soyadı deyince sadece soyunun nereden geldiğini anlatan bir kelime anlaşılmamalı yani...
soyadı aile bütünlüğünü sağlayan bir olgudur...
@safinaz soyadı deyince sadece soyunun nereden geldiğini anlatan bir kelime anlaşılmamalı yani... soyadı aile bütünlüğünü sağlayan bir olgudur......
@safinaz
soyadı deyince sadece soyunun nereden geldiğini anlatan bir kelime anlaşılmamalı yani...
soyadı aile bütünlüğünü sağlayan bir olgudur...
@safinaz
şaka bi yana
eğer medeni kanun
''Kadın, evlenmekle kocasının soyadını alır; ancak evlendirme memuruna veya daha sonra nüfus idaresine yapacağı yazılı başvuruyla kocasının soyadı önünde önceki soyadını da kullanabilir. Daha önce iki soyadı kullanan kadın, bu haktan sadece bir soyadı için yararlanabilir''
diyorsa kullanın kardeşim tabi
engelleyen yok
ayrıca bildiğim kadarıyla bu medeni kanundaki kadının
erkeğin soyadının alması meselesi batılılardan gelen
bi adet ama tam bilmiyorum araştırmak lazım...
elimizde net kaynak yokken konuşmak doğru olmaz...
Bu konudaki Yorumlar Şöyle:
Allah asla kadını ikinci bir varlık olarak yaratmamıştır. İslam bu anlayışı ortadan kaldıran hüküm ve uygulamalar getirerek: “Cahiliye devrinde kadını biz hiçbir şey saymazdık” (1) felsefesini ortadan kaldırmıştır. İslam kadına malını satması, satın alması bütün mülkünü veya bir kısmını kiraya vermesi veya ipotek gibi hususlarda tam hak vermiştir. Kadının dişiliğinden dolayı küçük ve ikinci sınıf görüldüğüne dair dinimizin hiçbir yerinde bir işaret yoktur. Evlilik öncesi mal ve mülkü kocasına geçmez ve evlendiği halde kız iken sahip olduğu soyadı muhafaza eder. Boşanma durumunda da nafaka hakkına sahiptir.(2)
kadın ile erkek, misyon ve fonksiyon olarak farklı olmakla birlikte insan olarak eşit varlıklardır. Buna göre niçin kadın erkeğin soyadını alıyor da erkek kadının soyadını almıyor, sorusuna kadının insanlıkta ikinci sınıf kabul edilmesinden başka bir cevap bulunamaz. Oysa Rasulüllah Efendimiz (s.a.s) "Muhammed b. Abdullah" ise, mesela Âişe validemiz de "Âişe bt. Ebûbekr" dir ve öyle kalmıştır. Hattâ Efendimizin "Ebu'l-Kâsım" künyesine karşılık o da "Ümmü Abdillah" künyesini almıştır.
Bu konuda ki fikrimiz nas değildir ve tartışmaya açıktır.
Alıntı:
1-Buhari, Ebu Abdillah Muhammed b. İsmail, (v.256/869), Sahih’ul-Buhari, I-VIII , Çağrı Yayınları, İstanbul, 1461/1980,Libas, 31.
2-Bedevi, Adı Geçen Makale.
Konu RuŞeN_ALP tarafından (02-13-2008 Saat 00:36 ) değiştirilmiştir.
Uyarı Mesajı | |
Cancel Changes |
|