ooVoo, Skype kullanıcılarını kendine çekmeyi planlıyor. eBay’in Cisco Systems ile geliştirdiği küçük işletmeler için internet telefon ve video konferansı hizmeti ooVoo, Skype’ye rakip olarak gösteriliyor.
Skype’nin oldukça geniş bir kutlanıcı kitlesi olmasına karşın, yeni geliştirilen ooVoo son birkaç yıl içinde 7.5 milyon kayıtlı kullanıcı sayısına ulaştı. Bu servis, altı kişi ve altı telefon katılımcısının konferans görüşme yapabilmesini sağlıyor.
Bu hizmetin bir uzantısı olarak, çalışma arkadaşlarının birbirlerinin bilgisayar ekranlarındaki masa üstü’nü paylaşabilmeyi sağlayan yeni bir opsiyon da ekleniyor. ooVoo’nun CEO’su Philippe Schwartz tarafından yapılan açıklamaya göre, en başından beri, müşteri kitlesi olarak firmaların hedeflendiğini, şuanda ise müşterilerinin yaklaşık olarak yüzde 20’sinin firmalardan oluştuğunu belirtti.
Cisco’nun geliştirdiği telepresence video konferans sistemi ile, geniş ekranlar kullanılıyor ve video komünikasyonunda yenilikler geliştiriliyor. Ancak bu gibi sistemlerin yüklenebilmesinin maliyeti binlerce doları bulabiliyor. Ve bu miktar ise küçük işletme sahiplerinin pek de işine gelmiyor.
Birkaç yıl önce, Cisco, WebEx adıyla bilinen ve kişilerin belgeleri paylaşmasını, farklı ülkelerden bile olsa, birbirlerinin bilgisayarlarındaki hareketleri takip edebilmelerini ve etkileşim halinde olmalarını sağlayan programı satın almıştı. WebEx video konferans sistemi, günümüzün en popüler programlarından. Schwartz’a göre, kullanılan tüm bu programlara göre daha uygun fiyatlı olan ooVoo’nun müşteri sayısının bu yıl oldukça fazla artması bekleniyor. Çünkü günümüzde artık firmalar, maliyet azaltma yollarını arıyor. Böylece firmaların daha az seyahat masrafları ve daha az telefon faturaları olacak.
ooVoo’nun hizmet maliyeti aylık kişi başı $39.95 ya da daha az. Bu sayı, firmadaki kullanıcı sayısına göre değişiyor ve daha az reklam olmasına göre değişiyor. Müşteriler ilk başta, ya ücretsiz olarak ya da en fazla $17.95 kadarlık bir ücretle altı yönlü video konferans hizmetine sahip olabiliyor. Telefonlara yapılan sesli aramalar da ekstra ücrete tabi oluyor.
Mart ayı sonunda yaklaşık olarak 443 milyon müşteriye sahip olan Skype ise, bilgisayarlar arası yapılan video sohbet için hiçbir ücret almazken, telefonlara yapılan aramalar için dakika başına ücret alıyor.
Skype’nin oldukça geniş bir kutlanıcı kitlesi olmasına karşın, yeni geliştirilen ooVoo son birkaç yıl içinde 7.5 milyon kayıtlı kullanıcı sayısına ulaştı. Bu servis, altı kişi ve altı telefon katılımcısının konferans görüşme yapabilmesini sağlıyor.
Bu hizmetin bir uzantısı olarak, çalışma arkadaşlarının birbirlerinin bilgisayar ekranlarındaki masa üstü’nü paylaşabilmeyi sağlayan yeni bir opsiyon da ekleniyor. ooVoo’nun CEO’su Philippe Schwartz tarafından yapılan açıklamaya göre, en başından beri, müşteri kitlesi olarak firmaların hedeflendiğini, şuanda ise müşterilerinin yaklaşık olarak yüzde 20’sinin firmalardan oluştuğunu belirtti.
Cisco’nun geliştirdiği telepresence video konferans sistemi ile, geniş ekranlar kullanılıyor ve video komünikasyonunda yenilikler geliştiriliyor. Ancak bu gibi sistemlerin yüklenebilmesinin maliyeti binlerce doları bulabiliyor. Ve bu miktar ise küçük işletme sahiplerinin pek de işine gelmiyor.
Birkaç yıl önce, Cisco, WebEx adıyla bilinen ve kişilerin belgeleri paylaşmasını, farklı ülkelerden bile olsa, birbirlerinin bilgisayarlarındaki hareketleri takip edebilmelerini ve etkileşim halinde olmalarını sağlayan programı satın almıştı. WebEx video konferans sistemi, günümüzün en popüler programlarından. Schwartz’a göre, kullanılan tüm bu programlara göre daha uygun fiyatlı olan ooVoo’nun müşteri sayısının bu yıl oldukça fazla artması bekleniyor. Çünkü günümüzde artık firmalar, maliyet azaltma yollarını arıyor. Böylece firmaların daha az seyahat masrafları ve daha az telefon faturaları olacak.
ooVoo’nun hizmet maliyeti aylık kişi başı $39.95 ya da daha az. Bu sayı, firmadaki kullanıcı sayısına göre değişiyor ve daha az reklam olmasına göre değişiyor. Müşteriler ilk başta, ya ücretsiz olarak ya da en fazla $17.95 kadarlık bir ücretle altı yönlü video konferans hizmetine sahip olabiliyor. Telefonlara yapılan sesli aramalar da ekstra ücrete tabi oluyor.
Mart ayı sonunda yaklaşık olarak 443 milyon müşteriye sahip olan Skype ise, bilgisayarlar arası yapılan video sohbet için hiçbir ücret almazken, telefonlara yapılan aramalar için dakika başına ücret alıyor.