![]() |
Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. -------------------------------------------------------------------------------- Tasavvuf yolu nurunu Hz. Peygamberden alan Allaha kullukta mükemmeliyeti yakalama gayesi güden feyzli bir yoldur.. Tarih boyunca bu yoldan onlarca insanı kamiller yetişip halkın önünde birer kandil olmuştur..Bu ocaktan yetişen HZ. Abdülkadir Geylaniler,Şahı Nakşibendler,Mevlanalar, Yunuslar, Hacı Bektaşlar sözleri ve halleriyle insanları manevi buhranlardan kurtarmış , imanlara iman katmıştır...Bugün şiirleri, sözleri dilden dile dolaşan, gönülden gönüle akan Yunus Emre sözlerindeki maneviyatı TAbduğun dergahına borçludur.. Tasavvuf ikaz ve irşad yoludur... Bu manada ayet ve hadisler pek çoktur...Hz. Peygamber Efendimiz her dönemde çeşitli yollardan veli zatlar geleceğini ve insanları irşad edeceklerini bildiren hadisi kudsi mevcuttur...yine ayette " onlar Allahın hidayet ettiği kimslerdir.onların hidayetine uyun" diğer bir ayette" bize katından bir veli ver " buyrulur... İslam bu yolla yayılmış, hizmet görmüştür..Horasandan kalkıp gelen Hoca Ahmed Yesevinin yetiştirdiği alperenler Anadoluyu müslümalaştırmış burada İslam ocağını alevlendirmiştir... İnsan fıtrat olarak doğuştan terbiyeye muhtaç doğar...İslamı müşahhas olarak yaşayan öndere ihtiyaçlıdır ..Ondandır ki ilk insan da peygamberdir..İnsan herhalükarda, bir terbiye edicinin terbiyesine muhtaçtır... Allaha insanları taşıyan yol ikidir biri nübüvvet diğeri velayettir.. NÜbüvvet Hatemul Enbiya Efendimizle son bulmuş, ancak nübüvvetin devamı variscisi olarak da velayet yolu yani evliyalık yolu açılmışıtr...İnsanlık peygamberlik yolundan sonra bu kanalla irşada muhatap kılınmıştır.. Tarih boyunca sahte veliler, tasavvui düşünceyi yaşantu-ıyı ifsada niyetli insanlar çıkmıştır..Bu demek değildir ki bu yol menfidir..Zaten bu sahteliklerin arkasındaki maksat İSlama kulluğun en güzide şekilde yaşandığı, yine İslamın yayılmasına gönüllerde taht kurmasına vesile olan tasavvuf yolundan insanları uzak tutmaktır... Peygamber döneminde de sahte peygamberler çıkmıştır..Bir şeyin sahtesi aslını inkara sebep değildir... Tasavvufa tarih boyunca fitne sokulmaya çalışılmıştır..olacaktır da..Ancak tasavvuf her zaman ve zeminde içine sokulmaya çalışılan fitneleri kusmuş, o mübarek yol bulanmadan devam edegelmiştir.. Tasavvufta geçen manevi haller şeriata mualif değildir.. Tasavvuf literatüründe hal olarak geçen, fenafillah, vahdet gibi sözlerin de mana ve hal olarak İslama zıt herhangi bir yönü yoktur..İş bu kavramları anlayabilmek ve de hal olarak yaşantıya aksedebilmektir... Samimiyetle tasavvufu araştıran ve öğrenme gayreti olana Allahın bu yolun güzelliklerini nasip edeceğine imanımız tamdır. HZ. Abdülkadi Geylani: "Allahı arayan onu bulur" buyurmaktadır..samimiyetle, bu yolda kapılar aralanır.. Bu yolda sapmlar oldu diyerek sokulmak istenen fitnelerin karşısında her zaman tasavvuf kendini temyiz etmiştir... Tasavvuf Hakk tır..... Bu yola saldırıyı yapan kendi kaybetmiştir..""Kim benim veli kuluma savaş açarsa ben de ona savaş açarım" buyurur Cenabı Hakk...Şimdi bu kamil insanların yetiştiği bu manevi yola yan bakmanın hesabı ne olur..Bu yolun ana merkezinde de peygamberi yaşantıya vasıl olmak gayesi var iken..Bu manada fitneye sebebiyet verecek her türlü sözden halden kaçınmak lazımdır.. |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. Tasavvuf konusunda tarikat ve cemaatlerle aynı düşünceleri paylaşmıyorum gereğinden fazla sulandırılmış...neyse ayrıca edep dairesinde tartışırız. Seyyid Abdullehad Nuri nin kütüphanemde bulunan Mevizai Hasene adlı tasavvuf ağırlıklı kitabındaki şu hikayeye nedir sizce: "Sofinin biri şeyhiyle yolda yürüken gök gürültüsü olur derken hava bozar sofi korkup dua eder Allah ım bizi koru diye.Bu sırada mürşidi dönüp ona derki sen beni geçerek dua edemzsin sen bana söyle ben Allaha dua ederim bu daha hayırlıdır der." Buyrun burdan yakın... selam ve dua ile.. |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. bu ismi ik defa duydum eseride..tüm tasavvufa genelleme yapmayınız..hem..kişileri bırakalım...güzel olanlarda olmayanlarda her zaman her konuda var olacaktır ben bu sözleri tasavvufa bağlamıyorum..kaynak veya o kişilerin icrası diyorum... efendimiz a.s bir kavmin büyüğünede hurmet edilmesini ve benzeri hususlarda ölçüler koymuştur...örnekler çoğaltılabilir... herkes güzel resim yapamaz..herkes doğru araba kullanamaz..belki eser haline gelmiştir ama asıl esas olan tasavvufla yanlış uygulamaları hiç kıyas almıyorum şahsım...şimdi herkes sünnetide islamın aşrtlarınıda doğru mu uyguluyorki her alim denilen her şeyh denilen her eserde yazan tasavvuf osun..hak olsun ..değil tabi..azında azı kaldıysa ...ama bu geçmiş güzel örnekleride yok saymayı getirmemeli..ehli sünnet akidesine ittiba ile tasavvuf için eser de gerek olmayabilir..kalbi sahibine yani Allaha bağlamakdır saf..tasavvufun kökeni olan kelime.. selam ile.. |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. emirahmetyasin kardeşim: siz tasavvufcularla aynı düşünmeme hakkına sahipsiniz. önceleride bazı tartışmalarınızı izleme fırsatım olmuştu. kitaplar okuduğunuzu tahmin ediyorum. Konuyu uzatmamaya çalışarak bir hatırlatma yapmak istiyorum. diyelimki böyle bir olay gerçek oldu. peygamber efendimiz (s a v) in yanında ve meclisinde kazaen sesler yükseldiğinde hemen ilahi ikaz geliyor. konuyu bildiğinizi tahmin ettiğim için detaya girmiyorum. Yine resulü kibriya efendimizin, iki sahabeden birine sen senden daha hayırlı olanın önündemi yürüyorsun, ikazı vardır. O mürşit efendinin talebesine edeben bir ikazı olmuş olamazmı? Zira peygamber varisinin olduğu yerde ister mürid olsun ister sıradan insan olsun edebini muhafaza etmesi gerekmiyormu. O nedenle bu ve benzeri olayları tekyönlü düşünmemek gerekir diye düşünüyorum ve özelliklede bu hassas konularda çok tartışmanın faydadan çok zarar verdiğine inanıyorum. çünki tartışmalar uzadıkça nefisler devreye giriyor. Allah'a emanet olun. |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. İyi nasıl istiyorsanız öyle inanın... Kişi bir kere bu işlere bulaşmışsa tüm çevresi bu kişilerle dolar ve kişi artık o ortamdan dışlanıp yalnız kalmamak için var gücüyle onlara sarılır... Her halde bizde münkir oluyoruz her kesin şeyhi gavstır uçar kaçar bir şey ondan kaçmaz ama bazı kardeşlerin samimiyetini biliyorum ve keşke hakikati görseler onlara daha bir üzülüyorum cevap versen ayrı sussan ayrı ne dielim. selam ve dua ile... |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. Muhterem kardeşim emirahmetyasin: nefsim adına ve içinde bulunduğum cemaatin anlayışına göre yazıyorum. mürşitler peygamber değildir. hiç bir mürşit Hz hamzayı şehit eden VAHŞİ r.anh-ın seviyesine dahi çıkamaz. mürşitler herşeyi bilmezler. Allah c.c açarsa görür yada bilir. Ama ALLAH açmazsa oturduğu odanın yan tarafında olup biteni dahi bilemez ki efendimiz (s a v) dahi bilemez. Zira aişe validemize atılan iftirayı bilemedi. çünkü ALLAH, açmadı Mürşitleri peygamberleştirmek, şirk'e düşecek derecede masum ve günahsız görmek, herşeyi görür ve bilir mantığı ile ilahlaştırmak. tabiki sapkınlıktır. İnsanların okumak ve öğrenmek için öğretmene ihtiyacı vardır. Sünneti seniyyelerle ve sahabe hayatıyla ve ahlakıyla ahlaklanmış olan Allah dostlarının yanında olmak ve onların halleriyle hallenmek resulullah (s a v) ın tarif ettiği ahlakı ve islamı yaşamaya onların öğretmenliğinde devam etmek ten daha doğal ne olabilirki. Haaa birde şu var: benim mürşim herşeyi bilir demek küfürdür. peygamberlere dahi verilmemiş olan hal ve yetkinin bir mürşide verildiğini iddia etmek (yani görür ve bilir) şirk tir. Bazı tarikat mensubu kişilerin bu tür davranışları ne kadar sakıncalıysa! adına tarikat demedikleri fakat tarikatlara karşı çıkan bir cemaatin iddialarıda o derece sakıncalıdır. yani tarikatlara karşı çıkan tarikat kurmuşlarda adına tarikat demiyorlar. kur'an, sünnet, ve sahabe hayatıyla örtüşmeyen, kerameti dinin bir şubesi gibi gören ki papazlar bile olağanüstü haller gösterebilir adınada (istidraç denir) Yaşantısına baktığımızda Söyleminde ve eyleminde Rasulullah ile hallenmeyen. konuştuğunda gaipten haberler veriyormuş tavrı takınan. kişiler ve onların dostları ap açık bir sapkınlık içindedirler. Bazı sapık ve sahtekar, üçkağıtcı ve düzenbaz şeyh görünümlü şeytanlar vardır. Onların yüzünden tüm tarikatları aynı görmekte doğru değildir. Bu mes'ele 300 yıldır tartışılıyor. birileri birilerini tekfir ediyor. Allah muhafaza müşrik olmakla suçluyor. öbürüde cevap verirken aynı üslubu kullanıyor ne kadar tehlikeli değilmi? Rabbimiz :seni beni ve bizleri asla ama asla haddi aşan kullarından eylemesin. Rabbimiz :bizleri, zatına kul gibi kul, rasulüne ümmet gibi ümmet olmayı nasibeylesin. |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. Alıntı:
Selam mü minlerin üzerine olsun.Burası bir forum ve bizler fikir münakaşaları yaparız yazacaklarımı şahsınıza anlamayın. Şimdi başlarken demişsiniz ki eseri yeni duydum kişiyi tanımıyorum eseri ve kişiyi netten araştırmanız iyi olur.Bir kitabın adını yeni duymanız o eseri sizin için delil olamaz niteliğini herhalde taşımaz.İlla her eseri önceden kontrol etmeniz mi gerekiyor açın bakın bir sürü tasavvuf eseri var ne safsatalar okuyacaksınız. Evet haklısınız peygamber bir kavmin büyüklerine hürmet edilmesini ister hatta daha önce zengin iken fakir olan bir kafire bile nezaket gösterilmesini ister bunu nasıl tarikat ehilleri ile bağdaştırıyorsunuz . İnsanları sırf tasavvuf safsatasına inandırmak için seçme misallerle hareket edilemez kalbin terbiye edilmesini ruhum arımdırılmasını elbette herkes ister ama yol bu yol değil yol Kur an ve sünnet şu tasavvuf çılgınlığıda ne oluyor Allahınız aşkına nerede görülmüş bu durumlar nasıl açıklayacaksınız hangi delille bu küflenmiş yapıları savunacaksınız.Herkes herşeyi mükemmel yapamaz ama her müslüman Kur anı iyi bilmek idrak etmek zorunda.Size istediğiniz tasavvuf kaynağından örnekler gösterebilirim bir yığın safsatayı açabilirim. Siz akıllı bir insansınız aklınızı duygularınıza kurban etmeyn bu mesele itikadi bir mesele. selam ve dua ile... |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. Alıntı:
Sizlerinde bilincinin yerinde olduğunu görmek beni sevindirdi.Lakin siz kendinizi düşüncede istisna tutarak bu yapının doğru işlediğini her ne kadar idda etsenizde şuanda neredeyse şirke düşmüş bir sürür sofi takılan insanlar var bakın size şu misali vereyim: Yasak vakitler vardır namazın kılınmayacağı peki neden yasak hiç düşündünüz mü cevap güneş ve yıldızlara tapanlara benzememek.Mü min bilirki yaptığı secde Allah a dır ve bu secdesi güneşe değildir ama islam bu ihtimalin bile akıllara gelmesini köten kazımak için yasaklamıştır bu saatte ibadeti.Onun içindir ki bizler Kur anı yaşamaya çalışan müminler olarak en ufak şirke yaklaştırma ihtimali olan şeylerden uzak durmalıyız. selam ve dua ile... |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. emirahmed selam ile.. ben duymadım derken delil kabul etmedim..çünki şahsım 15 yıldır bir fiil tasavvufu araştırdım.aciz..ve i bu savunmak değil..sadece bu konunun tasavvuf ile alakası yok..demek istediğim..olması gereken tasavvuf ile anlatılan gösterilen yaşandığı varsayılana alet edilen tasavvufu birbirinden ayıralım..tasavvuf bir kıvamdır..kurum değil,kural değil...dahada konuşuruz gerek olsur ise...mesela ben cemaat demiyorum,tarikat demiyorum...tasavvusf bir terim...bir tasvir...vuku bulan hadiselerin hepsini bir kelime ile etiketleyip,tarih kitabının üstüne coğrafya yazmak gibi bi tuhaf hale geldi günümüzde kavram kargaşaları..bugün ben duysam ki bir kitap veya isim çok zikrediliyor hemen içime korku salınır...Allah cc ve resulunun sünneti bize yeter..derim..!!! yani sen fenomenleri söylemene gerek olmaz bende hem fikirim..katıyyen karşıyım...ama allah ve resulune olan sevdama , isim desem aşk anlamında "tasavvuf" derim veya demem..halin bir resmi.imamın en güzel haline bir kelime giysisi..hani ırci emrine ne deriz..razıye makamı..bunda beis varmı..demekle..?..yani kalbimi allaha bağlamak...aslı budur..uygulamaların çoğusu yanlış ve bidat üzredir..hatte şirke götürür..ben bunları asla savunmuyorum..tırnak içinde farklı yerden konuşuyoruz..kelimeler...!!!tarikat deseniz daha anlaşırız.. yoksa ben şu hani türkiyede ve dünaydaki cemaatlerin icraatlarını gelip savunmuyorum ki dikkat buyur...bir kelimeye değindim sade..! vesselam |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. Alıntı:
Bir forumda burçlar ve fallar üzerine münakaşa ediyoruz baktım biri çıkıp dediki kardeşim ben bunlara ömrümü adadım ve bunların islama aykırı olmadığı kanaatine vardım. Bende biraz duygusal çıkış yapıp kardeşim bunun hesabı sana soprulacak ömrünü nede boşa geçirmişsin demek isterdim ama diyemedim. Bu15 sene içinde neye kanaat getiriniz onu bize açıklayın yok eğer siz sadece kültürel araştırmışsanız ne ala yok epğer tsavvuf vardır islamdadır diye araştırmışsanız o zaman nasıl bu kanaate vardınız delilleri ile. |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. ben tasavvuf diyorum siz tarikat ve ehlini cemaatleri anlatıyorsunuz..araştırdım yaşadım..bu sadece bir hal..başka olumsuzlukları ne diye islama alayım.ne diye savunayımki..tasavvuf diyorum...sirke,tarikatlerin uygulamalarını red ediyorum, alkol teşbihde hata olmasın... tüm bidatleri ve şirk uçurumlaırnı red ediyorum...kavram olarak çimizdeki iman muhabbetine halavetine tasavvuf diyebilirz diyorum... geçmiş ve şimdiki zamanda tasavvuf adı altında yaşanılan büyük yanlışlıkları ne konuşuyor ne savunuyorum... siz sadece direk hata arayan bir gözle bakıyorsunuz her yazıda..size kavram ,hal diyorum...yok efendim,ben kuran ve sünnete uymayan bir şeyle amel etmem...tasavvuf kurana uymayan diyorsunuz ya..gerçek tasavvuf Hakka hakiki kul olmayı anlayan bir huzmedir imani noktalarda..ee insanlar gidip şirke girip saptılarsa kavramın suçu ne? avrupa da islam eşittir terör diyor..haşa..peki tasavvuf kalbi Allaha bağlamaktır anlamına gelen bir kelimedir..bunun nesi kurana aykırı..değil..hee ne oluyor siz insan toplumlarının tasavvuf adıa ltında yaptığı sapkınlıkları benim kabul ettiğimi ısrarla hangi sözden çıakıryorsunuz anlamadım..elbette...onların ettikleri itikadi ziyandır bende bu pencereden bakarsan karşıyım... illaki tasavvuf deyince sizin kasdınız yaşanmış ve devam eden topluluklar ve olayları..kuralları..bende buna karşıyım.. benim kasdım,şöyle tefekkür etmem.ölümü,ahlaki erdemlerde kenime yön verip sünnette derinleşmek,kuranda daha bir gaayret ile tevekkül ve tefekkür ermek..ben tasavvuf deyince bu yönde ruhuma kalbim yönelmek olarak düşünüyorum... aynı şeyi söyleyebiliriz de, beni taraf görmemeniz gerek önce |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. Alllah a yeminler olsun ki bu kulu bu konuda münazara ederken zerre nefsini katmayacak.Sayın mus ab herhal yarın bu kouya dahil olur.O konular uzadıkça nefis karışıyor demiş. Şimdi bakın ben bu konuda ilk yazdığımda sadece bir şeyh ve mürid örneğiyle yola çıktım siz musab beyin ilk yazdıklarına katılmışsınız.Bu sizi zaten taraf yapar gözümde. Eğer tasavvuf kalbi temizlemek Kur an ve sünneti daha iyi anlamak ise ben sofiyim yok eğer tsavvufu tarikat ve cemaatlerin anladığı gibi anlıyorsanız orası itikadi. Peki eğer siz kendinizi tsavvuf konusunda doğru inanıyorum diye ikna etmişseniz şunu söyliyeyim Mevlanadan tutunda bir sürü safsatanın olduğu tüm tasavvuf ve tarikat ehillerine uzak olduğumu ilan ediyorum. Kavramlar elbette birbirine geçmiştir bazen insanlar anlamak istedikleri gibi bu konularda yazmış çizmiş yaşamışlardır.Daha öncede aynı örneği verdim neden güneşin hareket halinde olduğu bazı vakitlerde namaz yasaklanmış? Allah ondan razı olsun bir üstad adını vermem sofilere dokunuyor şöyle açıklıyor: Müslümanlar elbette sadece Allah celleye secde ederler ama İslam en ufak benzeşme ihtimallerini bile ortadan kaldırıp şirk,hak,batıl kavramları arasında keskin uçurumlar karışmamak üzere açmıştır. Biz neden illa bu tasavvuf konusunu ısıtıp yüceltmeye çalışalım en iyisi bu tasavvuf kelimesini tarihin tozlu karanlık sayfalarına terketmek. |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. emirahmed...zan ile neden yazıyorsun..ben nerde tarikat savundum ,şeyh savundum... red ediyorum..ama sizinde açıklamalarınız konuları karıştırıyor..kimse kimseyi yüceltemez..yüceltmeinide..üstünülük takva da o da kalp de..onuda Allah bilir sade.. kişi ve cemaatleri savunmam..tarihde yaşanan ve şimdi..sadece terimin istersek her terim gibi masum olacağını diyorum...tasavvufun mahiyeti çıkış noktası..nedir..bunca tarihde uygulanan hataları,şirkleri neden alıyorsunuz ...aslını konuşalım..hataları konuşcak isek..bu kıyamete varır... yineliyorum..ben kelime manasındayım...başka değil..olması gereken hali konuşurum olanları konuşmam...cemaat tarikat ve tarih boyu...olan islamdan uzak...halleri değil..bunları yazmaya gerek görmüyorum... zaten tasavvuf ile yakin bilgimin olması onu almış.sindirmiş olmam anlamına gelmez... fakat yok sayamıyorsun,zira hali hazırda insanlar bu olgunun içinde çevemizde..tehlikeli bir çember.. işte asıl mahiyeti yaşansa idi.ki o zman cenent olurdu dünya..imtihan nerde kalırdı..nasıll dinde ırkçılık olmasada yapıyorlar,nasıl haram helal işleniyor ise...tasavvuf adı altında çok feci şirk ve diğer haramlar işleniyor... müslümamnın müslümana zulmu,kavgası nasıl hoş karşılanmasada haramda olsa önüne geçilemeden ahire doğru gidiyorsa..,din adına he noktada büyük hatalar işleniyorsa..tasavvufda bunlardan biri..olması gerekn gibi olmayan...dier suçlar nasıl işlendiğinde bir kavrama etiket ediliyor ise aynısı burdada geçerli..siz yollasanızda bir gerçek..insanlar ya,cemaat,ya ırkçı,ya sözde islam,düzen,izm,mezheb,veya diğer zikretmekden hoşlanmadığım tefrikalarda savrulmakda..haydi..hepsini gönderin tarihin tozlu sayfalarına sizle aynı şeyi konuşuyorum ama ben kendimi ifade edemiyorum galiba... selam ile.. |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. Alıntı:
aynen ..hepsi bu.... cemaatlerin anladığı gibi anlamam..kabulde etmem...! Alıntı:
ben nedne ikna edeyim kendimi..gerek yok..bir kavramdan bahsediyorum..yaşamıyorumki...olsa diyorum...kalpler allaha saf olarak bağlansa! tasavvufun mahiyeti olması egrektiği giib olsa..tıpkı,bir okulun disiplin kuralalrı gibi uyulsa idi...bir ilim babı sayabilirdik...nasıl fıkıh var..ama uyan yok...(teşbih )asla kıyas değil..kuranın ahkamını kıyas değil meseleye ciddi örnek olsun diye yazdım... merak etmeyin /dikkat edin cemamat ve tarikat savunmadım |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. Gerçi yarın sınavım var biraz daha geç yatarsam kalırım.Yarın akşam daha ayrıntılı yazarım. yazdıklarınız önemli yalnız bu konuların ilk asılan yazısını okumanızı tavsiye ederim belkide okumadınız bakın neler anlatılıyor. Tasavvuf hangisi? |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. Zaten ilk açılan yazıya değil sadece başlığa yazıyorum...işte sorunda burda siz beni konuya ordan dahil ettiniz..ben kavramın değil, insanın kendinin ateşle oynadığını söylemeye çalıştım. Dua ile... |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. Alıntı:
Ben yazarken aman nasıl insanları sıkıştırabilirim onları karşıma alırım diye yazmıyorum emin olun normal bir ruh hali içinde yazıyorum haşa sizleri neden zan altında bırakayım.Yada neden zan ile yazayım kesip atmak kolaydır.Yazılanlarıda dikkatli okuyorum kırpmıyorum.Hepimiz kitaplar okuyoruz ve sürekli bir bilgi girişi dolayısı ile kafamız karışabiliyor bu normal. Benim anlamadığım madem günümüz bu işle uğraşan takımını benimsemiyorsunuz. Siz tasavvufun yok sayılamayacağınıda söylüyorsunuz tamam peki tasavvufun çıkışı neymiş nerden islama dahil olmuş? Normal konuşalım kişi ve cemaat üzerinden gitmeyelm buyrun yazın. |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. [QUOTE=BeKKe;55704] Alıntı:
|
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. şimdi şöyle güzel bir tasavvuf iyi gelirdi... :) tamam emriahmed,sen karşısın..ki ben tasavvufu islama dahil etmiyorum .Kavramdır takva kelimesine eş anlamlısıdır da desek ne olur?...ben de kurana ve sünnete tastamma uyan kulluk kıvamına kelime gitdirip tasavvuf derim ve karşı değilim tabiki.... vesselam... |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. Mevlana hazretleri, Imam-i Rabbani hazretleri, Abdulkadir geylani hazretleri ve ismini sayamadiklarim. Bunlar Peygamber mirascilaridir. Ehli Sünnet bu sekilde kabul eder. Lütfen hassas olalim |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. Alıntı:
:anlastik: |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. :flowers: Müminler ancak kardeştir....elhamdülillah :anlastik: |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. Tasavvuf konusunda tartışmaya gerek yok. Bu yolun kurucuları bellidir. Öncüleri Cüneyd-i Bağdadi, Beyazıd-ı Bistami gibi alim insanların hayatları ve yazdıkları eserler ortadadır. Bu yolu takip ettiğini söyleyip yanlış işlere bulaşan varsa sahte dervişlerin yaptıkları sadece kendilerini bağlar asla bu tasavvufa zarar veremez. Onun için sapla samanı birbirine karıştırmamak, gafil, cahil ve bağnaz olmamak gerekir. Herkes fikrini serdetmek de özgürdür. İyiye güzele ve doğruya yönelten yalnız Allah(cc)'dır. Selam ve muhabbetle... |
--->: Tasavvufu Hakkıyla Anlamak.. Alıntı:
|
Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 13:23 . |
2000- 2025
Tüm bağışıklıklar ve idelerden bağımsız olan sözcükleri sarfetmeye mahkumdur özgürlük