Tüketici teknolojisi pazarı büyüdü
Tüketici teknolojisi pazarı, 2010 yılında, bir önceki yıla göre yüzde 19,4 oranında büyüdü.
GFK Araştırma Grubunun iş birimi ''GFK TEMAX Türkiye''nin ''görüntüleme, Telekom, bilgi teknolojileri, ofis ekipmanları, küçük ev aletleri ve beyaz eşya sektörleri''ni içine alan tüketici teknolojisi ürünleri araştırmasına göre, tüketici teknolojisi pazarı 2010 yılının dördüncü çeyreğinde bir önceki yıla göre yüzde 16,7 artarak, 4,8 milyar TL değerine ulaştı. Tüketici teknolojisi pazarı 2010 yılının tamamında da 2009'a göre de yüzde 19,4 artışla, 17,5 milyar TL değerini elde etti. Bu toplam değer, tüketici teknolojisi ürünleri pazarının 2009 ekonomik krizin neden olduğu hasarı telafi ettiğini ortaya koydu. 2010'da tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, 2008 ve 2007 yılı değerlerinin de üzerine çıkarak en yüksek pazar değerine ulaştı.
Olumlu büyüme hemen hemen tüm sektörlerde görülürken, telekom sektörü rekor satışlar ile yüzde 32,6 oranında büyüyerek öne çıktı. Telekom sektörünü 2010 yılının dördüncü çeyreğinde yüzde 27,4'lük büyüme sergileyen görüntüleme sektörü takip etti. Tüketici elektroniği sektöründeki yükselme trendi yüzde 24,7 büyüme oranı ile kesintisiz bir şekilde devam etti. Küçük ev aletleri sektörü de dördüncü çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 15,8 artış ile çift haneli büyüme gösteren diğer bir sektör oldu.
Beyaz eşya ve bilgi teknolojileri sektörleri sırasıyla yüzde 8,3 ve yüzde 7,7 büyüyerek pazardaki olumlu şartlardan yararlandı. Ofis ekipmanları sektörü geçen senenin aynı dönemine göre seviyesini koruyan tek sektör oldu.
-DOKUNMATİK EKRANLI TELEFON SATIŞI KATLADI-
Araştırmaya göre 2010 yılının son çeyreğinde en yüksek büyüme oranı Telekom sektöründe görüldü.2009'un son çeyreğine kıyasla yüzde 32,6 oranında büyüyen sektör, 1,2 milyar TL satış cirosuna ulaştı. Söz konusu dönemde akıllı telefonlara olan talep devam etti. Çeyrek dönem karşılaştırmasında dokunmatik ekrana sahip model satışlarının iki katına çıktığı görüldü.
Görüntüleme sektörü de yüzde 27,4 büyüyerek 79 milyon TL değerini elde etti. Dijital fotoğraf makineleri çift haneli büyüme göstererek iyi bir çeyrek dönem geçirdi. Bu durumun tam tersi biçimde, dijital fotoğraf çerçevelerinin satış cirosu 2009 yılına kıyasla düşüş gösterdi.
2010 yılının sonunda, tüketicilerin tercihleri daha yüksek megapiksel değerli modellerden yana oldu. SLR (Profesyonel) fotoğraf makinelerine olan talep de dikkat çekici bir oranda artış gösterdi.
-TÜKETİCİ ELEKTRONİĞİ-
Geçen yılın son çeyreğinde tüketici elektroniği sektörü en fazla büyüyen üçüncü sektör oldu. Yüzde 25 büyüme oranıyla 741 milyon TL ciro elde edildi. Böylece, sektör, yılın en yüksek değerine ulaşmış oldu.
Tüketici elektroniği sektörünü oluşturan ürün grupları incelendiğinde , sektöre en büyük katkının yine düz ekran televizyon grubundan (Plazma TV, LCD TV, LED TV) geldiği görüldü. Navigasyon ürün grubu pozitif büyüme sergileyen diğer bir kategori oldu. En yüksek büyüme değeri navigasyon kategorisine ait iken televizyon grubu onu takip etti.
Küçük Ev Aletleri sektörü de çeyrek bazlı karşılaştırmada yüzde 15,8 büyüyerek 446 milyon TL değerini elde etti. Bu büyüme oranı, pazar büyümesinin altında kalmış olsa da, son üç yılın en yüksek değeri oldu. En yüksek büyüme oranı, fritöz kategorisinde görülürken, ekmek yapma makinesi cirosunda düşüş görülen tek kategori oldu.
Beyaz Eşya sektörü de yüzde 8.3 büyüyerek, yılı 1,4 milyar TL değer elde ederek kapattı. Tüketici teknolojisi ürünleri pazarına en yüksek katkı bu sektörden geldi.
Sektör içinde en etkileyici büyüme oranını çamaşır makinesi kategorisi gerçekleştirdi. Bulaşık makineleri ve buzdolapları, çamaşır makinesi kategorisini takip eden diğer kategoriler oldu.
-DİZÜSTÜ BİLGİSAYARLARDA REKOR SATIŞLAR-
Öte yandan Bilgi teknolojileri (IT) pazarı 2010 son çeyreğinde yüzde 7,7 büyüyerek 889 milyon TL değerini elde etti ve en az büyüyen sektörü oldu. 2010'un son çeyrek döneminde dizüstü bilgisayar pazarı rekor kırdı. 2009 yılı ile karşılaştırıldığında net-booklar, notebooklar karşısında pay kazanmaya devam etti.
Çok fonksiyonlu cihazlar ve yazıcılardan oluşan ofis ekipmanları sektörü 2010 dördüncü çeyrekte 58 milyon TL değeri ile 2009 son çeyrek seviyesini korudu .
-''PAZARDAKİ SÜREKLİ BÜYÜME KAÇINILMAZ''-
Araştırmada, gelişmekte olan Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarında sürekli büyümenin kaçınılmaz olduğu belirtilirken, şu değerlendirmede bulunuldu:
''Geçen sene ekonomik krize karşı uygulanan önlem paketlerinin etkisindeki değişken bir pazardan sonra 2010 yılı boyunca istikrarlı bir pazar gözlendi. Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarı daima 2009 yılından daha iyi performans gösterdi ve hatta ekonomik krizin etkilerini yok ederek 2008 seviyesinin de üzerine çıktı. 2010 yılında tüketici teknolojisi ürünleri pazarının performansı bu zamana kadar Türkiye pazarının en iyi dönemi olarak adlandırılan 2007 yılının da üzerine çıktı. 2010 yılı bir bütün olarak tüketici teknolojisi ürünleri pazarının tarihinde bir yıldız gibi parlamaktadır. Gündem sosyal ve ekonomik olaylarla meşgul olsa da tüketiciler gelecek için olumlu tutumlarını korumaya kararlı görünüyorlar. Bu nedenle tüketici teknolojisi ürünleri pazarına yönelik gelecek dönemler için negatif bir durum öngörülmemektedir.''
Tüketici teknolojisi pazarı, 2010 yılında, bir önceki yıla göre yüzde 19,4 oranında büyüdü.
GFK Araştırma Grubunun iş birimi ''GFK TEMAX Türkiye''nin ''görüntüleme, Telekom, bilgi teknolojileri, ofis ekipmanları, küçük ev aletleri ve beyaz eşya sektörleri''ni içine alan tüketici teknolojisi ürünleri araştırmasına göre, tüketici teknolojisi pazarı 2010 yılının dördüncü çeyreğinde bir önceki yıla göre yüzde 16,7 artarak, 4,8 milyar TL değerine ulaştı. Tüketici teknolojisi pazarı 2010 yılının tamamında da 2009'a göre de yüzde 19,4 artışla, 17,5 milyar TL değerini elde etti. Bu toplam değer, tüketici teknolojisi ürünleri pazarının 2009 ekonomik krizin neden olduğu hasarı telafi ettiğini ortaya koydu. 2010'da tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, 2008 ve 2007 yılı değerlerinin de üzerine çıkarak en yüksek pazar değerine ulaştı.
Olumlu büyüme hemen hemen tüm sektörlerde görülürken, telekom sektörü rekor satışlar ile yüzde 32,6 oranında büyüyerek öne çıktı. Telekom sektörünü 2010 yılının dördüncü çeyreğinde yüzde 27,4'lük büyüme sergileyen görüntüleme sektörü takip etti. Tüketici elektroniği sektöründeki yükselme trendi yüzde 24,7 büyüme oranı ile kesintisiz bir şekilde devam etti. Küçük ev aletleri sektörü de dördüncü çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 15,8 artış ile çift haneli büyüme gösteren diğer bir sektör oldu.
Beyaz eşya ve bilgi teknolojileri sektörleri sırasıyla yüzde 8,3 ve yüzde 7,7 büyüyerek pazardaki olumlu şartlardan yararlandı. Ofis ekipmanları sektörü geçen senenin aynı dönemine göre seviyesini koruyan tek sektör oldu.
-DOKUNMATİK EKRANLI TELEFON SATIŞI KATLADI-
Araştırmaya göre 2010 yılının son çeyreğinde en yüksek büyüme oranı Telekom sektöründe görüldü.2009'un son çeyreğine kıyasla yüzde 32,6 oranında büyüyen sektör, 1,2 milyar TL satış cirosuna ulaştı. Söz konusu dönemde akıllı telefonlara olan talep devam etti. Çeyrek dönem karşılaştırmasında dokunmatik ekrana sahip model satışlarının iki katına çıktığı görüldü.
Görüntüleme sektörü de yüzde 27,4 büyüyerek 79 milyon TL değerini elde etti. Dijital fotoğraf makineleri çift haneli büyüme göstererek iyi bir çeyrek dönem geçirdi. Bu durumun tam tersi biçimde, dijital fotoğraf çerçevelerinin satış cirosu 2009 yılına kıyasla düşüş gösterdi.
2010 yılının sonunda, tüketicilerin tercihleri daha yüksek megapiksel değerli modellerden yana oldu. SLR (Profesyonel) fotoğraf makinelerine olan talep de dikkat çekici bir oranda artış gösterdi.
-TÜKETİCİ ELEKTRONİĞİ-
Geçen yılın son çeyreğinde tüketici elektroniği sektörü en fazla büyüyen üçüncü sektör oldu. Yüzde 25 büyüme oranıyla 741 milyon TL ciro elde edildi. Böylece, sektör, yılın en yüksek değerine ulaşmış oldu.
Tüketici elektroniği sektörünü oluşturan ürün grupları incelendiğinde , sektöre en büyük katkının yine düz ekran televizyon grubundan (Plazma TV, LCD TV, LED TV) geldiği görüldü. Navigasyon ürün grubu pozitif büyüme sergileyen diğer bir kategori oldu. En yüksek büyüme değeri navigasyon kategorisine ait iken televizyon grubu onu takip etti.
Küçük Ev Aletleri sektörü de çeyrek bazlı karşılaştırmada yüzde 15,8 büyüyerek 446 milyon TL değerini elde etti. Bu büyüme oranı, pazar büyümesinin altında kalmış olsa da, son üç yılın en yüksek değeri oldu. En yüksek büyüme oranı, fritöz kategorisinde görülürken, ekmek yapma makinesi cirosunda düşüş görülen tek kategori oldu.
Beyaz Eşya sektörü de yüzde 8.3 büyüyerek, yılı 1,4 milyar TL değer elde ederek kapattı. Tüketici teknolojisi ürünleri pazarına en yüksek katkı bu sektörden geldi.
Sektör içinde en etkileyici büyüme oranını çamaşır makinesi kategorisi gerçekleştirdi. Bulaşık makineleri ve buzdolapları, çamaşır makinesi kategorisini takip eden diğer kategoriler oldu.
-DİZÜSTÜ BİLGİSAYARLARDA REKOR SATIŞLAR-
Öte yandan Bilgi teknolojileri (IT) pazarı 2010 son çeyreğinde yüzde 7,7 büyüyerek 889 milyon TL değerini elde etti ve en az büyüyen sektörü oldu. 2010'un son çeyrek döneminde dizüstü bilgisayar pazarı rekor kırdı. 2009 yılı ile karşılaştırıldığında net-booklar, notebooklar karşısında pay kazanmaya devam etti.
Çok fonksiyonlu cihazlar ve yazıcılardan oluşan ofis ekipmanları sektörü 2010 dördüncü çeyrekte 58 milyon TL değeri ile 2009 son çeyrek seviyesini korudu .
-''PAZARDAKİ SÜREKLİ BÜYÜME KAÇINILMAZ''-
Araştırmada, gelişmekte olan Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarında sürekli büyümenin kaçınılmaz olduğu belirtilirken, şu değerlendirmede bulunuldu:
''Geçen sene ekonomik krize karşı uygulanan önlem paketlerinin etkisindeki değişken bir pazardan sonra 2010 yılı boyunca istikrarlı bir pazar gözlendi. Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarı daima 2009 yılından daha iyi performans gösterdi ve hatta ekonomik krizin etkilerini yok ederek 2008 seviyesinin de üzerine çıktı. 2010 yılında tüketici teknolojisi ürünleri pazarının performansı bu zamana kadar Türkiye pazarının en iyi dönemi olarak adlandırılan 2007 yılının da üzerine çıktı. 2010 yılı bir bütün olarak tüketici teknolojisi ürünleri pazarının tarihinde bir yıldız gibi parlamaktadır. Gündem sosyal ve ekonomik olaylarla meşgul olsa da tüketiciler gelecek için olumlu tutumlarını korumaya kararlı görünüyorlar. Bu nedenle tüketici teknolojisi ürünleri pazarına yönelik gelecek dönemler için negatif bir durum öngörülmemektedir.''