Araştırmacılar, belki de şaşırtıcı olmayarak, kadınların erkeklere göre daha güçlü bir şekilde imajları ve görünüşleri üzerinden kendilerini tanımladığını ortaya koydu.

    ABD'deki Buffalo Üniversitesi'nden araştırmacı ekibini lideri Doktor Michael Stefano, "Sonuçlar, kadın imajına ve görünüşüne yönelik kültürel bir odaklanmanın sonucu olarak erkek ve kadın davranışlarında kalıcı farklılıklar olduğunu ortaya koyuyor" diyor.

    Doktor Stefano ve ekibi, Teksas Üniversitesi'nden Doktor Derek Lackaff ve Hawaii Üniversitesi'nden Doktor Devan rosen, sosyal paylaşım sitelerindeki belli sanal davranış biçimlerini inceledi.

    311 gönüllüyle yapılan araştırmada, her katılımcının Facebook'u nasıl kullandıkları ve özgüvenlerini hangi faktörlere dayandırdıkları incelendi. Erkek ve kadın kullanıcılarda profil oluşturmaya harcanan zaman, paylaşılan fotoğrafların sayısı, sosyal paylaşım sitesinde edindikleri arkadaş sayıları ve arkadaş edinmede ne kadar seçici oldukları gözlemlendi.

    Stefanone, "Özgüvenleri, başkaları tarafından onaylanma, fiziksel görünüm ve diğerleri ile rekabette üstün gelme gibi faktörler üzerinde temellenen kişiler internet üzerinden daha fazla fotoğraf paylaşıyor. Fiziksel görünüme en çok önem verenler daha yoğun olarak fotoğraflarını paylaşıyor...2011 yılında çok sayıda kadının fiziksel görünüme bu kadar önem vermeleri, Facebook'ta bir tür reklam olarak kendi fotoğraflarını yayınlamaları beni hayal kırıklığına uğrattı. Bu belki de popüler kültür ve aslında televizyon aracılığıyla kadına atfedilen saptırılmış değeri yansıtıyor" diye konuştu.







    Facebook'taki fotoğraf çılgınlığına bilimsel açıklama Yorumları