İnternet üzerinden oynanan oyunlar bağımlılık yaptığı gibi, müptelasını da baş döndürücü bir ticaretin içine çekiyor. Online oyunlardaki sanal kahramanların satımı sektör haline geldi. Donanımlı ve güçlü karakterlere sahip olmak isteyen oyuncular, gözünü kırpmadan binlerce YTL para harcıyor.
210 MİLYON KİŞİ OYNUYOR
Dünyada 210 milyon kişinin üyesi olduğu Knight'ı Türkiye'de yaklaşık 3,5 milyon kişi oynuyor. Sanal alemde ticaret kaçınılmaz hale gelince oyuncular sanal Pazar kurmak zorunda kaldı. Knight Online Pazar adlı sitede, oyuncular alışveriş yapıyor. Kurulan bu pazarda oyun kahramanların elbiselerinden yüzüklerine, silahlarından bel kemerlerine kadar her şey satılıyor.
BİR BAĞIMLININ İTİRAFLARI
Dünyayı kasıp kavuran Knight'daki savaşçısını güçlendirmek için yaklaşık 2 bin YTL harcayan Murat B. (25), bunlardan sadece bir tanesi.
Günün yarısını bilgisayar başında geçiren Samet A., güçlükle kurtulduğu Knight macerasını şöyle anlattı: "İlk zamanlar can sıkıntısı için oynadığım bir şeydi. Daha sonra boş vakitlerimi hatta özel vakitlerimi işgal etmeye başladı. Bağımlı olmuştum. O oyunu oynamadığım zaman kendimi boşlukta hissediyordum, sinirlerim bozuluyordu. Bir keresinde oyun oynarken internet bağlantısı gittiği için 2 bin 300 YTL'ye aldığım dizüstü bilgisayarı sinirden kırdım.”
BMW KARŞILIĞI OYUNCAK
İlk çıktğında oyunda sadece sanal para (GB) kullanıldığını ancak daha sonra kahramanların yanı sıra giysi, silah ve takılarının da satılmaya başlandığını söyleyen Murat B., şöyle devam etti: “Açılan internet sitesinden kahramanlarımızın aksesuarlarını alıyorduk.
Oyundaki karakterimi güçlendirmek için 600 dolar harcadım. İzmir'de ismini Adem diye bildiğimiz bir arkadaş, 80 level warior. 4 buçuk milyon np, +2 ironset (takılar), +10 shell full (kıyafet), +10 raptor (silah), +3 warior erring (küpe), +3 Ring of felenkor özellikli tanınmış bir karakteri 2005 model bir BMW marka arabaya sattı."
UYUŞTURUCU GİBİ
Memory Center Nöropsikiyatri Merkezi'nden Uzman Dr. Ahmet Çevikaslan, uyuşturucu maddelerde görülen bağımlılığın internet için de geçerli olduğunu söyledi. “Her şey sanal ortamda olduğu için gerçek hayatta karşılığı olmayan sanal kazanımlara insanlar sevinip üzülüyor dolayısıyla yaşam kalitesi bozuluyor" diyen Çevikaslan, ortaya bir de ilginç iddia attı: "Piyasaya sürülen oyunlar bilgisayar sektörünü canlı tutuyor. Bu bilgisayar sektörünün ekonomik stratejisidir."
210 MİLYON KİŞİ OYNUYOR
Dünyada 210 milyon kişinin üyesi olduğu Knight'ı Türkiye'de yaklaşık 3,5 milyon kişi oynuyor. Sanal alemde ticaret kaçınılmaz hale gelince oyuncular sanal Pazar kurmak zorunda kaldı. Knight Online Pazar adlı sitede, oyuncular alışveriş yapıyor. Kurulan bu pazarda oyun kahramanların elbiselerinden yüzüklerine, silahlarından bel kemerlerine kadar her şey satılıyor.
BİR BAĞIMLININ İTİRAFLARI
Dünyayı kasıp kavuran Knight'daki savaşçısını güçlendirmek için yaklaşık 2 bin YTL harcayan Murat B. (25), bunlardan sadece bir tanesi.
Günün yarısını bilgisayar başında geçiren Samet A., güçlükle kurtulduğu Knight macerasını şöyle anlattı: "İlk zamanlar can sıkıntısı için oynadığım bir şeydi. Daha sonra boş vakitlerimi hatta özel vakitlerimi işgal etmeye başladı. Bağımlı olmuştum. O oyunu oynamadığım zaman kendimi boşlukta hissediyordum, sinirlerim bozuluyordu. Bir keresinde oyun oynarken internet bağlantısı gittiği için 2 bin 300 YTL'ye aldığım dizüstü bilgisayarı sinirden kırdım.”
BMW KARŞILIĞI OYUNCAK
İlk çıktğında oyunda sadece sanal para (GB) kullanıldığını ancak daha sonra kahramanların yanı sıra giysi, silah ve takılarının da satılmaya başlandığını söyleyen Murat B., şöyle devam etti: “Açılan internet sitesinden kahramanlarımızın aksesuarlarını alıyorduk.
Oyundaki karakterimi güçlendirmek için 600 dolar harcadım. İzmir'de ismini Adem diye bildiğimiz bir arkadaş, 80 level warior. 4 buçuk milyon np, +2 ironset (takılar), +10 shell full (kıyafet), +10 raptor (silah), +3 warior erring (küpe), +3 Ring of felenkor özellikli tanınmış bir karakteri 2005 model bir BMW marka arabaya sattı."
UYUŞTURUCU GİBİ
Memory Center Nöropsikiyatri Merkezi'nden Uzman Dr. Ahmet Çevikaslan, uyuşturucu maddelerde görülen bağımlılığın internet için de geçerli olduğunu söyledi. “Her şey sanal ortamda olduğu için gerçek hayatta karşılığı olmayan sanal kazanımlara insanlar sevinip üzülüyor dolayısıyla yaşam kalitesi bozuluyor" diyen Çevikaslan, ortaya bir de ilginç iddia attı: "Piyasaya sürülen oyunlar bilgisayar sektörünü canlı tutuyor. Bu bilgisayar sektörünün ekonomik stratejisidir."