Yayınevi: Beta Yayınları
Basım Tarihi: Nisan 2008
Kitap Türü: Satış - Pazarlama / Ekonomi
Toplumdaki bireylerin çevresinde olup bitenleri öğrenme arzusu haber alma ihtiyacını doğurmuş; yazının icadına kadar doğrudan haberleşmeyle devam eden iletişim süreci, yazılı basınla başlayarak hızlı bir gelişme göstermiştir. İçinde bulunduğumuz çağın bilgi çağı olması, haber alma ihtiyacının sınırlarını daha da genişletmiştir. Toplumsal bir araç olarak basın, haber iletme ve halkı eğitme görevini yerine getirerek sürekli olarak yenilenen bilgiye ulaşmayı kolaylaştırmış; bilgi toplumunda insanların gelişmeleri izleyebilmeleri büyük oranda basın aracılığıyla mümkün olmuştur... Basın işletmeleri, tarihsel süreç içinde önemli gelişmeler göstererek büyük birer sınaî kuruluş haline gelmişlerdir. Günümüz koşullarında sektördeki yoğun rekabet, ileri ve pahalı teknolojinin kullanımı nedeniyle artan maliyetler, en önemli hammaddesi olan kâğıdın temininde ithalata olan bağımlılık, dönem dönem yaşanan ekonomik bunalımlar, bu işletmelerin ayakta kalma mücadelesinde güçlü bir finansal yapıya sahip olmalarını gerekli kılmıştır... Basın işletmelerinin ekonomik zorluklarla savaşında rekabet avantajı sağlaması etkin bir finansal yönetim sisteminin kurulması ile mümkün olabilmektedir. Ancak bu sistemin temeli ve sürdürülebilir hale gelmesi, muhasebe uygulama sonuçlarının doğru biçimde analizine bağlıdır. Günümüzde piyasalardaki dalgalanma ve iç içe geçmişlik (globalleşme) ile birlikte oluşan finansal risklerin yarattığı tehdit, faaliyet biçimleri göz önüne alındığında basın işletmeleri içinde geçerli ve yönetilmesi zor bir süreçtir...