Kartvizit de tarihe mi karışıyor?
İş ve ticaret dünyasında karşılıklı kartvizitlerin değiş tokuşu çok eskilere giden bir adet. Ama hayatın her alanına giren dijital teknoloji, kartvizitleri de tarihe gömeceğe benziyor.
İnternet teknolojisinin cep telefonlarına girmesiyle birlikte, iletişim metodları da hızlı bir devrimden geçiyor.
Örneğin California merkezli Bump Technologies adlı internet şirketinin akıllı telefonlar için geliştirdiği uygulama, iki kişinin telefonlarını tokuşturmasıyla karşılıklı kimlik bilgilerini birbirlerine vermesini sağlıyor.
Şirketin yöneticilerinden Sadie Bascom, geleneksel kartvizitlere kıyasla bu uygulamanın üstünlüklerini vurguluyor.
Günümüzde artık neredeyse herkes yanında cep telefonu taşıyor. Bu uygulama sayesinde kartvizit taşımayı hatırlamak, bitince yenilerini ısmarlamak ya da başkalarının kartvizitlerini kaybetmeden bir yerde saklamak gibi zorluklardan kurtuluyorsunuz.
Birisini aramanız gerektiğinde, kartvizitteki numarayı cep telefonuna geçirmek yerine, doğrudan adres sayfasınızda görmek bu uygulamanın getirdiği ek bir rahatlık.
İletişim devrimi
Kağıt kartvizitlere kıyasla dijital yöntemin başka avantajları da var. Örneğin bir marangozsanız, cep telefonu uygulamasına sadece adınızı, numaranızı ve email adresinizi koymakla kalmıyor, yaptığınız masa ve sandalyelerin fotoğraflarını yükleyerek potansiyel müşterilere gösterme fırsatı yakalıyorsunuz.Sosyal iletişim sitelerinin son zamanlarda hızla yükselen popülerliği göz önünde tutulursa, dijital kartvizit sistemini bir altın madeni olarak görenler var.
Bundan önce Google, Oracle ve PayPal gibi sitelere piyasaya ilk atıldıklarında öngörülü yatırımlar yapmış olan Sequoia, kurulalı daha iki yıl olan Bump Technologies'e yaklaşık 20 milyon dolar yatırdı.
Ancak geleneksel kartvizitlerin ortadan kalkması daha vakit alabilir. Zira bu sektör şu an için dimdik ayakta.
İmalat maliyeti düşen geleneksel kartvizitler, aliminyumdan plastiğe değin farklı materyaller kullanılarak, kişiye özel çarpıcı tasarımlarla üretilebiliyor.
Dijital teknoloji sağolsun, geleneksel kartvizitlere kendi fotoğrafınızı yerleştirebiliyor, tasarımını ekran başında kendiniz yapabiliyorsunuz.
Bu hizmeti sağlayan Londra merkezli Moo.com adlı şirketin yöneticisi Richard Moross, geleneksel kartvizitlerin yakın gelecekte tarihe karışacağına inanmadığını söylüyor.
Geleneğin gücü
Moross, ''Dokunabildiğiniz geleneksel kartvizitler, kullanıcının şahsiyeti hakkında ipuçları veren, dijital bilgi akışının ötesinde anlamlar taşıyan bir nesne.'' diyor.Kültürden kültüre kartvizitlere çok farklı anlamlar yüklendiği de unutulmamalı.
Amerikalılar, kartvizitlerini cüzdanlarından çıkardıkları gibi elinize tutuşturmalarıyla bilinir.
Japon işadamları ise bunun tam aksine, kartvizitlerini iki elleriyle uçlarından tutup eğilerek sunmayı doğru buluyor.
Dijital teknolojide çok ileri bir ülke olmasına karşın, Japonya'da iş adamlarının bu saygı dolu kartvizit törenine sırt çevirip telefonlarını havada tokuşturmaya başlamaları şimdilik zor görünüyor.
İş ve ticaret dünyasında karşılıklı kartvizitlerin değiş tokuşu çok eskilere giden bir adet. Ama hayatın her alanına giren dijital teknoloji, kartvizitleri de tarihe gömeceğe benziyor.
İnternet teknolojisinin cep telefonlarına girmesiyle birlikte, iletişim metodları da hızlı bir devrimden geçiyor.
Örneğin California merkezli Bump Technologies adlı internet şirketinin akıllı telefonlar için geliştirdiği uygulama, iki kişinin telefonlarını tokuşturmasıyla karşılıklı kimlik bilgilerini birbirlerine vermesini sağlıyor.
Şirketin yöneticilerinden Sadie Bascom, geleneksel kartvizitlere kıyasla bu uygulamanın üstünlüklerini vurguluyor.
Günümüzde artık neredeyse herkes yanında cep telefonu taşıyor. Bu uygulama sayesinde kartvizit taşımayı hatırlamak, bitince yenilerini ısmarlamak ya da başkalarının kartvizitlerini kaybetmeden bir yerde saklamak gibi zorluklardan kurtuluyorsunuz.
Birisini aramanız gerektiğinde, kartvizitteki numarayı cep telefonuna geçirmek yerine, doğrudan adres sayfasınızda görmek bu uygulamanın getirdiği ek bir rahatlık.
İletişim devrimi
Kağıt kartvizitlere kıyasla dijital yöntemin başka avantajları da var. Örneğin bir marangozsanız, cep telefonu uygulamasına sadece adınızı, numaranızı ve email adresinizi koymakla kalmıyor, yaptığınız masa ve sandalyelerin fotoğraflarını yükleyerek potansiyel müşterilere gösterme fırsatı yakalıyorsunuz.Sosyal iletişim sitelerinin son zamanlarda hızla yükselen popülerliği göz önünde tutulursa, dijital kartvizit sistemini bir altın madeni olarak görenler var.
Bundan önce Google, Oracle ve PayPal gibi sitelere piyasaya ilk atıldıklarında öngörülü yatırımlar yapmış olan Sequoia, kurulalı daha iki yıl olan Bump Technologies'e yaklaşık 20 milyon dolar yatırdı.
Ancak geleneksel kartvizitlerin ortadan kalkması daha vakit alabilir. Zira bu sektör şu an için dimdik ayakta.
İmalat maliyeti düşen geleneksel kartvizitler, aliminyumdan plastiğe değin farklı materyaller kullanılarak, kişiye özel çarpıcı tasarımlarla üretilebiliyor.
Dijital teknoloji sağolsun, geleneksel kartvizitlere kendi fotoğrafınızı yerleştirebiliyor, tasarımını ekran başında kendiniz yapabiliyorsunuz.
Bu hizmeti sağlayan Londra merkezli Moo.com adlı şirketin yöneticisi Richard Moross, geleneksel kartvizitlerin yakın gelecekte tarihe karışacağına inanmadığını söylüyor.
Geleneğin gücü
Moross, ''Dokunabildiğiniz geleneksel kartvizitler, kullanıcının şahsiyeti hakkında ipuçları veren, dijital bilgi akışının ötesinde anlamlar taşıyan bir nesne.'' diyor.Kültürden kültüre kartvizitlere çok farklı anlamlar yüklendiği de unutulmamalı.
Amerikalılar, kartvizitlerini cüzdanlarından çıkardıkları gibi elinize tutuşturmalarıyla bilinir.
Japon işadamları ise bunun tam aksine, kartvizitlerini iki elleriyle uçlarından tutup eğilerek sunmayı doğru buluyor.
Dijital teknolojide çok ileri bir ülke olmasına karşın, Japonya'da iş adamlarının bu saygı dolu kartvizit törenine sırt çevirip telefonlarını havada tokuşturmaya başlamaları şimdilik zor görünüyor.