SEO - Arama Motoru Optimizasyonu Arama Motoru Optimizasyonu (İngilizce'de SEO - Search Engine Optimization olarak biliniyor), sitenizle ilgili konularda Arama Motorlarında yapılan aramalar sonucu sitenize trafik akmasını (ziyaretçi gelmesini) sağlamak ...
SEO - Arama Motoru Optimizasyonu
Arama Motoru Optimizasyonu (İngilizce'de SEO - Search Engine Optimization olarak biliniyor), sitenizle ilgili konularda Arama Motorlarında yapılan aramalar sonucu sitenize trafik akmasını (ziyaretçi gelmesini) sağlamak olarak tanımlanabilir. Bu aynı zamanda Arama Motoru Pazarlaması olarak da kullanılabilir.
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO - Search Engine Ranking) aslında sitenizde yapacağınız değişiklikler sonucu Arama Motorlarında ve Web Kataloglarında konuya uygun olarak yüksek bir sıralama elde etmek için kullanılıyor.
İnternet kullanıcılarının %81'inin aradıklarını bulmak için Arama Motorlarına güvendiklerini biliyor muydunuz ? Bu da yerinde bir davranış. Çünkü Arama Motorları aynı zamanda internet pazarlamanıza (internetteki sitelerinizin bulunmasına) katkıda bulunması ve onları ınternet kullanıcılarına sunması gerekir.
Arama Motoru Optimizasyonu Nedir ? sorusuna teknik bir bir açıklama yapmak gerekirse, bir sitenin Arama Motorlarına yaptığı kayıt sonrası ındekslenmesi ve bulunması için iyi optimize edilmiş olması gerekir. Arama motorları, yapılan kayıt sonrası kayıt edilen sayfa ve takip eden sayfalarda bulunan içeriği okuyup indeksleyebilmek için sitenizi baştan sonra gezecek programlar kullanırlar. Bu programlar robot, Örümcek (Spider), Crawler olarak da isimlendirilirler. Bu da demektir ki sadece sitenizi başvurmak yeterlı olmayacaktır. İndekslenmek için bir içerik de sunmalısınız.
Arama Motoru Optimizasyonu için Gerekli Temel Bilgiler
Arama Motoru Optimizasyonu 90'li yılların sonunda kendini köklü olarak değiştirdi. Eskiden başlık () ve meta taglarda bir kaç anahtar kelime (Keyword) kullanmak Arama Motorları tarafından bulunmak için yetiyordu. Web tasarımcılarının %80'i kadar hala Arama Motoru Optimizasyonu'nun sayfa başlığıi ( ) ve Meta Tag'lerle halledileceğini sanıyor. Bugün ise arama motorlarının çoğunun Meta Tagları dikkate almadığı biliniyor.
Arama motorlarının çoğu son iki yıldır Arama Motoru Sıralaması (Search Engine Ranking) logaritmasini değistirdi. Günümüzde Arama Motoru Optimi1zasyonu sadece Meta Tag ve Sayfa Başlığı () ile yapılmıyorö yapılamıyor. Bunların yanında 60 değişik HTML ve Tasarım unsurları da sayfanın Arama Motoru Sıralamasında etki ediyor. özellikle .... arasındaki metinler ve Link Popülerliği başta geliyor.
Web sitesinin tasarımı ve sayfa yapısı da yüksek Arama Motoru Sıralaması (PageRank) için diğer önemli unsurlardandır. Tabi Anahtar Kelimelerin (Keywords) sayfanın neresinde ve nasıl durduğu ve metinde ne sıklıkta kullanıldığıi diğer unsurlar kadar önemli.
Arama Motorları, Web Sitesinin metinlerini okumak, bunları bahsi geçen sıralama algoritması vasıtası ile değerlendirip, indeksleyip veritabanlarına işlemek için Örümcek (Spider / Crawler) ve Robotlar kullanıyorlar. Bundan sonra Örümcek (Spider / Crawler) sayfadaki linkleri takip ederek aynı işlemi tekrar uygulayacaktır. Örümcekleri (Spider / Crawler) WEB Tarayıcıların (Web Browser) atasi olan "Lynx" ile kıyaslayabilirsiniz.
Örümceklerin (Spider / Crawler) yemi sayfanın metin kısmıdır. Ne yazık ki resimler (Image), Java Appletler, imagemap linkleri ve metinleri, flashlar ve frameler Örümcekler tarafindan algılanamaz ve okunamaz. Frameli sayfalarda bulunan linklerin de çogu bu nedenle takip edilemez.
Arama Motorları, algoritmalarını sürekli olarak değiştiriyor. Her Arama Motoru kendi algoritmasını kullanıyor. Bu nedenle burdaki genel Optimizasyon bilgileri daha çok büyük ve önemli Arama Motorlarını temel alarak derlenmiştir.
Hiç bir arama motoru Sıralama algoritmasını açıklamadığı için burada bulacağınız bilgiler, bizim araştırmalarımız ve bir çok sitedeki deneyimlerin derlenmiş (tercüme edilmiş) halidir. Bunlar uzun süreli araştırmalar ve bir çok insanın websitelerinde yaptığı değişiklikleri analize ederek oluşmuş bilgilerdır.
Arama Motorları Sıralamasında 1. sıraya geçmek için kesin ve genel bir formül yoktur. Eğer sıralamada etki eden faktörleri ayıracak olursak
1- On Page Faktörler : Sayfa üzerinde (Sayfada) yapılacak optimizasyon işlemi ile bizim elimizde olan faktör.
2- Off Page Faktör : Bu da sayfa harici, bizim elimizde olmayan etken. Bu da sayfaya başka sitelerden verilen linklere bağlı etken.
Biz şu an On Page Faktörleri inceleyeceğiz. Bunları sağlayabilmek için gerekli olan HTML ve tasarım ölçüleri vardır.
Arama Motoru Optimizasyonu için Hazırlık
Programlama veya tasarım yapmadan önce siteye nasıl optimize edeceğinizi düşünmeniz gerekiyor. Bu hazırlık aşamasında sitenizin Arama Motoru Dostu olarak tasarlamaya dikkat etmelisiniz.
Diyelim ki frame, Flash, Java Applet ve JavaScript kullanmadan Arama Motoru Dostu bir site yapmaya karar verdiniz. Bu durumda kullanmak istediğiniz Anahtar Kelimeleri (Keywords) önceden belirlemiş olmanız gerekiyor.
Anahtar Kelimelerin (Keywords) belirleme aşaması gerçekten de Arama Motoru Optimizasyonu için en önemli kısımdır.
Ziyaretçilerin sitenizin içerdiği sayfaları bulmak için Arama Motorlarında hangi kelimeleri arattığını biliyor musunuz ?
Ziyaretçilerin sayfalarınızı bulmak Arama Motorlarında için en çok hangi kelime veya kelime kalıplarını kullandığını biliyor musunuz ?
Rakiplerinizin sitelerini Arama Motorları için hangi Anahtar Kelimelere (Keywords) göre Optimize ettiğini biliyor musunuz ?
Sitenizi hangi Anahtar Kelimelere (Keywords) veya Anahtar Kelime Kalıplarına göre optimize etmeniz gerektiği sorularına 3 temel cevap vardır.
1. Arkadaşlarınızdan alttaki soruları cevaplamalarını rica ederek soruları eposta yoluyla veya bir kağıda yazarak veriniz.
"www.sizinadresiniz.c om Web sitesinin içeriği ve konusunu bulmak için Arama Motorunda hangi 5 Arama Kriterini (Anahtar Kelime veya Anahtar Kelime Kalıplarını) kullanırdınız. ? (1 - 3 Kelime ile ifade ediniz)."
1 _______________
2 _______________
3 _______________
4 _______________
5 _______________
Bu metodla en çok kullanılan arama kriterlerini bulmak için bulunmaz bir fırsatınız var. Arama Motoru Optimizasyonu için sizin de aklınıza gelmeyen kelimeleri görmüş olursunuz. Bu metod, en az 6 veya daha fazla arkadaşınıza bu soruları sorduğunuzda daha faydalı olacaktır. Araştırmalar ve deneyimler %65 arama kriterinin tek kelimelerden değil, kelime kalıplarından oluştuğunu gösteriyor.
Anahtar Kelime (Keyword) seçiminde öncelikle diğer kaynağınız rakibinizin kullandığı Anahtar Kelimeler (Keywords) olmalı. Size göre en uygun olan iki kelimeyi alın ve en sevdiğiniz Arama Motorunda bu kelimeler ile arama yaptırın. Çıkan sonuçlardaki ilk 10 sayfayu inceleyin ve kaynak koduna bakınız. Burda özellikle Yalnız rakiplerinizin anahtar kelimelerini kullanacaksanız onların rakibinize ait özel kelimeler veya onlara ait ürün isimleri olmamasına dikkat ediniz. Onların hak sahibi olmadığı kelimeler veya onların ürünlerinin ismi olmadığı sürece sizin için bir sorun teşkil etmeyecektir. Ama şunu da unutmayın ki rakipleriniz de sizin internetteki faaliyetinizi takip edebilir, inceleyebilirler.
3. Internette çok büyük Anahtar Kelime Veritabanı (Keyword-Database) olan Anahtar Kelime Araştırma Servisi (Keyword Research Service) mevcut. Bu veritabanlari size sadece Anahtar Kelime sunduğu için değil aynı zamanda size hangi Anahtar Kelime veya Anahtar Kelime Kalıplarını hangi zaman aralıklarında ne kadar sıklıkta arandığına dair de bilgi verdiği için çok önemlidir. Bunlardan bir tanesi Wordtracker Keyword services for professional search engine optimization servisi ile hizmet eden ve Ingilterede bulunan Rivergold Associates Ltd. firmasıdır.
Ne yazık ki burada bulunan Anahtar Kelimelerin (Keywords) çoğu Ingilizce olarak listeleniyor. Ama yine de bir denemekte fayda var belki ihtiyacınıza göre bir çözüm bulmanız sözkonusu olabilir. Sitede sınırlı özellikte kullanabileceğiniz ücretsiz hizmeti denemek ise size birşey kaybettirmez. Bu firma ile bir ilişiğimiz olmadığı gibi bu bilgiyi sadece burada bulunan veritabanının çok büyük olduğu ve size kolaylık sağlayabileceğini düşünerek veriyoruz.
Eğer Türk Arama Motorları da veritabanlarını böyle bir hizmete açarsa, bilin ki amo-forum.com ziyaretçileri ilk müşterileriniz olacaktır duyurulur.
Anahtar Kelime (Keywords) ve Anahtar Kelime kombinasyonu seçimi için genel bir kural var:
Çok güçlü rakibi olan web siteleri için tek kelimelik Anahtar Kelime (Keyword) seçimi yerine 2 - 3 kelimeden oluşan Anahtar Kelime Kalıplarını kullanmak daha iyi bir sonuç verecektir. Diyelim ki faaliyeti İstanbul'da ağırlıklı olan bir Emlak şirketisiniz. Sitenizi tamamen Emlak Anahtar Kelimesine göre optimize etmek yerine İstanbul Emlak veya İstanbul'da Emlak gibi Anahtar Kelime kalıpları kullanmanız daha yararlı olacaktır. Bunun nedeni de İstanbul'da Emlak veya Istanbul Emlak ile ilgili kelimeleri aratan ziyaretçiler direkt sizin sitenize gelecektir. Bu da hedef kitleniz demektir. Eğer aynı konuya sahip başka web sitesi bulunmuyorsa sitenizi tek kelimeye göre Optimize edebilirsiniz.
Ama unutmayın, aynı anahtar kelimeye göre sizin sitenizin yanında başka siteler de optimize edilmiş olabilir.
Web Sayfasının Tasarımı
Sitenizin tasarımını planlarken Arama Motoru Dostu olmasina dikkat etmelisiniz.
1. Metin, metin ve yine metin. Kocaman bir resmi (image) olan ve farklı linklerden oluşan imagemaplar, Örümcekler (Spider - Crawler) için iyi bir yem değildir. Birincisi Örümcekler (Spider - Crawler) resimleri okuyamaz / anlayamaz, ikincisi Örümcekler imagemaplardaki linkleri okuyup bunları takip etmekte zorlanırlar. Metinleri bol resim ve grafiklerle süslemenin gereği yoktur. Metinler CSS ile daha güzel bir biçime sokulabilir ve Örümcekler (Spider - Crawler) için daha iyi bir yem haline getirilebilir. Çok az ya da hiç metin içermeyen sayfalardan kaçınınız.
2. tagından sonra,
,
,
.. . gibi başlık taglarını kullanın. Bu şekilde bir başlık (
... gibi) yerine Ulead Cool 3d veya Photoshopla yapılmış cok harika görünümlü resim şeklinde başlıklar kullanmak çoğu web tasarımcısının yaptığı büyük hatalardandır. Ne yazık ki Arama Motorları için resmi algılayıp içinden gerekli Anahtar Kelimeyi (Keyword) seçmek imkansızdır veya çok fazla zaman ve ekstra masraf gerektirir.
,
,
,
.. . gibi başlık taglarını kullanmak Arama Motorunda sıralanmanızı (Ranking) fark edilir derecede etkiler.
......
.....
5 - 7 kelimeden ibaret Anahtar Kelimeleri içeren zengin bir başlık
.....
3. özellikle tagı Örümcekler (Spider - Crawler) için çok sevilen bir yemdir. Bazı Arama Motorları bu tagı Anahtar Kelimelerde görmeyi çok sever. Yine kalın (...), italik (...) ve alt çizgili (....) kelimeler bazı Arama Motorlarında dikkate alınan taglardır.
.......
5 - 7 kelimeden ibaret Anahtar Kelimeleri içeren zengin bir başlık
Anahtar Kelime içeren ilk cümle
Anahtar Kelime Ilk Paragraf vs.
. ...
Ama her kelimeyi kalın, italik veya alti çizgili olarak kullanmayınız. Sayfadaki t üm metinde 1 - 2 kere yetecektir.
4. Arama Motorları metinlerinde Anahtar Kelimeler (Keywords) içeren linkleri severler. Bu, özellikle kendi kendine (site içi) verilen linklerde ve de aynı konuya sahip site dışına verilen linklerde yüksek bir sıralamayı (Ranking) getirebilir.
Frameler
Frame nedir ?
Frame büyüklüğü değişebilir, Tarayıcının (Browser) istenilen yerlerine konabilen pencerelerdir. Bunları aşağıdaki şekilde tanımlayabiliriz :
Frameli WEB Sayfam
Tarayıcınız Frame desteklemiyor.
Lütfen Frame destekleyen bir tarayıcı kullanınız !
Robotlar / Örümcekler (Spider - Crawler) sitenize Arama Motoru Sıralamasında (Ranking) bir yer vermek için ziyaret ettiğinde gördüğü , sizin yukarda gördüğünüzün aynısıdır. Yazdıklarımızı buraya kadar dikkatli okumuşsanız yukarıda örneğini verdiğimiz Ana sayfanın sıralamada bırakın ilk 3, ilk 50' ye bile giremeyeceğini anlarsınız. Çünkü Frame içinde gösterdiğiniz asıl içerik sayfası olan ana-sayfa.html Örümcek tarafından bulunamaz.
Arama Motorlarında daha iyi bir sıralama elde etmek için yukarda söz konusu kodları iyileştirmenin daha etkili yolu var. Yine de ilerleyen sayfalarda işleyeceğim Arama Motoru Optimizasyon metodları ile Frameli sayfaları üst sıralara taşımak çok nadir rastlanan bir durumdur.
Yukardaki kodun elverişsiz olmasının sebebi çok az metin içermesi değil, Örümceklerin (Spider - Crawler) yemi olan sayfa içeriği, menü, link bulunmaması ve onları takip edememesi.
Web Sitesinin Yapısı
Web sitenizin yapısını düz tutmanızı tavsiye ederiz. Mümkünse en fazla 3 alt basamak (klasör) kullanınız.
www.sizinadresiniz.co m/konu3/Sayfa3.html şeklinde..
Düz yapıya göre bu yapının biraz daha kutulanmış yapısı vardır. Bu dikey yapı Örümceklerin (Spider - Crawler) tüm sayfalara erişmeyi zorlaştırır. Hatta bazı Arama Motorları sadece 2 veya en fazla 3 alt klasöre kadar indeksleme yapar ve geri kalanını görmemezlikten gelerek işlem yapmaz. Bu durum ise daha çok sayfalar birbirleriyle iyi bir şekilde linklenmediğinde ortaya çıkar. Sayfaların kendi içlerinde linklenmesi konusuna ise sonra değineceğiz.
Sayfa ve alt sayfalarınızın indekslenmesi için Arama Motoruna elinizden gelen kolaylığı sağlayınız. Bunu da en iyi şekilde site yapınızı (Klasör yapısı) kutulayarak değil ilk örnekte verdiğimiz gibi sitenizi düz bir yapı ile tasarlamak daha faydalı olacaktır. Mümkün olduğunca da sayfalarınızı sayfa içeriği ve sayfanın Anahtar Kelimelerini (Keywords) kullanarak isimlendiriniz. Araştırmalar gösteriyor ki domain adınızın bile sıralamanızda büyük bir rol oynar. O nedenle konunuzla alakalı bir domain kullanmanız size öncelikler sağlayacaktır.
Istanbul'daki Emlak firmamız için en uygun domain ve boğazda bulunan bir yalı için sayfamızın adı :
http://www.istanbul-emlak.com/satili...ogaz-yali.html veya
www.istanbul-emlak.com/bogaz/yali-0001.html
aynı şekilde İstanbul'da faaliyet gösteren Emlak firmamızda sattığımız daireler için örnekler :
http://www.istanbul-emlak.com/satili...ktas-0001.html
http://www.istanbul-emlak.com/satili...iyer-0001.html
http://www.istanbul-emlak.com/satili...rkoy-0001.html
şeklinde olabilir.
Iyi optimize edilmiş bogaz-yali.html isimli sayfa ile klasör ve domain ismi işinizi çok iyi ifade eden bir bütün oluşturup, "İstanbul", "Emlak", "Daire", "Satılık" "Kiralık" kelime ve kelime kalıpları ile yapılan arama sonuçlarında üst sıralarda çıkmanızı sağlayacaktır.
Site İçi (Dahili) Linkleme
Tüm sayfalarınızın birbirleriyle linklenmiş (bağlı) olması önemlidir. Birbirleriyle linklenme şekilleri Arama Motorlarındaki Sıralamanızda (Ranking) rol oynayabilir. Text (Metın) Linkler Grafik linklere göre daha olumlu etkide bulunur. Sebebi de gerekli Anahtar Kelimeleri metin olarak oraya yazabilmenizdir. Soldaki menünün tamamen metinden oluşması da bundandır. Text (metın) linklerde kullanılan Anahtar Kelimeler linklendiği sayfanın bir çok Arama Motorunda sıralamada artı bir etkiye neden olur. Ama ille de Grafik menüler/ linkler kullanmak isterseniz o zaman da resimlerin "alt" (<ımg src="...." alt="Buraya Anahtar Kelimeler gelmesi fena olmaz">) özelliklerini kullanarak her resme Anahtar Kelimeler içeren metinler yazınız.
Örnek olarak fare imlecinizi yukarda solda bulunan logomuza hareket ettirerek üstüne geldiğinde gördüğünüz. "Arama Motoru Optimizasyonu" Kelimesi alt olarak resme ait özellikte gizli. Kod aynen :
"alt" elementi ile ilgili detaylı bilgi Kodlama bölümünde anlatılacaktır.
Tasarım aşamasında anlattığımız gibi bazı tasarımlar Örümceklerin işini zorlaştırır (Frame, Flash, JavaApplet, Imagemap). Eğer sitenizde imagemap (resim haritası) kullanırsanız ek olarak en altta text (metin) linklerinden oluşan bir bölüm bulundurmalısınız. Site haritaları da sadece text (metin) linklerden oluşturulursa bu Örümceklere de, size de kolaylıklar sağlar. Arama Motorları için sitenize öyle bir Arama Motoru Optimızasyonu kullanın ki sitenizi bulmaları ve indekslemeleri kolay olsun. Bunun için sayfalarınızı mümkün olduğunca Anahtar Kelime ve Anahtar Kelime Kalıpları içeren text linklerle birbiriyle bağlayın.
Site Dışı (Harici) Linkleme
Sitenizin dışına verdiğiniz, farklı domainlere ait link sayısına dikkat ediniz. 5 - 10 kadarı en uygunu (Kimi yerlede bu 10'a kadar çıkabilir deniyor. Hatta www.dmoz.org/ODP sitesinde 100'den fazla harici link bulunuyor. Ama tavsiyemiz 10'u geçmesin). Fazlası sitenizin içeriği olmayan bir link sitesi , toplist veya Katalog sitesi izlenimi vererek Arama Motorlarında Sıralanmanızda dikkate alınmamanıza veya sıralamanıza olumsuz yönde etki yaparak size zarar verebilir.
Ama Google sadece sitenize verilen linkleri değil aynı zamanda sitenize link veren sitenin Kalitesini de gözönüne alıyor. Kalitenin ölçümü de 3 değisik kritere bağlıdır :
Sitenize link veren site, sitenizle aynı içeriğe / konuya mi sahip ?
Sitenize link veren siteye ne kadar link verilmiş (Link Popülerliği - Link Popularity nedir ? Size Link veren sitenin PageRank'ı nedir ? )?
Sitenize link veren sitenin ne kadar site dışı (harici linki) var ?
Örneğin kaliteli ve popüler (PageRank'ı ve Link Popülerliği - Link Popularity yüksek) bir site sitenizden bir sayfaya link vermiş. Ve bu link verdiği sayfanızın da 3 tane site harici linki var. Eğer sitenize verilen link bir text link ise ve içerdiği Anahtar Kelimeler sitenizin içeriğine (Kullandığıi Anahtar Kelimelere - Konusuna) uygunsa bu sizin sitenize olumlu puanlar kazandıracaktır. Diğer bir anlamda PageRank'ınızı olumlu etkiler.
Aynı şekilde Kaliteli ve popüler olmayan (PageRank'ı ve Link Popülerliği - Link Popularity düşük) bir site bahsettiğimiz sayfanıza link verirse bu sizin Pagerankınıza arti bir puan kazandırmaz, olumsuz olarak da etkilemez. Genelde gördüklerimiz web tasarımcıların siteye verilen linklere önem vermediğidir. Siz de bu hataya düşmemek icin Link değişim programlarına katılabilir (Ama bunu sadece tanınmak için yapın. Çünkü Google bu tür sistemleri algılar ve pek sevmez.), aynı konuyu işleyen sitelerden size link vermelerini isteyebilirsiniz. Tabi bu siteleri secerken de kaliteli olmalarina dikkat ediniz.
Son olarak toparlarsak sitenizin mümkün olduğunca kaliteli sitelerde görülmesini sağlayınız. Araştırmalar gösterdi ki yahoo.com, dmoz.org/ODP gibi büyük web kataloglarında kayıtlı olan sitelerin Google'daki Link Popülerliği (Link Popularity) ve PageRank'ı yükselen bir eğilim göstermiştir. Mümkün olduğunca sitenizi konunuzla ilgili web kataloglarına kayıt ettiriniz ve herkese ücretsiz olan link sitelerini tercih etmemeye bakın. Sizi olumsuz etkilemezlerse de daha sonra sürüsüyle spam'a maruz kalmanıza sebep olabilirler.
Google AdSense Charts
Adsense hesabınızdaki datalar ile ilgili analiz yapmanızı sağlayan araç:
Google AdSense Charts and Graphs
Google AdSense Sandbox
Adsense reklamlarının bir sitede nasıl görüntüleneceğini öğrenmeye yarayan bir araç:
AdSense Tool | Google AdSense Sandbox Tool
Back Link Tracking Tool
Sitenizdeki backlink değişimlerini tarihsel olarak veren bir araç:
Free Back Link Tracker Tool / Search Engine Backlink Tracking Utility / Track Back Links
Coop Ad Network
Ücretsiz reklam imkanı veren bir paylaşım aracı:
Free Co-op Advertising Network
Keyword Ranking Monitor
belirlenen bir keyword/URL kombinasyonu için arama motorları sonuçlarını tarihsel olarak gösteren bir araç:
Free Search Engine Ranking & Keyword Tracker / Keyword Ranking Tool / SEO Rank : Search Engine Position Analysis Report
Keyword Suggestion Tool
Hangi sözcüklerin son sıralarda daha çok arandığını gösteren bir araç:
Free Keyword Suggestion Tool (Wordtracker Suggestion Tool & Overture Bid Tool Combined) & Keyword Generator
PageRank Toolbar For Mac
Macintosh için PR gösteren bir araç:
PageRank Toolbar For Macintosh
Add Search Functionality To Your Website
Sitenize arama motoru ekleyebilmenizi sağlayan bir araç:
Free Site Search Engine Script - Easily Add Search Engine To Any Website With The Google API / CGI
Free Web Counter
Ücretsiz sayaç:
Free Website Counter | Free Web Counter
Website To Country
Web sitesinin hangi ülkede yerleşik olduğunu gösteren bir araç:
Geotargeting - Tool To Find The Geo******** Of Any Website (IP Address By Country List)
Yahoo! Web Rank Tool
Yahoo toolbar olmadan Yahoo PageRank'ın öğrenilmesine imkan veren bir araç
Yahoo! Web Rank Checking Tool
Web Sitenizin Arama Motorları Nezdindeki Durumu Nedir?
Bunu öğrenmek için gerçekten iyi bir araç:
��� Search Engine Simulator ���
***
Class C Checker
(2-10 arasında sitenin birbiri ile kardeş IP no'sundan olup olmadığını öğrenebilirsiniz. Bu şekilde eş IP bölgesinden olanlar Google tarafından değerlendirme dışı tutulur):
Class C Checker - Class C IP range Check
***
Google'ın yeni arama motoru. (arama kriterlerine göre ne kadar site listeleneceğini 10 adet alternatifliyle anında görebiliyorsunuz)
***
Google PR update LIST:
Page Rank Update or Export List History - PageRank - PR
***
Açıklamalı Ücretsiz SEO araçları (84 tane ve süper şeyler var)
156 SEO TOOLS - The Tool Place - Free SEO TOOLs - All In One Place!
***
Bu araçla, her bir Pr değerinde sitenize kaç tane link verildiğini ve link veren yerlerin her birinde kaç tane link bulunduğunu yazarsanız size bir Pr tahmininde bulunuyor (Çok faydalı bir araç):
Google Page Rank Calculator
***
Sitenizin şu an kayıtlı olan ve güncelleme olduğunda olabilecek olan çeşitli kaynaklara göre tespit edilmiş PR değerini öğrenebilirsiniz:
Google PageRank Prediction - Future Page Rank Tool at RustyBrick
***
Sitenin belirli anahtar kelimelere göre arama motorlarında ilk (xxx) sonuç arasında olup olmadığını gösteren bir araç:
http://www.prsearch.net/ranking.php
***
Sitenizdeki linkleri analiz ederek backlinkler hakkında bilgi veren bir araç:
(bu araç aynı zamanda backlinkleri de gösteriyor, ama API kodu olmadan sadece 10 sonuç için ayrıntı veriyor.)
Google Link Popularity Analysis Tool at RustyBrick
***
Anahtar kelime arama sonuçları hakkında bilgi alabileceğiniz bir site:
AdWordsMarket - Keyword Research
***
1 den fazla site için Google Page Rank'ınızı ve Link Popülerliğini görebileceğiniz, kullanışlı bir araç:
Google PageRank Calculator Value Report without Toolbar
***
Gelecek Google Page Rank'ınızı görebileceğiniz, kullanışlı bir araç:
Future PageRank - SEO Tools - Search Engine Optimization, Google Optimization
***
1 den fazla anahtar kelime için Google sıralamanızı görebileceğiniz, harika bir araç:
Check your Search Engine Placement for multiple keywords - Googlerankings.com
***
1 den fazla araçla sitenizin optimize edilmesini sağlamak mümkün, çok iyi bir araç:
Meta Tag Analyzer tool
_____________________
YERLI SITELER
_____________________
***
Google Page Rank 'ınızı görebileceğiniz, kullanışlı bir türkçe site:
sitelerim.info - Ucretsiz - PageRank Kontrol, Geri Link Raporu, Link Populerlik Analizi, Taranan Sayfalar Raporu
Future Pagerank
beceriksiz_acemi
09-16-2006, 04:00 PM
PageRank nedir?
Önce Pagerank kelimesinin Türkçe karşılığı ile başlayalım. Pagerank sayfa sınıfı ( rütbesi ) anlamına gelir.
Kısaca PR olarak kullanılmaktadır. Google'ın bir sayfaya 0 ile 10 arasında verdiği bir değerdir. Bir sitenin farklı sayfaları farklı PR'lere sahip olabilir.
PR bir sayfanın bağlı olduğu sitenin doğal yapısına ve link içeriğine uygun olarak sayfanın önem derecesini gösterir. Önemli ve kaliteli olan, her arama yapıldığında hatırlanan siteler daha yüksek bir PR'a sahip olurlar. Burada önemli olan sitenin arama yapıldığında bulunmasının dışında, içeriğinin aradığınız kelime(ler) ile uyumudur. Eğer sorgulama sonucu karşınıza gelen sonuç linkleri içerik olarak aradığınız ile uyuşmuyorsa birşey ifade etmezler. Bu nedenle, Google ve diğer arama motorları konu işe ilgili sayfaları bulurken aranan kelime(ler)in sayfada kaç kez geçtiğine, o sayfaya link veren sitenin içeriğine de bakar ve sorgunuzla uyuşup uyuşmadığına karar verir. Tüm bu işlemlerden sonra karşınıza gelen sonuçlar arama motoruna göre değerli sayfalar olurlar. Bu sonuçların tercih edilme oranı ise o sitelerin PR'larını olumlu yada olumsuz şekilde etkiler.
Link Popülerliği (Link Popularity)
Arama Motorlarındaki sıralama için kullanılan bir kriterdir. Bu kritere göre başka bir siteden/sayfadan sizin bir sayfanıza link veriliyorsa link verilen sayfa değerlidir. Yani Link Popülerliği (Link Popularity) yüksektir.
Link Popülerliği (Link Popularity) sayfanıza verilen link sayısına bağlı ise ve bu kadar söz edilen bir konuysa, forumlarda, ziyaretçi defterlerinde bol bol yazı yazıp linkinizi verir sayfanızın Link Popülerliği (Link Popularity)'ni arttırırsınız diye düşünebilirsiniz. Ama ne yazık ki bu aynı zamanda size link veren sayfanın da Link Popülerliği (Link Popularity)'ne bağlıdır. Yani size verilen her link Link Popülerliği'nizi etkilemez. Arama Motorları algoritmalarını öyle geliştirmişlerdir ki link veren sayfanın da sizinle aynı konuya sahip içeriği olup olmadığını, aynı konuda başka bir sayfadan link alıp almadığını gözönünde bulunduruyorlar. Çünkü bizim burda anlattıklarımızı onlar zaten biliyorlar ve kimseyi kandırmamak için de kendi önlemlerini almaya çalışıyorlar.
Son zamanlarda bunu o kadar ileriye götürmüşler ki, aynı hostta iki sitenizi veya birçok sitenizi birbirleriyle linklemeye kalktığınızda sitelerin ip leri aynı olup olmadığını da kontrol ediyorlar.
Ama üzülmeyin, Link Popülerliği herşey demek değildir. Bu Arama Motorlarında sayfanızın iyi sıralanması için gerekli kriterlerden sadece birisidir.
Meta Arama Motorları;
Kendi veritabanı olmayıp aranılan kelimeyi başka arama motorlarında aratırarak sonuç sayfasında gösteren Arama Motorlarıdır. Sonuçlar kendi oluşturdukları sıralama algoritması ile yansıtılır.
SERP
Ingilizce karşılığı olan Search Engine Result Page kelimesinin karşılığıdır. Türkçe olarak Arama Motoru Sonuç Sayfası anlamına gelir.
Bunu biraz detaylı açıklamak gerekirse Arama Motorlarında yaptığını arama sonucu gmsterilen sayfalardır. Örneğin Google'da arama yaptığınızda çıkan ilk sayfada 10 (aynı şekilde her SERP'te) Arama Sonucu görürsünüz.
Eğer detaylı arama yapacak olursanız SERP başına 100 sonuç görüntülenir. Genelde Arama Motoru Optimizasyonunda amaç, sayfanızın 10 veya 100 olsun ilk SERP'te görüntülenmesidir.
"alıntıdır"
Uyarı Mesajı | |
Cancel Changes |
|