Sağlık Bakanlığı, 900 hastane için merkezi randevu sistemini 2011'de başlatıyor. 182 numaralı telefonu her yerden aramanın vatandaşa maliyeti ise sadece 50 kuruş.Safure CANTÜRK'ün haberi
Uzun hasta kuyrukları ile meşhur devlet hastaneleri çağ atlıyor. 182 numaralı tek telefonla randevu sağlayan Merkezi Hastane Randevu Sistemi, önümüzdeki yıl ülke çapında yaygınlaşıyor.
MERKEZDE TOPLANIYOR
Bazı hastanelerde uygulanan telefonda randevu, tek merkezde toplanıyor. Sağlık Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Dr. Ekrem Atbakan, bu yıl 9 ilde pilot olarak başlayan Merkezi Randevu Sistemi'nin 2011 yılı itibariyle Türkiye'deki tüm devlet hastanesinde uygulanacağını söyledi. Sosyal Güvenlik Kurumu ile anlaştıklarını da belirten Atbakan, telefonla randevu alan hastanın hastanede kayıt gibi hiçbir işlem yaptırmadan doğrudan randevu saatinde doktorunu görebileceğini bildirdi.
Bu sistemde hasta, 182 numaralı telefondan canlı operatörler aracılığıyla istediği şehirde, istediği hastaneden ve hatta istediği uzman doktordan randevu alabilecek. Randevu almak için arayan vatandaşın derdini anlayabilmek için çağrı merkezi operatörleri sağlık meslek yüksek okulu mezunlarından seçilecek.
Yaklaşık 5 bin operatör, 900 devlet hastanesinde görev yapan 26 bin uzman doktor için arayan her hastaya randevu verecek. Hastalığının tam olarak ne olduğunu bilemeyip hangi bölümden randevu alacağını soran hastalar için çağrı merkezlerinde en az bir danışman doktor da görevlendirilecek.
GELECEK AY İHALE YAPILACAK
Halen pilot olarak Eskişehir, Kırklareli, Edirne, Eskişehir, Çanakkale, Yalova, Bilecik, Erzurum, Kayseri'de başarıyla uygulanan Merkezi Randevu Sistemi'nin 81 ilde uygulanması için gelecek ay ihale yapılacak. Sistem devreye girdiğinde Türkiye'nin her yerinden telefonla ulaşılan 182 numarasının vatandaşa maliyeti de en düşük çağrı merkezi ücretlendirmesinden olacak. Sabit telefonlardan dakikası 0.9 kuruş olarak belirlenen merkezi randevu sisteminde ortalama her randevu hastaya 50 kuruşa mal olacak.
'Hedef beklemeyi en aza indirmek'
03.10.2010Sağlık Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Dr. Ekrem Atbaka Türkiye genelinde 2010 yılında 180 milyon hastanın muayene edildiğini ve ortalama her bir hastanın 3- 4 saat kuyrukta beklediğine dikkat çekti. Atbaka, bekleme süresini minimuma indirmek ve her hastaya eşit muayene hakkı vermek için randevu sistemini geliştirdiklerini söyledi. Bir çok hastanın yoğunluk nedeniyle muayene olmadan reçete yazılarak gönderildiğini belirten Atbakan, bu sistem sayesinde her hastanın kendisine verilen randevu saatinde doktoru tarafından muayene edilmesinin sağlanacağını ifade etti.
SABAH
Uzun hasta kuyrukları ile meşhur devlet hastaneleri çağ atlıyor. 182 numaralı tek telefonla randevu sağlayan Merkezi Hastane Randevu Sistemi, önümüzdeki yıl ülke çapında yaygınlaşıyor.
MERKEZDE TOPLANIYOR
Bazı hastanelerde uygulanan telefonda randevu, tek merkezde toplanıyor. Sağlık Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Dr. Ekrem Atbakan, bu yıl 9 ilde pilot olarak başlayan Merkezi Randevu Sistemi'nin 2011 yılı itibariyle Türkiye'deki tüm devlet hastanesinde uygulanacağını söyledi. Sosyal Güvenlik Kurumu ile anlaştıklarını da belirten Atbakan, telefonla randevu alan hastanın hastanede kayıt gibi hiçbir işlem yaptırmadan doğrudan randevu saatinde doktorunu görebileceğini bildirdi.
Bu sistemde hasta, 182 numaralı telefondan canlı operatörler aracılığıyla istediği şehirde, istediği hastaneden ve hatta istediği uzman doktordan randevu alabilecek. Randevu almak için arayan vatandaşın derdini anlayabilmek için çağrı merkezi operatörleri sağlık meslek yüksek okulu mezunlarından seçilecek.
Yaklaşık 5 bin operatör, 900 devlet hastanesinde görev yapan 26 bin uzman doktor için arayan her hastaya randevu verecek. Hastalığının tam olarak ne olduğunu bilemeyip hangi bölümden randevu alacağını soran hastalar için çağrı merkezlerinde en az bir danışman doktor da görevlendirilecek.
GELECEK AY İHALE YAPILACAK
Halen pilot olarak Eskişehir, Kırklareli, Edirne, Eskişehir, Çanakkale, Yalova, Bilecik, Erzurum, Kayseri'de başarıyla uygulanan Merkezi Randevu Sistemi'nin 81 ilde uygulanması için gelecek ay ihale yapılacak. Sistem devreye girdiğinde Türkiye'nin her yerinden telefonla ulaşılan 182 numarasının vatandaşa maliyeti de en düşük çağrı merkezi ücretlendirmesinden olacak. Sabit telefonlardan dakikası 0.9 kuruş olarak belirlenen merkezi randevu sisteminde ortalama her randevu hastaya 50 kuruşa mal olacak.
'Hedef beklemeyi en aza indirmek'
03.10.2010Sağlık Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Dr. Ekrem Atbaka Türkiye genelinde 2010 yılında 180 milyon hastanın muayene edildiğini ve ortalama her bir hastanın 3- 4 saat kuyrukta beklediğine dikkat çekti. Atbaka, bekleme süresini minimuma indirmek ve her hastaya eşit muayene hakkı vermek için randevu sistemini geliştirdiklerini söyledi. Bir çok hastanın yoğunluk nedeniyle muayene olmadan reçete yazılarak gönderildiğini belirten Atbakan, bu sistem sayesinde her hastanın kendisine verilen randevu saatinde doktoru tarafından muayene edilmesinin sağlanacağını ifade etti.
SABAH