Vatandaşın memnun olduğu hizmetler
''Vatandaş Memnuniyeti Anketi'' yapıldı, halkın en çok memnun olduğu ve memnun olmadığı hizmetler belirlendi. İşte sonuçlar:
''Vatandaş Memnuniyeti Anketi'' yapıldı, halkın en çok memnun olduğu ve memnun olmadığı hizmetler belirlendi. İşte sonuçlar: Adana'da 3 bin 637 hanede gerçekleştirilen ''Vatandaş Karnesi'' çalışmasında, halkın en çok memnun olduğu ve memnun olmadığı hizmetler belirlendi.
Vatandaşların yerel karar alma süreçlerine katılımını artırmak hedefiyle AB ile Türkiye ortak finansmanıyla yürütülen ''Stratejik Yerel Yönetişim Projesi'' kapsamında yapılan ''Vatandaş Memnuniyeti Anketi'' sonuçları Adana Kent Konseyi'nin ev sahipliğinde düzenlenen toplantıda duyuruldu.
Adana Kent Konseyi Engelli Meclisi Yönetim Kurulu Üyesi Yrd. Doç. Dr. İsmail Güneş, bir otelde düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, vatandaş karnelerinin, salt bir veri toplama çalışması olmadığını, kamunun hesap verme yükümlülüğünü yerine getirmesini teşvik eden bir araç olduğunu söyledi.
Güneş, çalışmanın Türkiye genelinde 26 kentte yürütülmekte olan Stratejik Yerel Yönetişim Projesi kapsamında desteklendiğini ifade ederek, çalışma kapsamında Seyhan, Çukurova, Yüreğir, Sarıçam ilçelerinde 132 mahallede 3 bin 637 hanede 18 yaş üzerindeki vatandaşlarla görüşüldüğünü kaydetti.
Sonuçlar
Anket çalışması kapsamında vatandaşlara yöneltilen sorular ''100'' puan üzerinden değerlendirildi.
Buna göre, vatandaşların 74 puanla en çok kentteki sağlık hizmetlerinden memnun olduğu belirlendi. Bunu 65 puanla eğitim hizmetleri (devlet okullarında), 65 puanla 112 Acil Sağlık hizmetleri takip etti. Vatandaşların memnun olmadığı hizmetlerin başında ise 42 puanla hava kirliliğiyle mücadele ve otopark hizmetleri geldi.
Ankette göre, halkın yüzde 29'u Adana'nın çocuk büyütmek için iyi bir şehir olmadığını, yüzde 37'si yaşlılık dönemini geçirmek için iyi bir şehir olmadığını, yüzde 44'ü engellilerin rahat edebilecekleri bir şehir olmadığını, yüzde 33'ü Adana'nın güvenli bir şehir olmadığını, yüzde 37'si yaşadıkları mahalleyi güvenli bulmadıklarını belirtti. Buna karşılık halkın yüzde 81'i Adana'da yaşamaktan memnun olduğunu kaydetti.
Vatandaşlar ayrıca kentin en önemli sorunları konusunda ilk üç sırayı işsizlik, trafik-ulaşım, altyapı-kanalizasyon konularına verirken mahallelerinin en önemli sorunları ile ilgili ilk üç sırada yol-kaldırım bakım ve onarımı, altyapı-kanalizasyon, park-bahçe yapım ve bakımı ile ilgili sorunları dile getirdi.
Kaynak: AA
''Vatandaş Memnuniyeti Anketi'' yapıldı, halkın en çok memnun olduğu ve memnun olmadığı hizmetler belirlendi. İşte sonuçlar:
''Vatandaş Memnuniyeti Anketi'' yapıldı, halkın en çok memnun olduğu ve memnun olmadığı hizmetler belirlendi. İşte sonuçlar: Adana'da 3 bin 637 hanede gerçekleştirilen ''Vatandaş Karnesi'' çalışmasında, halkın en çok memnun olduğu ve memnun olmadığı hizmetler belirlendi.
Vatandaşların yerel karar alma süreçlerine katılımını artırmak hedefiyle AB ile Türkiye ortak finansmanıyla yürütülen ''Stratejik Yerel Yönetişim Projesi'' kapsamında yapılan ''Vatandaş Memnuniyeti Anketi'' sonuçları Adana Kent Konseyi'nin ev sahipliğinde düzenlenen toplantıda duyuruldu.
Adana Kent Konseyi Engelli Meclisi Yönetim Kurulu Üyesi Yrd. Doç. Dr. İsmail Güneş, bir otelde düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, vatandaş karnelerinin, salt bir veri toplama çalışması olmadığını, kamunun hesap verme yükümlülüğünü yerine getirmesini teşvik eden bir araç olduğunu söyledi.
Güneş, çalışmanın Türkiye genelinde 26 kentte yürütülmekte olan Stratejik Yerel Yönetişim Projesi kapsamında desteklendiğini ifade ederek, çalışma kapsamında Seyhan, Çukurova, Yüreğir, Sarıçam ilçelerinde 132 mahallede 3 bin 637 hanede 18 yaş üzerindeki vatandaşlarla görüşüldüğünü kaydetti.
Sonuçlar
Anket çalışması kapsamında vatandaşlara yöneltilen sorular ''100'' puan üzerinden değerlendirildi.
Buna göre, vatandaşların 74 puanla en çok kentteki sağlık hizmetlerinden memnun olduğu belirlendi. Bunu 65 puanla eğitim hizmetleri (devlet okullarında), 65 puanla 112 Acil Sağlık hizmetleri takip etti. Vatandaşların memnun olmadığı hizmetlerin başında ise 42 puanla hava kirliliğiyle mücadele ve otopark hizmetleri geldi.
Ankette göre, halkın yüzde 29'u Adana'nın çocuk büyütmek için iyi bir şehir olmadığını, yüzde 37'si yaşlılık dönemini geçirmek için iyi bir şehir olmadığını, yüzde 44'ü engellilerin rahat edebilecekleri bir şehir olmadığını, yüzde 33'ü Adana'nın güvenli bir şehir olmadığını, yüzde 37'si yaşadıkları mahalleyi güvenli bulmadıklarını belirtti. Buna karşılık halkın yüzde 81'i Adana'da yaşamaktan memnun olduğunu kaydetti.
Vatandaşlar ayrıca kentin en önemli sorunları konusunda ilk üç sırayı işsizlik, trafik-ulaşım, altyapı-kanalizasyon konularına verirken mahallelerinin en önemli sorunları ile ilgili ilk üç sırada yol-kaldırım bakım ve onarımı, altyapı-kanalizasyon, park-bahçe yapım ve bakımı ile ilgili sorunları dile getirdi.
Kaynak: AA