GİRDAP
Yönetmen Talip Karamahmutoğlu
Senaryo Talip Karamahmutoğlu, Onur Aydu
Oyuncular Ozan Bilen (Uçurtmayı Vurmasınlar, Kader), Fuat Saka, Eda Özerkan, Teoman Kumbaracıbaşı (Yazı Tura, Aşka Sürgün), Ali Sürmeli, Selçuk Yöntem (Misafir Oyuncu), Emre Canbolat (Taşa Yazılan Aşk –BKM), İbrahim İris (Bir İstanbul Masalı, Yağmur Zamanı)
Uygulayıcı Yapımcı Mehmet Güneş
Müzik Alican Genç
Genel Koordinatör A. Meccit Dölek
Yardımcı Yönetmen Onur Aydın
Konusu
İstanbul Üniversitesi’ni kazanan Umut, Antalya’dan gelip okul kaydını yaptırdıktan sonra; kantindeki ilanlar yoluyla kiralık bir ev ve iki ev arkadaşı bulur.
İki arkadaşıyla birlikte paylaştığı öğrenci evinde yaşadığı bazı mistik, doğa üstü olaylar; Umut’un bilgilenme kaynaklarını çeşitlendirdiği gibi, bu donanım farklılığı onun arkadaş çevresini ve yaşam tarzını da değiştirir.
Karşılaştığı metafizik olaylarla başa çıkmanın bir yolu olarak; ibadetlerle ve ritüellerle örülü daha dini bir hayat tarzını seçen Umut için başlangıçta her şey iyi gitmektedir.
Fakat, bilgilenme kaynaklarının onu götürdüğü yer “Siyasal Ümmetçi” bir çevre olunca; Umut’un da dini yaşantısı, yalnızca ibadetlerle sınırlı kalmayıp “siyasallaşır” ve o artık bir “fundamentalist” olur.
Bu başkalaşım kahramanımızı; başlangıçtaki arkadaş çevresinden, kız arkadaşından ve son olarak da (seçimi sebebiyle çatıştığı) ailesinden koparır, uzaklaştırır.
Başlangıçta ve camiye gittiği günlerde sevgi ve hayat dolu olan Umut; siyasallaştıktan sonra, kin ve nefretin donattığı saldırgan bir kişiliğe bürünmüştür.
Bu ruh ve düşünce halinin Umut’u götürdüğü son; “intihar eylemcisi” olmaktır…
Yorum : Öncelikle ben filmin belli KISIMLARINI internette görmüs ama izlememistim ve izledigimde ise biryanda camiyi gösterirken bir yandan KADIN-ERKEK iliskisindeki ciplakligi uzatmis olmalarina sasirdim. Neden bu kadar bu sahneleri uzattiklarini anlamadim fakat vurgu yaptiklari durumun bir yandan gercek degilmis gibi deselerde bir yandan gercek oldugunu savunmaktalar. Bir olayin gercek olmasi demek o olayin naklen yayinlanmasi sonucunda olacaktir ki filmde gercek olan bir olayi tam naklen yayinlamalari imkansiz oldugu icin bu "gercektir" KISMI hos olmamis. Onun disinda bir kisinin beyninin nasil bulandirilacagi gözler önüne serilmis. Ben böyle olaylarin veya oyunlarin Türkiyenin dogu tarafinda olduguna sahit oldum ama BATIDA vuku bulmasi kötü. Heleki islam i vurup kirarak bagirarak cagirarak anlatilmayacagini ya da böyle cihad olmayacagini cok güzel anlatiyor. Türkiye darül harp tir diye milleti kandiranlar ve faizli sirket kurup afyonun helaldir fetvasiyla bir cok isin yapildigini elbette biliyoruz ki buradaki film de CUMA NAMAZINA alinan tavir da dahi bunu görebiliriz. Bu Türkiye de böyle iken inaninki Avrupada durum daha vahim. Bu insanlar yapici degil YIKICI insanlardir ve ne yazik ki kurduklari kuramlarla etkilenen insanlar günümüzde Türkiye de hala bulunmaktadir. Rabbim hidayet versin insaallah
Yönetmen Talip Karamahmutoğlu
Senaryo Talip Karamahmutoğlu, Onur Aydu
Oyuncular Ozan Bilen (Uçurtmayı Vurmasınlar, Kader), Fuat Saka, Eda Özerkan, Teoman Kumbaracıbaşı (Yazı Tura, Aşka Sürgün), Ali Sürmeli, Selçuk Yöntem (Misafir Oyuncu), Emre Canbolat (Taşa Yazılan Aşk –BKM), İbrahim İris (Bir İstanbul Masalı, Yağmur Zamanı)
Uygulayıcı Yapımcı Mehmet Güneş
Müzik Alican Genç
Genel Koordinatör A. Meccit Dölek
Yardımcı Yönetmen Onur Aydın
Konusu
İstanbul Üniversitesi’ni kazanan Umut, Antalya’dan gelip okul kaydını yaptırdıktan sonra; kantindeki ilanlar yoluyla kiralık bir ev ve iki ev arkadaşı bulur.
İki arkadaşıyla birlikte paylaştığı öğrenci evinde yaşadığı bazı mistik, doğa üstü olaylar; Umut’un bilgilenme kaynaklarını çeşitlendirdiği gibi, bu donanım farklılığı onun arkadaş çevresini ve yaşam tarzını da değiştirir.
Karşılaştığı metafizik olaylarla başa çıkmanın bir yolu olarak; ibadetlerle ve ritüellerle örülü daha dini bir hayat tarzını seçen Umut için başlangıçta her şey iyi gitmektedir.
Fakat, bilgilenme kaynaklarının onu götürdüğü yer “Siyasal Ümmetçi” bir çevre olunca; Umut’un da dini yaşantısı, yalnızca ibadetlerle sınırlı kalmayıp “siyasallaşır” ve o artık bir “fundamentalist” olur.
Bu başkalaşım kahramanımızı; başlangıçtaki arkadaş çevresinden, kız arkadaşından ve son olarak da (seçimi sebebiyle çatıştığı) ailesinden koparır, uzaklaştırır.
Başlangıçta ve camiye gittiği günlerde sevgi ve hayat dolu olan Umut; siyasallaştıktan sonra, kin ve nefretin donattığı saldırgan bir kişiliğe bürünmüştür.
Bu ruh ve düşünce halinin Umut’u götürdüğü son; “intihar eylemcisi” olmaktır…
Yorum : Öncelikle ben filmin belli KISIMLARINI internette görmüs ama izlememistim ve izledigimde ise biryanda camiyi gösterirken bir yandan KADIN-ERKEK iliskisindeki ciplakligi uzatmis olmalarina sasirdim. Neden bu kadar bu sahneleri uzattiklarini anlamadim fakat vurgu yaptiklari durumun bir yandan gercek degilmis gibi deselerde bir yandan gercek oldugunu savunmaktalar. Bir olayin gercek olmasi demek o olayin naklen yayinlanmasi sonucunda olacaktir ki filmde gercek olan bir olayi tam naklen yayinlamalari imkansiz oldugu icin bu "gercektir" KISMI hos olmamis. Onun disinda bir kisinin beyninin nasil bulandirilacagi gözler önüne serilmis. Ben böyle olaylarin veya oyunlarin Türkiyenin dogu tarafinda olduguna sahit oldum ama BATIDA vuku bulmasi kötü. Heleki islam i vurup kirarak bagirarak cagirarak anlatilmayacagini ya da böyle cihad olmayacagini cok güzel anlatiyor. Türkiye darül harp tir diye milleti kandiranlar ve faizli sirket kurup afyonun helaldir fetvasiyla bir cok isin yapildigini elbette biliyoruz ki buradaki film de CUMA NAMAZINA alinan tavir da dahi bunu görebiliriz. Bu Türkiye de böyle iken inaninki Avrupada durum daha vahim. Bu insanlar yapici degil YIKICI insanlardir ve ne yazik ki kurduklari kuramlarla etkilenen insanlar günümüzde Türkiye de hala bulunmaktadir. Rabbim hidayet versin insaallah
|