Ebced, Cifir nedir?

Zaten üstad Said Nursi yapılanın yanlış olduğunun farkında olmalı ki eski Said yeni Said ifadesini şahsı için kullanmıştır...selam ve dua ile......



  1. Alt 02-14-2009, 02:03 #11
    Ziyaretci
    zeynep_hearty Mesajlar: n/a
    Zaten üstad Said Nursi yapılanın yanlış olduğunun farkında olmalı ki eski Said yeni Said ifadesini şahsı için kullanmıştır...selam ve dua ile...

  2. Alt 02-14-2009, 11:23 #12
    THEHAFIZ Mesajlar: 135
    Alıntı:
    cemaatsel kanalla abartılan,sürekli insanların önüne sürülen ve bence tefsir olmayıp meşhur şeyh sadi şirazi 'nin bostan ve gülistan ı gibi bir hikmetler kitabı olan risale-i nur var karşımda... ülkemde ciddi bir cemaat taassubuna ulaşmış - ki bunun sorumlusu asla said nursi değildir - insanlara risale-i nurlarda hz aliye atfedilen tuhaf şeylerin varlığını,ebced hesabını ya da tasavvuf sapıklıkları barındırdığını anlatmak inanın bazen çok güç oluyor...
    internetin ilim noktasında ne kadar samimi ve gerçekçi oalbilidği noktasında hala tereddütler yaşıyorum hem ciddi tereddütler...


    Bana bir ayeti hatırlattınız,
    ŞEHİDALLAHU ENNEHU LAİLAHE İLLAHU VE VEL MELAİKETİ VE ULUL İLMİ QAİMEN BİL QIST

    Allah'ın ilahlığına,

    ALLAH ŞAHİTTİR,
    MELEKUT ALEMİ ŞAHİTTİR
    VE OBJEKTİF, TARAFSIZ, BAĞIMSIZ İLİM ERBABI ŞAHİTTİR..

    QIST kelimesinin anlattığı bu hassas noktada hem de bir cemaat insanını görmek (ki cemaat insanı tarafsızlığını hep cemaatinin faydasına yontandır) bendenizi hem çok şaşırttı hem de mutlu etti.
    Bizler HAKKIN şahitliliğini her durumda yerine getiren OBJEKTİF insanlar olmalıyız.
    Teşekkürler arkadaşım.

    el_feta bunu beğendi.
  3. Alt 02-14-2009, 12:01 #13
    el_feta Mesajlar: 1.168
    alemi_ervah´isimli üyeden Alıntı
    Zaten üstad Said Nursi yapılanın yanlış olduğunun farkında olmalı ki eski Said yeni Said ifadesini şahsı için kullanmıştır...selam ve dua ile...

    bunu siyaset için söylüyor efendim...

  4. Alt 02-14-2009, 17:32 #14
    alptraum Mesajlar: 38.107
    Blog Başlıkları: 28
    Herkes tarafgirlilikden bahsediyor ama tarafsiz düsünmenin mümkün olmayacaginida bilmek gerekir. Tarafsizligini kabul etmis bir insan dahi taraf tutmus olur buradaki misalden ben tarafsizin sen tarafgirsin demek güzel bir zan degildir. Onun disinda. Üstad Bediüzzamani anlamak icin eserlerini iyi okumali, hayatini iyi anlamaliyiz. Eski Saidi anlatan Bediüzzaman el-feta nin verdigi örnekten birini kullanir ama bununla KISITLI degildir. Kaldiki eski said kötü bir insanda degildir. Bir devsirme gibi düsünün. Eski saidde sadece siyaset anlatilmamaktadir ve böyle dersek eksik olur.

    "Ey dünya-perest ve hayat-ı dünyeviyeye âşık ve sırr-ı ahsen-i takvimden gafil insan! Şu hayat-ı dünyeviyenin hakikatını bir vakıa-i hayaliyede Eski Said görmüş. Onu Yeni Said'e döndürmüş olan şu vakıa-i temsiliyeyi dinle:

    Gördüm ki, ben bir yolcuyum. Uzun bir yola gidiyorum. Yani gönderiliyorum. Seyyidim olan zât, bana tahsis ettiği altmış altundan tedricen birer miktar para veriyordu. Ben de sarfedip pek eğlenceli bir hana geldim. O handa bir gece içinde on altunu kumara mumara, eğlencelere ve şöhret-perestlik yoluna sarfettim. Sabahleyin elimde hiç bir para kalmadı. Bir ticaret edemedim. Gideceğim yer için bir mal alamadım. Yalnız o paradan bana kalan elemler, günahlar ve eğlencelerden gelen yaralar, bereler, kederler benim elimde kalmıştı. Birden ben o hazîn halette iken orada bir adam peyda oldu. Bana dedi: "Bütün bütün sermayeni zayi' ettin. Tokata da müstehak oldun. Gideceğin yere de müflis olarak elin boş gideceksin.

    Fakat aklın varsa, tövbe kapısı açıktır. Bundan sonra sana verilecek bâki kalan onbeş altundan her eline geçtikçe yarısını ihtiyaten muhafaza et. Yani gideceğin yerde sana lâzım olacak bazı şeyleri al." Baktım nefsim razı olmuyor. "Üçte birisini" dedi. Ona da nefsim itaat etmedi. Sonra dörtte birisini dedi. Baktım nefsim mübtela olduğu âdetini terkedemiyor. O adam hiddetle yüzünü çevirdi gitti.

    Birden o hal değişti. Baktım ki; ben, tünel içinde sukut eder gibi bir sür'atle giden bir şimendifer içindeyim. Telaş ettim. Fakat ne çare ki, hiç bir tarafa kaçılmaz. Garaibden olarak o şimendiferin iki tarafında pek cazibedar çiçekler, leziz meyveler görünüyordu. Ben de akılsız acemîler gibi onlara bakıp elimi uzattım. O çiçekleri koparmak, o meyveleri almak için çalıştım. Fakat o çiçekler ve meyveler, dikenli mikenli, mülâkatında elime batıyor, kanatıyor. Şimendiferin gitmesiyle müfarakatından elimi parçalıyorlar. Bana pek pahalı düşüyorlardı.

    Birden şimendiferdeki bir hademe dedi: "Beş kuruş ver, sana o çiçek ve meyvelerden istediğin kadar vereceğim. Beş kuruş yerine elin parçalanmasıyla yüz kuruş zarar ediyorsun. Hem de ceza var, izinsiz koparamazsın." Birden sıkıntıdan ne vakit tünel bitecek diye başımı çıkarıp ileriye baktım. Gördüm ki, tünel kapısı yerine çok delikler görünüyor. O uzun şimendiferden o deliklere adamlar atılıyorlar.

    Bana mukabil bir delik gördüm. İki tarafında iki mezar taşı dikilmiş. Merak ile dikkat ettim. O mezar taşında büyük harflerle "Said" ismi yazılmış gördüm. Teessüf ve hayretimden "Eyvah!" dedim. Birden o han kapısında bana nasihat eden zâtın sesini işittim. Dedi: "Aklın başına geldi mi?" Dedim: "Evet geldi fakat kuvvet kalmadı, çare yok." Dedi: "Tövbe et, tevekkül et." Dedim: "Ettim!"

    Ayıldım... Eski Said kaybolmuş. Yeni Said olarak kendimi gördüm."

    Eski Said, daha ziyade akli gidiyordu, Yeni Said ise ilhama da mazhardır, akıl-kalp ittifakıyla hareket eder.

    Eski Said hayatın geniş dairelerinde hizmet ediyordu, Yeni Said ise sürgünde, garip, kimsesizdir, gelecek nesillerin hidayetine vesile olacak nurlu Kur'an reçetelerini yazmakla meşguldür.

    Eski Said üst düzey Arabi dersleri talebelerine ders verirken, Yeni Said Molla Hamide Kur'an dersi vermeyi son derece önemsemektedir. Çünkü şartlar değişmiştir, şartlara göre hizmet metotlarının da değişmesi gerekir.

    Sonuc olarakta Tasavvufu sapiklik addedenlere söylemek isterim ki, hangi hakla neye binaen neye göre ;

    Kelam ilmi imani, fikih ilmi ibadeti, tasavvuf ilmi de ahlaki konu alir.

    Ebced, cifir hesabida bir ilimdir. Ugrasilmasinin gerekliligini ya da olurunu acikladigimi zannediyorum. Üstadinda dedigi gibi, bu gibi ilimler bizleri Kuran ilminden uzaklastirabilir ve herkes bu ilme vakif degildir.

  5. Alt 02-15-2009, 03:30 #15
    Ziyaretci
    zeynep_hearty Mesajlar: n/a
    el_feta´isimli üyeden Alıntı
    bunu siyaset için söylüyor efendim...

    Sayın İslamoğlu üstadın bu ifadesinin ebced için söylendiğini ifade ediyor dinlemenizi tavsiye ediyorum ...selm ve dua ile...

  6. Alt 02-16-2009, 00:13 #16
    el_feta Mesajlar: 1.168
    alemi_ervah´isimli üyeden Alıntı
    Sayın İslamoğlu üstadın bu ifadesinin ebced için söylendiğini ifade ediyor dinlemenizi tavsiye ediyorum ...selm ve dua ile...

    teşekkürler... Bilmiyordum... link ya da benzeri bişey koyarsanız bakarım,inşallah..Kendisinin üç said makalesini okumuştum,yahudileşme tamayülünde ebced den de bahsediyordu ama,dediğiniz ifadesişne buralarda rastlamamıştım...
    meşhur euzübillahiminsiyasete sözü var ya..neyse...Allah razı olsun..

  7. Alt 11-04-2010, 10:15 #17
    Ziyaretci
    Misafir Mesajlar: n/a
    el-feta kardeş.. çok cahilane nutuklar kesmişsin. Cifr yada ebced ne Said Nursi'nindir ne hz. Ali'nin. Tüm arapların hatta tüm dünyanın kullandığı bir şeydir. Latinlerde kullanır yahudilerde, Pisagor'da bahsetmiştir, Sanskritçede de karşılığı vardır. Fakat harflerin sayı değerinden bir şeyler çıkarmak bu "işari ilme" giren bir konudur. Herkes bu konuda laf söz söyliyemez. Hele sizin gibi "materyalist" bir kafa asla söyleyemez. Evet "Tanrı" yı sonsuz bir buudiyette gören ve her şeyi maddeye indirgeyen, aklı herşeyin üstünde tutan "iman ve islam" bile olsa "materyalist"tir.

    Gelelim Celcelutiye'ye : Celcelutiye şunun bunun uydurması değildir. İMAM GAZALİ tarikiyle Ahmed Gümüşhanevi'ye ulaşmış ve onunda meşhur Mecmuatü'l-Ahzab'ında yer verdiği ve Hz.Ali'ye isnadı kesin olan (şii kaynakların tasdikiyle ki meşhur imamlar yoluyladır bu tasdik) bir duadır. Bir şiirdir. Tamamiyle "esrarlı" bir şekilde yazıldığı için bu şiirden cifr ile sonuçlar çıkarmak adeta adet olmuştur.

Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın

Bu soru sistemi, zararlı botlara karşı güvenlik için uygulamaya sunulmuştur. Bundan dolayı bu kısımı doldurmak zorunludur.