Ortadoğu ve Kuzey Afrika'da internet erişimi arttı
Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerinde internet kullanımının geçen yıl yüzde 39 artarak 86 milyona ulaştığı bildirildi.
Kullanıcı sayısı bir önceki yıl 64 milyonda kalmıştı. Google bölge müdürü Arı Kesişoğlu, Arabian Business'a yaptığı açıklamada "Her ay iki milyon kişinin kullanıcı olarak eklenmesi nedeniyle bunun dikkate değer bir artış olduğunu ve nüfus da büyük olduğu için kullanıcı ağının daha da genişleyeceğini" belirtti.
Yetkili, Ortadoğu ve Kuzey Afrika'daki internet kullanım oranının yüzde 29 olduğunu fakat ülkeler arasında farklılıklar görüldüğünü kaydetti. BAE ve Katar gibi zengin ülkelerde cep telefonu kullanım oranı yüzde 120'ye varırken Yemen ve Mısır gibi gelişen ülkelerde ise bağlanım oranı düşüyor. Örnek olarak Mısır'da tek ADSL bağlantısını 15 ev kullanıyor. Kesişoğlu, şu anki rakamlar göz önünde bulundurulduğunda bölgedeki internet kullanım oranının yüzde 60-80'lere kadar çıkabileceğini ifade etti.
Bunun yanı sıra dijital pazarlama sektörünün bu yıl 170 milyon dolara çıkması bekleniyor. Bu rakam geçen yıl 120 milyon olarak açıklandı. Tüm Ortadoğu ve Kuzey Afrika'daki reklam pastasının değeri ise 3 milyar dolara ulaşıyor.
Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerinde internet kullanımının geçen yıl yüzde 39 artarak 86 milyona ulaştığı bildirildi.
Kullanıcı sayısı bir önceki yıl 64 milyonda kalmıştı. Google bölge müdürü Arı Kesişoğlu, Arabian Business'a yaptığı açıklamada "Her ay iki milyon kişinin kullanıcı olarak eklenmesi nedeniyle bunun dikkate değer bir artış olduğunu ve nüfus da büyük olduğu için kullanıcı ağının daha da genişleyeceğini" belirtti.
Yetkili, Ortadoğu ve Kuzey Afrika'daki internet kullanım oranının yüzde 29 olduğunu fakat ülkeler arasında farklılıklar görüldüğünü kaydetti. BAE ve Katar gibi zengin ülkelerde cep telefonu kullanım oranı yüzde 120'ye varırken Yemen ve Mısır gibi gelişen ülkelerde ise bağlanım oranı düşüyor. Örnek olarak Mısır'da tek ADSL bağlantısını 15 ev kullanıyor. Kesişoğlu, şu anki rakamlar göz önünde bulundurulduğunda bölgedeki internet kullanım oranının yüzde 60-80'lere kadar çıkabileceğini ifade etti.
Bunun yanı sıra dijital pazarlama sektörünün bu yıl 170 milyon dolara çıkması bekleniyor. Bu rakam geçen yıl 120 milyon olarak açıklandı. Tüm Ortadoğu ve Kuzey Afrika'daki reklam pastasının değeri ise 3 milyar dolara ulaşıyor.