![]() |
Mezheplere göre vitir namazını kılmanın hükmü nedir? Vitir, itıifakla kılınması istenen bir namazdır.(Fethu'l-Kadîr, I, 300-310) Çünkü Hz. Peygamber (a.s.) şöyle buyurmuştur: "Ey Kur'an ehli! Vitir namazı kılın. Çünkü Allah tektir, teki sever.(Ebu Dâvud ve Tirmizî sahih diyerek rivayet etmiştir.) Vitir namazı Hz. Peygamber (a.s.)'e farz idi. Bunun delili şu hadis-i şeriftir: "Üç şey vardır ki, bana farzdır, fakat size farz değildir: Kuşluk namazı, kurban ve vitir namazı." (Bu hadisi Hakim ve Ahmed İbni Abbas'tan tahric etmiştir. Zehebi, Hakim sükut etti, demiştir. Hadis münker ve gariptir. Nasbu'r-Râye, II, 115) Vitir namazı, Ebu Hanife'ye göre, bayram namazları gibi vacip bir namazdır. İmam Ebu Yusuf ile İmam Muhammed'e ve diğer fakihlere göre sünnet-i müekkededir. Ebu Hanife'nin dayandığı delil şu hadistir: "Allah size bir namaz daha fazladan ilâve etmiştir. Bu namaz da vitirdir. Vitir namazını yatsı ile sabah vakti doğuncaya kadar geçen zaman içinde kılın," (Tirmizi rivayet etmiştir) Bu hadisteki kılın sözü emirdir, emir ise vacip olmayı gerektirir. Hanefilerin ittifakı ile bu namazı inkâr eden kimsenin kafir olmamasının sebebi âhad sünnet ile sabit olmasıdır. Bu Ebu Hanife'den rivayet edilen, vitir namazının sünnet olduğu ile ilgili görüşün manasıdır. Buna binaen Ebu Hanife'ye göre, özürsüz olarak vitir namazının oturarak yahut binek üzerinde edâ edilmesi caiz değildir. Bu hadisi başka bazı hadisler de kuvvetlendirmekledir. Bu hadislerden biri de Ebu Eyyub'dan rivayet edilen şu hadistin 'Vitir haktır. Beş rekât ile vitir kılmak isteyen kılsın Üç rekât ile kılmak isteyen kılsın, tek rekât ile kılmak isteyen yine kılsın." İbn Bureyde'nin rivayetinde ise şöyle denilmektedir: "Vitir haktır. Vitir kılmayan bizden değitidir.:" (Bu hadisi Ahmed rivayet etmiştir.) Cumhur vitir namazının sünnet olduğuna hadisleri delil getirmiştir. Bu hadislerden bazıları şunlardır: "Hz. Peygamber (a.s.)'e bir bedevî "Benim üzerimde farz bir namaz var mıdır? diye sorduğu zaman: "Beş vakit namaz" cevabını vermiştir. Bedevî: "Benim üzerimde bundan başka bir boç var mıdır?" sorusunu tekrarlayınca Hz. Peygamber (a.s.): "Hayır, ancak nafile kılarsan bu müstesna" buyurmuştur."(Bu hadis üzerinde Buharî ile Müslim ittifak etmişlerdir.) Ubade b. Sâmit, vitir namazı vaciptir diyen bir adamı yalanlamış ve şöyle demiştin "Resulullah (a.s.)'ın şöyle buyurduğunu duydum: Beş vakit namazı Allah kullar üzerine gece ve gündüz farz kılmıştır."(Bu hadisi Ebu Dâvud ile Ahmed rivayet etmişlerdir.) Hz. Ali'nin de şöyle dediği rivayet edilmiştir: "Farz namazlarda olduğu gibi, vitir vacip değildir. Fakat o, Hz. Peygamber (a.s.)'in sünnet kıldığı bir ibadettir. "(Bu hadisi Ahmed ile Tirmizî rivayet etmişlerdir.) Vitir namazının hayvan üzerinde zaruretsiz olarak eda edilmesi de caizdir. Dolayısıyla sünnetlere benzemekdir. İbni Ömer'in rivayet ettiğine göre: "Hz. Peygamber (a.s.) devesi üzerinde giderken vitir namazı kılardı."(Buharî ve Müslim rivayet etmişlerdir.) Hadis âlimleri bunlar hakkında tenkit edici sözler söylemişlerdir. "Vitir namazı kılmayan bizden değildir." hadisi zayıftır. Ebu Eyyub'un rivayet ettiği "Vitir haktır" hadisinin ravileri her ne kadar güvenilir ise de kuvvetle müstahap olduğu manasına tevil edilmiştir. Çünkü İmam Ahmed şöyle demiştir: "Kasten vitir namazını terk eden kişi kötü bir adamdır. Bunun şahitliğinin kabul olunmaması gerekir." (İslam Fıkhı, Zuhayli, c.II, s.130-131) |
--->: Mezheplere göre vitir namazını kılmanın hükmü nedir? Alptraum kardeş, Farz, Allah'ın ayetiyle hükme bağladığı şeylere denir, Allah Kur'anında böyle bir namazdan bahsetmediğine görePeygambere nasıl farz olur, "FETEHECCED BİHİ NAFİLETEN LEKE"ayetiyle gece namazını bile bildiren Rabbimiz bu namazı unutmuş olabilir mi? Yoksa, Allah'tan başka hüküm koyucular mı edinmeye başladık.. Esefle okuduğum bir yazı oldu.. Ne akide bırakmış ne tevhid inancı, hepsini bir güzel budamış.. |
--->: Mezheplere göre vitir namazını kılmanın hükmü nedir? Vitir Namazi sünneti müekkedendir. Kuran-i Kerimde sanirim tüm vakitlerle namaz bildirilmis diyorsunuz. Teheccüd namazina örnekle vakit namazlari ve disindakileri tam ayetlerle bize gösterebilirmisiniz? |
--->: Mezheplere göre vitir namazını kılmanın hükmü nedir? Allah sadece farz kıldığı namazları bildirir ve bu hud 114 te mevcuttur, Bunun dışındakiler uydurmadır ve tamamen mezhepsel aşırılıklardır. Bu arada hac 67 herşeyi açıklıyor, Kur'an-ı dert edinenlere tabi.. Hac Suresi 67 Her ümmet için biz, bir ibadet şekli/bir ibadet yeri belirledik; onlar, onu izlerler. artık bu iş konusunda seninle çekişmesinler. Sen de Rabbine davet et/dua et. Sen, elbette ki şaşırtmadan yol aldıran bir kılavuzun ardındasın. Allahtan başka ibadet şekli ve tarzı belirleyecek hüküm sahibi yoktur, koydukları hükümler de şirk eseridir.. |
--->: Mezheplere göre vitir namazını kılmanın hükmü nedir? Ikinci mesajinizda gece namazini dahi Kuranda bildiren Allah bu vitiri unutmusmudur dediniz ve bende üzerine tüm vakitleri bildiren ayetleri bize gösterirseniz sevinirim dedim ve Allah farz kildigi namazlardan baska namaz bildirmemistir diyorsunuz:) Ne oldu gece namazina? Neyse merakimi maruz görün farz olarak bildirdigi namazlarin ayetlerinide görebilirmiyiz, yararli olacagi kanisindayim. |
--->: Mezheplere göre vitir namazını kılmanın hükmü nedir? Hud Suresi 114 Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namaz kıl! Güzellikler kötülükleri silip süpürür. İşte bu, allah'ı ananlara bir öğüttür. Bu arada, o emrin arabçasını vermiştim, FETEHECCED BİHİ NAFİLETEN LEKE emri, sana özel manasına gelir. Bu Peygambere özel namazdır ve bunu bile ayetiyle bildirmiştir Rabbimiz.. Niye başka şeyleri eksik bıraksın da birilerine dinine müdahele hakkı tanısın ki.. |
--->: Mezheplere göre vitir namazını kılmanın hükmü nedir? Surenin ismindeden de içeriğindende anlaşıldığı üzre surede kasolunan ibadet şekli ve yerinden kastolunan hac vazifesi ve ilgili konulardır ayetleri elinize alıp o tarafa, butarafa eğip bükmenin işinize geldiği gibi mana yüklemenin adı tevhid ise ben o tevhid inancını reddediyorum...Bir önceki mesajınız için ise sizin adınıza üzüntümü ifade ediyor sizi alemlere rahmet olarak gönderilen nebiye alışılagelmiş, sıradan bir insan ifadesiyle uslubuyla saygısızca bir hitapta bulunduğunuz için ayrıca kınıyorum ... |
--->: Mezheplere göre vitir namazını kılmanın hükmü nedir? Alıntı:
ALEMLERE RAHMET olan Pegamberin bu vasfını Kur'andan alırken... Muamelatınıza yansıttığnız hükümleri HUREYRELERDEN, MÜSLİMLERDEN almanız da beni üzüyor ama eliden birşey gelmiyor. Buhari tam 1 milyon rivayetten kitabına aldığı hadisleri ayıkladığını itiraf eder, Bir o kadar da diğer muhaddislere tahsis edildiğinde ortaya 6 milyon gibi bir hadis sayısı çıkıyor. Peygamberimiz 23 yıl Peygamberlik etmiştir, hadi diyelim ilk günden hadis söylemeye başlasa.. 23X365=8395 6.000.000/8395=715 Hayatını savaşlarla, mücadelerle, sıkıntılarla, ambargo ve ablukalarla geçirmiş bir peygambere günlük 715 hadis söyleterek eziyet edenlere ise ne demeli bunu size bırakıyorum.. Ki, hadisler ilk dönemde yazılmıyorken, günlük 715 hadisi hangi babayiğit hafızasında tam olarak tutabilmiştir, burası da tam bir trajedi zaten.. Siz Peygamberin sadece VAHYİ TEBİĞ için geldiğini kabullenmediğiniz için bu tip şeyler olmasa Peygamberi Peygamber bile kabul edemezsiniz.. Oysa, Peygamber sadece emredileni yapar ve dışına çıkmaz-çıkamaz.. Bence, siz önce PEYGAMBERLİK nedir ne değildir bunu öğrenin kardeşim. Sonra ilim konuşalım |
--->: Mezheplere göre vitir namazını kılmanın hükmü nedir? Alıntı:
Kur an nın tefsiri Rasulllah (sallallahu aleyhi ve sellem) in hayatı değilmidir.Ne olur biraz daha zaman ayıralım islamı öğrenmeye hurafesiz art niyetsiz. (bu son sözlerim cümlemizedir) selam ve dua ile |
--->: Mezheplere göre vitir namazını kılmanın hükmü nedir? Alıntı:
Peki siz ne önerirsiniz kitabınızı nerden temin edebiliriz sizden daha doğruyu öğrenmek için Yada ZEKERİYA BEYAZ mı okuyalım yada YAŞAR NURİ yimi selametle... |
--->: Mezheplere göre vitir namazını kılmanın hükmü nedir? Alıntı:
|
--->: Mezheplere göre vitir namazını kılmanın hükmü nedir? Bendeniz HADİS'in ne manaya geldiğiniçok iyi biliyorum, Hadis, DİNALANINDA SÖYLENECEK SÖZ demektir ve Rabbim ayetlerin de KENDİ HADİSİNİN ÜZERİNE HADİS SÖYLENEMEYECEĞİNİ VE TEK HADİS SÖYLEME YETKİSİNİN KENDİNDE OLDUĞUNU vurgular. İşte Kur'anın Hadis'e getirdiği açılım.. Nisa Suresi 87 Allah'tır O, ilah yoktur O'ndan başka. Hakkında hiçbir kuşku bulunmayan kıyamet gününde, hepinizi muhakkak bir araya toplayacaktır. hadis/söz bakımından, Allah'tan daha sadık kim olabilir? A'raf Suresi 185 Göklerin ve yerin melekutuna, Allah'ın yarattığı herhangi birşeye bakmadılar mı; ecellerinin gerçekten yaklaşmış olabileceğini düşünmediler mi? Peki, bu Kur'an'dan sonra hangi hadise/söze iman ediyorlar? Yusuf Suresi 111 Yemin olsun ki, resullerin hikâyelerinde, aklını ve gönlünü çalıştıranlar için bir ibret vardır. Bu Kur'an, uydurulacak bir hadis/bir söz değildir; aksine o, önündekini tasdikleyici, her şeyi ayrıntılı kılıcıdır. İnanan bir topluluk için de bir kılavuz ve bir rahmettir. Lokman Suresi 6 İnsanlardan öylesi vardır ki, Allah yolundan bilgisizce saptırmak için hadis/laf eğlencesi satın alır ve onu alay konusu edinir. İşte böylelerine rezil edici bir azap vardır. Casiye Suresi 6 İşte bunlar, Allah'ın ayetleridir ki, onları sana hak olarak okuyoruz. Hal böyle iken Allah'tan ve onun ayetlerinden sonra hangi hadise/söze inanıyorlar?! Tur Suresi 34 Eğer doğru sözlü iseler, onun benzeri bir hadis/söz getirsinler. Mürselat Suresi 50 Artık bundan sonra hangi hadise/söze iman edecekler? |
→ Mezheplere göre vitir namazını kılmanın hükmü nedir? TheHafiz sen siisin ama takiyye sizde farz onu bile yapamiyorsun. |
Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 18:21 . |
2000- 2025
Tüm bağışıklıklar ve idelerden bağımsız olan sözcükleri sarfetmeye mahkumdur özgürlük