Kadının Soyadı

Bir çocuğun gayrimeşru gibi görünebilmesi için babasının soyadını alamaması gibi bir durumda ortaya çıkar ki zaten bizim çocuğun babasının soyadını almasına bir itirazımız yok. Ayrıca zinanın özendirilmiş olması için ahlaksız ...



  1. Alt 02-13-2008, 00:50 #21
    safinaz Mesajlar: 3.348
    Bir çocuğun gayrimeşru gibi görünebilmesi için babasının soyadını alamaması gibi bir durumda ortaya çıkar ki zaten bizim çocuğun babasının soyadını almasına bir itirazımız yok.
    Ayrıca zinanın özendirilmiş olması için ahlaksız bir durumun sözkonusu olması lazım.Alakasız bir benzetme olmuş ve ayrıca veled-i zinanın bilinmesi ya da normal çocuklarla ayırt edilmesi neden önemli olsunki,bu çocuklar anne babalarının günahından beridir.Bir diğer konuda islam toplumlarında soyadı mı varmış,herkes babasının adıyla çağırılırken kimse zina çocuğu gibi düşünülmemiştir.
    Kadınında soyu devam eder ancak soy babadan devam eder ve konunun en başındaki yazdığım ayetlere muhalif konuşmak doğru olmaz.

  2. Alt 02-13-2008, 00:55 #22
    alptraum Mesajlar: 38.107
    Blog Başlıkları: 28
    RuŞeN_ALP´isimli üyeden Alıntı
    Şimdi yanlış olarak bilinen bir şey var.
    Soy babadan gitmez ki...
    Önümüzde bilimsel bir gerçek var....Doğan çocuk DNA sı baskın olan anne veya babaya benzer....
    Yoksa soy babadan gider gibi bir durum yok.
    O halde kadınlar da soylarını bir şekilde devam ettiriyorlar. Erkekler soyunu devam ettiriyor da, kadınlar devam ettirmiyor gibi bir şey yok....
    O halde doğan çocuğun babasının soy adını almalı şeklinde bir savunma olamaz. Zira soy anne ve babadan ilerler. O halde çocuk anne ve babasının soy adını almalıdır.Soy adı farklı anne ve babadan meydana gelen bir çocuk , toplumun nazarında gayri meşru bir çocuk niteliğindedir. Zina mahsülü de denebilir. Eğer anne ve babanın soy adları farklı olursa , bu durumda normal doğmuş çocuklarla , zina mahsülü çocuklar arasında bir fark olmaz, zina özendirilmiş olur. Velhasıl kelam böyle bir soy adı enflasyonu kamu düzenini bozar.

    üstad bir erkekle nesil büyür ve bir kavim dahi meydana gelir ama bir kadinla bu islev yürümez erkek tabiki baskindir
    Kadinda sadece x kromozomu vardir erkekde x ve y

    iki kromozomudu da tasimaktadir ve yine buna benzer örnekler cogalabilir

    baktim iyi baglayamacam konuyu ama ailenecek benim soyismimizi kullanabiliriz bu teklifi ileride sunacam

    soyadlari farkliliginda ise gercekden güzel teshis etmissin rusen üstad

  3. Alt 02-13-2008, 01:04 #23
    safinaz Mesajlar: 3.348
    Aslında baskın kromozom olayı çok geçmez çürür.

    Üstad Bediüzzaman hazretleri Risale-i Nurlarda;

    " Belki hürriyet-i nisvan ve tam serbestiyetleri kadınlık şehvetini şiddetle ateşlendirdi-ğinden fıtratça erkeğine galebe eder; veledi kendi suretine çekmeye sebebiyet verdiğinden, emr-i İlâhî ile kızlar pek çok olur. "demiştir.

  4. Alt 02-13-2008, 02:41 #24
    RuŞeN_ALP Mesajlar: 41
    safinaz´isimli üyeden Alıntı
    Bir çocuğun gayrimeşru gibi görünebilmesi için babasının soyadını alamaması gibi bir durumda ortaya çıkar

    Gayri meşru çocuk , evlilik haricinde meydana gelmiş çocuktur. Bir çocuk doğduğu anda evli bir çiftten meydana gelmişse ailenin soy adını alır, evlilik yoksa annenin kızlık soy adını alır. Şimdi sizin mantığınıza göre olaya baktığımız zaman Medeni kanunun 321 . maddesine göre olayı nasıl çözeceğiz. Medeni kanun aileden bahsediyor,doğan çocuğun ailenin soy adını alacağı amir hükmü karşısında , bu çeşit soy adı farklılıklarında doğan bebek babasının soy adını mı alacak, yoksa annenin soy adını mı alacak, yoksa eşler karar veremeyip ., mahkemeye başvurup , hakimin hükmüne göre mi hareket etmesi gerekiyorlar. İnanın bu şekilde bir düzenleme olursa , soy adı faciaları adı altında ailelerin çatırdığını göreceğiz.
    Diğer taraftan zaten isteyen bayanlar kızlık soyadını kullanabiliyor, burada kanuni bir engel yok. Devlet bu şekilde bir düzenleme getirmiş. Bunun ötesini istemenin ,hukuk düzenini alt üst edeceği kanaatindeyim.

    Konu RuŞeN_ALP tarafından (02-13-2008 Saat 02:59 ) değiştirilmiştir.
  5. Alt 02-13-2008, 21:47 #25
    safinaz Mesajlar: 3.348
    Zaten evlilikdışı durumu tartışmıyoruz,evli çiftlerde kadının eşinin soyadını alması durumu konumuz.Evli bir çiftin çocuğunun,babasının soyadını alması gayet normal bir durum ve soyadı kavramınada uygundur.Konuyu dağıtınca hakikaten herşey alt üst oluyor.

  6. Alt 02-13-2008, 22:01 #26
    kipchak Mesajlar: 1.658
    Blog Başlıkları: 506
    ohooo konuyu nerede bıraktık nerelere gelmiş kardeşim
    safinaz hanımında dediği gibi burada tartışılan sadece bayanların
    kocalarının soyadını alması konusu


    ''kadın ile erkek, misyon ve fonksiyon olarak farklı olmakla birlikte insan olarak eşit varlıklardır. Buna göre niçin kadın erkeğin soyadını alıyor da erkek kadının soyadını almıyor, sorusuna kadının insanlıkta ikinci sınıf kabul edilmesinden başka bir cevap bulunamaz. Oysa Rasulüllah Efendimiz (s.a.s) "Muhammed b. Abdullah" ise, mesela Âişe validemiz de "Âişe bt. Ebûbekr" dir ve öyle kalmıştır. Hattâ Efendimizin "Ebu'l-Kâsım" künyesine karşılık o da "Ümmü Abdillah" künyesini almıştır.''

    bu konuda bizzat efendimizin uygulaması vardır ki bence söze gerek yok...

    safinaz bunu beğendi.
  7. Alt 02-13-2008, 23:42 #27
    RuŞeN_ALP Mesajlar: 41
    Bu kadar tartışmaya gerek yok, bunun kısa yoldan çözümü var, bu konuda samimi olan yani babasının soy adını kullanmak isteyen kadın ya akrabasıyla evlensin, ya hiç evlenmesin ya da evlenecek olduğu adamın, kendi soy adını kullanmasını teklif etsin. Saygılar...

    Konu RuŞeN_ALP tarafından (02-13-2008 Saat 23:48 ) değiştirilmiştir.
  8. Alt 02-13-2008, 23:57 #28
    safinaz Mesajlar: 3.348
    RuŞeN_ALP´isimli üyeden Alıntı
    Bu kadar tartışmaya gerek yok, bunun kısa yoldan çözümü var, bu konuda samimi olan yani babasının soy adını kullanmak isteyen kadın ya akrabasıyla evlensin, ya hiç evlenmesin ya da evlenecek olduğu adamın, kendi soy adını kullanmasını teklif etsin. Saygılar...

    Bunların hiçbirisi hele hele sonuncusu hiç çözüm değil.Hele hele "soyadı"kavramını tartışırken kalkıp başka soydan birine kendi soyadını vermek aynı hatayı yapmaktır.
    Ayrıca bireysel bir çözüm aramıyorum ve sadece islamda kadının yeri anlatılmak istenirken olay çok saptırıldı.

  9. Alt 11-22-2010, 18:23 #29
    Ziyaretci
    Misafir Mesajlar: n/a
    safinaz´isimli üyeden Alıntı
    Zaten evlilikdışı durumu tartışmıyoruz,evli çiftlerde kadının eşinin soyadını alması durumu konumuz.Evli bir çiftin çocuğunun,babasının soyadını alması gayet normal bir durum ve soyadı kavramınada uygundur.Konuyu dağıtınca hakikaten herşey alt üst oluyor.

    yani bu

  10. Alt 11-22-2010, 18:24 #30
    Ziyaretci
    Misafir Mesajlar: n/a
    •●FühreR●•´isimli üyeden Alıntı
    ohooo konuyu nerede bıraktık nerelere gelmiş kardeşim
    safinaz hanımında dediği gibi burada tartışılan sadece bayanların
    kocalarının soyadını alması konusu


    ''kadın ile erkek, misyon ve fonksiyon olarak farklı olmakla birlikte insan olarak eşit varlıklardır. Buna göre niçin kadın erkeğin soyadını alıyor da erkek kadının soyadını almıyor, sorusuna kadının insanlıkta ikinci sınıf kabul edilmesinden başka bir cevap bulunamaz. Oysa Rasulüllah Efendimiz (s.a.s) "Muhammed b. Abdullah" ise, mesela Âişe validemiz de "Âişe bt. Ebûbekr" dir ve öyle kalmıştır. Hattâ Efendimizin "Ebu'l-Kâsım" künyesine karşılık o da "Ümmü Abdillah" künyesini almıştır.''

    bu konuda bizzat efendimizin uygulaması vardır ki bence söze gerek yok...

    cevabı olan

Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın

Bu soru sistemi, zararlı botlara karşı güvenlik için uygulamaya sunulmuştur. Bundan dolayı bu kısımı doldurmak zorunludur.