Yayınevi: Elips Kitap
Basım Tarihi: Şubat 2007
Kitap Türü: Kişisel Gelişim / Genel
Millî Eğitim Bakanlığınca Türk ve dünya edebiyatında 100 Temel Eser in önce ortaöğretimde ardından ilköğretimde belirlenmiş olmasını, ülkemizdeki okuma oranını artırmaya yönelik bir çaba olarak görüyoruz. Bir başlangıç olarak ilköğretimde 100 Temel Eser ümit vericidir; ilköğretim seviyesindeki çocuklarımıza bu eserleri okutmayı başarabilirsek, okuyan toplum olma yolunda önemli bir adım atılmış olacaktır. İlköğretimde 100 Temel Eser in bir başka olumlu yönü de; aynı eserleri okumuş, o eserlerdeki dil varlığı ile duygu ve düşünce zenginliğini fark etmiş bireylerin oluşturacağı bir toplumun daha hoşgörülü, daha paylaşımcı olmasını sağlamasıdır.
Diğer "Mehmet Seyda" Kitapları:
1. Cumhuriyet Öncesi Yazarlardan Çocuklara Hikayeler
2. Cumhuriyet Öncesi Doğumlu Yazarlardan Çocuklara Hi
3. Cumhuriyet Öncesi Doğumlu Yazarlardan Çocuklara Hikayeler
4. Şampiyonluk Kupası
5. İhtiyar Gençlik
6. Çocuklara Hikayeler
7. Deli Ali
8. Sultan Döşeği