Siemens Corporate Technology, elektrikli otomobillerin hem ulaşım aracı hem de mobil enerji kaynağı olarak kullanılabilmesi için çalışmalar yürütüyor. Geleceğin elektrikle çalışan araçları fosil yakıtlara olan bağımlılığı ortadan kaldırırken, aynı zamanda kendi kendini yenileyen enerjiyi üreterek ulaşımda daha esnek ve güvenilir bir çözüm sunacak.
Siemens’in enerji ve endüstri sektörlerinin beraber yürüttüğü projede enerji üretimi ve dağıtımı, trafik ve enerji yönetimi, akıllı ölçümler, güç elektroniği, yazılım, sensörler, elektrik donanımı ve enerjinin depolanması ve doldurulması gibi konular üzerinde Ar-Ge çalışmaları devam ediyor. Siemens Corporate Technology, Cenevre Motor Show’da sergilenen iki elektrikli otomobil prototipinin sürüş sistemlerini de bu proje kapsamında gerçekleştirdi.
Siemens’teki araştırma ekibi İsviçreli konsept otomobil üreticisi Rinspeed ve Alman şirketi RUF Automobile GmbH için motor/jeneratör, güç elektroniği ve batarya bağlantılı ara yüzden oluşan entegre bir sistem geliştirdi.
üksek performanslı otomobil üreticisi RUF’ın E-RUF 911 modeli, Siemens Corporate Technology’nin yenilikçi elektrikli sürüş konseptinin ilk versiyonunu içeriyor. Prototipte 270 kilowatt potansiyel kapasiteli bir merkezi motor ve 950 Nm tork motoru bulunuyor.
E-RUF, dünyanın iki yönlü şebeke bağlantılı ilk elektrikli otomobili olma özelliğini taşıyor. 400 voltluk elektrik çıkışında şarj için gereken ilave elektrik devresi olmaksızın yaklaşık 2 saatte şarj edilebilen otomobil, aynı prizden güç nakil şebekesine enerjiyi geri besleyebiliyor.
İsviçreli konsept otomobil üreticisi Rinspeed ise elektrikli otomobil ‘iChange’i, Cenevre Motor Show’da tanıttı. Esnek bir tavan ile tek koltukludan spor vana çevrilebilen bu spor otomobilin kaputunun altında, 204 hp’lik bir elektrikli motor bulunuyor. Yüksekliği 1.03 metre, uzunluğu ise 4.28 metre olan konsept otomobil, saatte 220 kilometre hıza çıkabiliyor. 4.2 saniyede saatte 100 kilometre hıza ulaşan aracın üç lityum iyon bataryası ise 230 voltluk prizde yaklaşık üç saatte şarj edilebiliyor.
Rüzgar ve güneş enerjisinin dalgalı seyrinin aksine, elektrik enerjisi daha kontrol edilebilir bir kaynak olduğundan bu otomobillerde enerji şebekesini beslemek de daha kolay. Bunun için sadece enerji şebekesine yönelik iletişim arayüzlerinin ve enerjinin standart bir hale getirilmesi gerekiyor.
veteknoloji
Siemens’in enerji ve endüstri sektörlerinin beraber yürüttüğü projede enerji üretimi ve dağıtımı, trafik ve enerji yönetimi, akıllı ölçümler, güç elektroniği, yazılım, sensörler, elektrik donanımı ve enerjinin depolanması ve doldurulması gibi konular üzerinde Ar-Ge çalışmaları devam ediyor. Siemens Corporate Technology, Cenevre Motor Show’da sergilenen iki elektrikli otomobil prototipinin sürüş sistemlerini de bu proje kapsamında gerçekleştirdi.
Siemens’teki araştırma ekibi İsviçreli konsept otomobil üreticisi Rinspeed ve Alman şirketi RUF Automobile GmbH için motor/jeneratör, güç elektroniği ve batarya bağlantılı ara yüzden oluşan entegre bir sistem geliştirdi.
üksek performanslı otomobil üreticisi RUF’ın E-RUF 911 modeli, Siemens Corporate Technology’nin yenilikçi elektrikli sürüş konseptinin ilk versiyonunu içeriyor. Prototipte 270 kilowatt potansiyel kapasiteli bir merkezi motor ve 950 Nm tork motoru bulunuyor.
E-RUF, dünyanın iki yönlü şebeke bağlantılı ilk elektrikli otomobili olma özelliğini taşıyor. 400 voltluk elektrik çıkışında şarj için gereken ilave elektrik devresi olmaksızın yaklaşık 2 saatte şarj edilebilen otomobil, aynı prizden güç nakil şebekesine enerjiyi geri besleyebiliyor.
İsviçreli konsept otomobil üreticisi Rinspeed ise elektrikli otomobil ‘iChange’i, Cenevre Motor Show’da tanıttı. Esnek bir tavan ile tek koltukludan spor vana çevrilebilen bu spor otomobilin kaputunun altında, 204 hp’lik bir elektrikli motor bulunuyor. Yüksekliği 1.03 metre, uzunluğu ise 4.28 metre olan konsept otomobil, saatte 220 kilometre hıza çıkabiliyor. 4.2 saniyede saatte 100 kilometre hıza ulaşan aracın üç lityum iyon bataryası ise 230 voltluk prizde yaklaşık üç saatte şarj edilebiliyor.
Rüzgar ve güneş enerjisinin dalgalı seyrinin aksine, elektrik enerjisi daha kontrol edilebilir bir kaynak olduğundan bu otomobillerde enerji şebekesini beslemek de daha kolay. Bunun için sadece enerji şebekesine yönelik iletişim arayüzlerinin ve enerjinin standart bir hale getirilmesi gerekiyor.
veteknoloji