![]() |
konu dışı Efendimiz cemaatin önemini anlatırken buyuruyor ki: "Çok defa içime geliyor ki birisi namaz için kamet okusun, cemaat namaza dursun, ben de gideyim cemaata gelmeyenlerin evini yakayım." Evet cemaat çok önemli. Ben size sorsam "Hayatınızda cemaatsiz, münferit kaç namaz kıldınız?" Ondan fazla ise cemaatsiz namazınız söylemeyin bunu, Allah'a karşı ayıptır. O on da uçakta ya havaalanında ya da yolda, yani cemaata imkan bulamadığınız yerlerde olmalıýız. ****bu aralar okuduğum bi kitaptan(kırık testi - fethullah gülen) alıntıladım. sizce peygamber efendimiz cemaatin önemini anlatmak için böyle bişey söylemiş olabilir mi? |
güncelliyorum :) |
yazdığınız hadis sahihtir..lakin peygamber ' sabah namazı'na cemaate gelmeyenler için diyor bunu...:) (garibinden) ... yani özellikle sabah namazı... şahsi fikrimi de söyleyeyim...eğer birgün peygamberin medine de kurduğu islam devleti kurulursa aynı durum yin egeçerli olcaktır,hatta bazen hayal kurarım şimdi sakallı gençlere ne bu hal diyenlerle öyle bir zaman da -ne bu hal karı(afedersiniz) gibi - diyerek takılacağımızı düşünüyorum... ortam farklı..hoş bu cemaatin önemini azaltmaz ama... |
Benim peygamberim böyle bişey söylemez. |
20-25 li yaşlarda upuzun bıyıksız sakalların ve normal sakalların yakışmadığı kanaatindeyim. Genç insan genç gibi görünmeli Yaşlı da yaşlı gibi. |
Alıntı:
|
Çok defa içime geliyor ki birisi namaz için kamet okusun, cemaat namaza dursun, ben de gideyim cemaata gelmeyenlerin evini yakayım.( işte böyle bişey söylemez) |
(Yatsı ile sabah namazını cemaatle kılmak, münafıklara çok ağır gelir. Eğer bundaki ecri bilselerdi, sürünerek de olsa, cemaate gelirlerdi. Namaza gelmeyenlerin evlerini yakmak istedim.) [Buhari] (Hastalar, çocuklar ve kadınlar olmasaydı, sabah namazı için, mazeretsiz cemaate gelmeyenlerin evlerini yakardım.) [İ.Ahmed, İbni Mace] |
Alıntı:
|
siz sahihlğine nerden karar verebiliyorsunuz? |
Alıntı:
müslüman bir gencin kimliğini belirtmesi gerekir ve sakal bu noktada çok mühimdir... peygamber sakal fıtrattandır diyor hadisinde..sakal kazımak fıtratı değiştirmektir..bir hocam buna binaen,sakalsız erkek,kel kadına benzer ,derdi... bunun genci yaşlısı mı olur...yaşlanınca daha uzun olur doğal olarak,bunu anlarım...ama kesmeyi asla..zaruri bir durum ayrı... yakışmamsına gelince... buna diyeceğim yok...bakış açısı...bence sakal erkeğin süsüdür...hem nefsi de kırar işte...hem de dışardan gelecek tehlikelere karşı da korur sakal(karşı cinsten)..hem heybet verir... vesselam.... |
acizane hadisle iştigalim efendim..yukarda kaynak da yazdım..burada hadis dersleri de yapıyorum zaten..allah riyadan korusun.. bence tam emin olmadan öyle cümleler sarfetmeyin derim... |
Benimde bir abim 2 sene kadar mısır da sadece hadis üzerine çalışma yapmış ve kütüb-i sitte den sayfa söyleyecebilecek durumdaydı. Şimdi hadis i rivayet eden kişi ve kaç rivayetten oluşması gibi etkenler sağlamlığını gösteriyor. Hocaefendininde aldığı bu Hadis sahih bir hadistir. Efendimizin özelliklerine hal ve hareketlerine sünnetine uyan bir hadistir. Kabul görmekde problem görmüyorum |
Alıntı:
|
Alıntı:
islamoğlu diyosanız..bilmiyorum fikrini...benim dışardan tanıdığım biridir islamoğlu,özelde ders aldığım biri değildir... sitesine bakmak lazım... ama...3 mezhebe göre haram diyorum...islamoğluna biraz daha sonra söz düşer galiba he??!!.... |
Sakal meselesine de bu ölçü içinde bakmak lâzımdır. Sakal bırakmak Peygamberimizin hem fiilî ve hem de kavlî bir sünnetidir. Mü'min bu sünneti işlemekle, âdetini ibadete çevirir ve büyük sevaba kavuşur. Sakal bırakmayanların mes'uliyet altına girdiklerini söyleyen müçtehidler varsa da, bazı âlimler sakalı kesmenin tenzihen mekruh olduğunu ve hattâ son devir İslâm âlimlerinin bazıları da mubah olduğunu belirtmişlerdir. Asrımızın büyük âlimi Bediüzzaman, «Bazı âlimler 'Sakalı tıraş etmek caiz değildir' demişler. Muradları, 'Sakalı bıraktıktan sonra tıraş etmek haramdır' demektir. Yoksa hiç bırakmayan, bir sünneti terk etmiş olur» Emirdağ Lahikası, s. 48:49. demektedir. Bu durumda, sakalı bıraktıktan sonra kesenler, Hanefî, Hanbelî ve Maliki âlimlerince mes'ul duruma düşerlerse de, Şafiî âlimlerince —Gazali, İbni Hacer, Remli, Rafiî ve Nevevî—ye göre tenzihi bir mekruh işlemiş olmaktadırlar. Bu meselede Şafiî mezhebine uyan kimseler,bir mes'uliyet altına girmezler. Mezahibü'l-Erbaa,2 :44-45; İânetü'l-Tâlibîn, 2 : 340. |
sakalsız erkek kel kadına benzermiş. laflara bakın. bunu söyleyen de hoca işte. siz neyin fetvasını veriyosunuz el feta 3 meshebe göre haram olan nedir. haram olacak seyler mezhepelere göre değil kurana bakılarak söylenir. ayrıca verdiğiniz kaynaklardaki hadislerin sahih olduğunu nerden bilicez. 15 yıl önceki hadisler için bugün islam alimleri sahih olmadığını iddia eddiyorlar. bi 10 yıl sonra biz vazgectik bunlar sahihmiş derlerse şaşırmayacam açıkçası. |
evet...haram demeyen tek görüş şafi mezhebidir..ama şunu da ekleyeyim imam şafi nin de sunnet hörüşü daha koyudur... siz bilirsiniz..3 imam haram demiş...allah resulü fıtrattandır diyor...fetvalarla kendime bahane bulmak istemem..kişi çalışıyordu,memurdur falan ayrı ama onun dışında sakal kesmesine engel ne ki? bir tutam bırakmasın ama,kazımasın canım ' ETİ DÖKÜLMÜŞ LAHMACUN GİBİ "... müslümanlığını belli edecek kadar.. kanaat size aittir elbet...ben böyle düşünüyorum efendim... |
Ben müslümanlığın namaz ile belli olduğuna inananlardanım. Benimle olan bir kişinin sakalıma değil zamanıma bakması yeterlidir düşüncesindeyim. Unutmayalım ki ebu cehilde sakallı idi. her sakallı olan bu kriterlere uyan islamı temsil ediyor anlamına gelmez. İnsan islamı ilk önce kendisine temsil ettirmeli ve sonra dışa açılmalı. Dışta da merak etmeyin sizin müslüman olduğunuzu anlamaları için sakala ihtiyaç yok zaten anlıyorlar. |
Ben sorduğun soru hakkında yorum yapamayacağım. Ancak şunu diyebilirim ki eğer gerçekten merak ediyorsan bu hadisin sahih olup olmadığını, istihare namazıyla Allah'tan bunu sorabilirsin. Allah elbette samimi olanların dualarına icabet eder. Bu sakal olayı da bana garip geldi. Bu konu da mesela istihareyle öğrenilebilinir diye düşünüyorum. |
Alıntı:
eğer hanefi iseniz midye nin haram oluşunu nasıl açıklaycaksınız??ayet falan yok bu konuda açık...hadis-kıyas ve ictihad üçlüsünü kuranın altında hatırlatırım... bunu diyen imam hatip öğretmeni bir hoca idi..kendisi de öğretmen olduğundan sakalı yoktu...ama,bu böyledir diyordu...sakal ile alakalı hadislere bakın,nefs yapmayın...sakal,fıtrattandır...sakalı kazımak fıtratı bozmaktır,haram görüşünde olması alimlerin de bu yüzdendir...söz biraz esprili,buna takılmayın... ama,yineliyorum...bahanesiz,bir kişinin yani daha doğrusu islam iddiasında ciddi olan bir kişinin sakalını kazıması/kesmesi tuhaftır..niye ki??? |
Alıntı:
İstihareyi tavsiye eden arkadaşlarımızı tanıyorum. İstihareyi yapacağımız şeklide söylerseniz bende ne anlamış olacağımdan emin olacağım |
Alıntı:
ayrıca rüya ile amel olmaz |
HADİS konusunda bu kadar hassas iseniz hadis usulü okuyun efendim..yazdığım kaynaklar buhari,ahmed ibni hanbel ve ibni mace idi...yani en sahih birkaç kaynaktan bir kaçı...ben sahih olduğunu da biliyorum,istihareyle bu olmaz esmaa...bu ilim,ispatı vardır...kusura bakmayın ama ,bence durun biraz ve nefs yapıp yapmadığınız husunda kalbinizi bir yoklayın...??? |
İstihare ile mehdinizi sordunuzmu esmaaa hanım. Sorum dalga amaçlı değildir, birkaç birşeyi öğrenmek içindir. |
Alıntı:
ebu cehilin sakallı oluşu falan geçin bunları güzel kardeşim,peygamber onlarla muhalefet ediyo zaten sakalın şekli husunda,bıyık kısaltması da ondan... size hadis söylüyorum...SAKAL;FITRATTANDIR...diyorum..daha ne olsun...3 mezhebin haram dediğini söylüyorum kazıma hususn-unda ..el insaf!!! sakal kazıyan islamdan çıkacak falan demedim ..asla... sadece hükmünü ve ciddi bir müslümanın sebbesiz yere kesmesinin anlamsız olduğunu vurguladım... vesselam |
Alıntı:
olur mu öyle... neyse ,söylediğine de biraz pişman ettiler sanki... :) |
Alıntı:
|
Alıntı:
o sizin ve hocanızın görüşüdür. ey gidi imam hatip öğretmenleri. zaten işlerini tam anlamıyla yapsalardı... neyse konu dağılıyo.. meshepler konusuda kuranda yok ona bakarsanız.. |
Alıntı:
|
bırakıp kesme arasında fark var diyen sadece bir görüş...pek az kişinin bildiğim kadarıyla... namaz kılmayan müslüamn değildir husuna gelince... evet ..delil var... niye ki??? imam hanbel e göre müslüman kişi namazı terk ederse kasten,mürted yani kafir olduğundan ÖLDÜRÜLÜR...şafi ve malikiye göre had cezası olarak ÖLDÜRÜLÜR.. "İman ile küfür arasındaki fark, Namazı kılıp kılmamaktır. [Tirmizi] " “Kul ile şirk arasında namazın terkinden başka bir şey yoktur. Onu terk ederse, şirk koşmuş olur.” (İbn Mâca, İkâme’s-Salâh 77) Onlarla (kafirlerle/münafıklarla) bizim aramızdaki ahit (fark), namazdır. Her kim onu terk ederse, küfretmiş olur.” (Tirmizî, İman 9; İbn Mâce, İkâme’s-Salah 77) konu ihtilaflıdır...benim bu konuyu araştırıp en sonunda vardığım kanı:sukut...ben kafir demem belki ama müslüman da demem... bu konuları ilk öğrendiğim yıllarda evde babamı bile namazı geçmiş de kılıp terkettiğinden tekfir ediyodum nerdeyse...o günler geldi şimdi gözümün önüne... |
Alıntı:
|
Bakara-45 Sabırla ve namazla istiane (yardım) isteyin. Ve muhakkak ki o, huşû sahibi olanlardan başkasına elbette ağır gelir. xyzt araştırdın bakalım. Sodun buradakilere sana isimler verdiler. Eee sonuç ne oldu? Tatmin oldun mu? Madem araştırmak kafi. Adamlar sence yeterince delil göstermediler mi? Daha ne diye kabul etmiyorsun da efendimiz böyle bişey demez diyorsun? Bir kere sordum, ama göremedim alptraum. Dalga geçsen de sorun değil benim için. Elbette ki altında kim bilir neler yatıyordur sorunun öğrenmek isterim. İstihare namazı kitaplarda hep yazar görmedin mi alptraum? 2 rekat olup ilk rekatı kafirun ikinci rekatı ihlas yanlış hatırlamıyorsam. Ona göre de renk görünüyor. |
Alıntı:
Bu hukuk sence böyle işler mi? |
Alıntı:
siteminde haklı olmakla beraber esmaa,istihare namazında renk görmek diye bir şey yoktur...istihare namazı bir duadan ibarettir...sonraki yok yeşil-beyaz görecen iyi kırmızı-siyah görecen kötü kısmı halka arasında dolaşır..bunun hiçbir delili ce temeli yoktur... hem ilimle alakalı bir hususun istiharesinin olması da tuhaf olmaz mı??.. ama dediğim gibi,bunun dışındaki siteminde haklısın... selam ve dua ile.. |
Alıntı:
Benim soruma cevap gelmedi aslında istihare ile mehdi-resul kimdir diye sordunuz mu? esmaaa hanım bunun dışında bir sorumda yok. Yanlış anlaşılmama dileği ile |
Rüya ile amel olmaz diyene Saffat 102. Çocuk kendisiyle birlikte koşup yürüyecek yaşa gelince İbrahim ona, "Yavrum, ben rüyamda seni boğazladığımı gördüm. Düşün bakalım, ne dersin?" dedi. O da, "Babacığım, emrolunduğun şeyi yap. İnşaallah beni sabredenlerden bulacaksın" dedi. 103, 104. Nihayet her ikisi de (Allah'ın emrine) boyun eğip, İbrahim de onu (boğazlamak için) yüz üstü yere yatırınca ona, şöyle seslendik: "Ey İbrahim!" 105. "Gördüğün rüyanın hükmünü yerine getirdin. Şüphesiz biz iyilik yapanları böyle mükafatlandırırız." Hz. İbrahim rüyayla nasıl amel etmiş ama sen ondan daha iyi biliyorsun değil mi? Yusuf-101 Ey Rabbim, Sen bana mülkten bir nasip verdin ve bana rüyaların tabirinden bir ilim öğrettin. Gökleri ve yeri yaratan Rabbim, dünya ve ahirette benim velim Sensin! Benim ruhumu müslüman olarak al ve beni iyiler arasına kat!" dedi. Yusuf neden rüya yorumunu biliyor? Rüyayla amel edilmemesi için, rüyaya güvenilmemesi için mi? |
Alıntı:
|
işte namaz öyle ki,kılmayan inkar etmiş oluyor...imam hanbelin görüşü bu...hadislerde yukarda...konu ihtilaflı olmakla beraber,sahabe namazın terkine küfr diye bakardı...bunu da bilin...sonradan çıktı diğer yaklaşımlar da... |
Alıntı:
|
Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 17:27 . |
2000- 2025
Tüm bağışıklıklar ve idelerden bağımsız olan sözcükleri sarfetmeye mahkumdur özgürlük