Bütün Öyküler - Fatma Hanım ın Erik Ağacı Bayrama - Kemal Bekir - Özeti, Bütün Öyküler - Fatma Hanım ın Erik Ağacı Bayrama Kitabı, Kitap Özeti, Ana Fikir
Yayınevi: Pencere Yayınları
Basım Tarihi: Ekim 2006
Kitap Türü: Öykü / Edebiyat
"İzmir de Fikirler adında bir sanat dergisi çıkıyor. O dergide yeni şairler, yeni hikayeciler tanıdım. Meselâ hikayecilerden Kemal Bekir Manav ı sevdim." Melih Cevdet Anday, VarlıkYeni yazılmışcasına etkili, özel gözlemlere dayalı insan incelikleri. Anlatımında hiçbir zorlama yok, kendiliğinden akan yalınlık ve konuşturma gücü." Rauf Mutluay, Varlık Yıllığı"...tutarlı, özüne bağlı, insan gerçeğini can alıcı noktalarıyla yakalamasını başarabilmiş hikâyeler. Yazar, konuşma dilini çok iyi kullanıyor ve psikolojiden anlıyor." Mehmet Şeyda, Yeni Ufuklar "Kemal Bekir, tiyatro dili kullandığından öbür yazarlarımızdan daha üstün bir Türkçe anlatım gücüne sahip. Hikâyelerine aktiv, sivri sonuçlar koymuyor, Çehov gibi. Vuracağı vuruşu hikâyenin içinde vurup sonra kenara çekiliyor, kişilerin bocalamalarını dudaklarındaki sivri gülümseyişle seyrediyor."Hasan İzzettin Dinamo, Yeni Ortam "Çehov dan gelen alaysamalı incelik Kemal Bekir de konuşmaların, davranışların iç gerçeğine dönüşür. İç gerçeklerin birikimi; o duyarlığı yaşamanın, o ruh yeteneğinden geçmenin özelliği, gerçeklik duygusuna inandırabilir bizi." Mustafa Şerif Onaran, Varlık
Diğer "Kemal Bekir" Kitapları:
1. Kanlı Düğün
2. Kaçaklar
3. Hücre 1952
Yayınevi: Pencere Yayınları
Basım Tarihi: Ekim 2006
Kitap Türü: Öykü / Edebiyat
"İzmir de Fikirler adında bir sanat dergisi çıkıyor. O dergide yeni şairler, yeni hikayeciler tanıdım. Meselâ hikayecilerden Kemal Bekir Manav ı sevdim." Melih Cevdet Anday, VarlıkYeni yazılmışcasına etkili, özel gözlemlere dayalı insan incelikleri. Anlatımında hiçbir zorlama yok, kendiliğinden akan yalınlık ve konuşturma gücü." Rauf Mutluay, Varlık Yıllığı"...tutarlı, özüne bağlı, insan gerçeğini can alıcı noktalarıyla yakalamasını başarabilmiş hikâyeler. Yazar, konuşma dilini çok iyi kullanıyor ve psikolojiden anlıyor." Mehmet Şeyda, Yeni Ufuklar "Kemal Bekir, tiyatro dili kullandığından öbür yazarlarımızdan daha üstün bir Türkçe anlatım gücüne sahip. Hikâyelerine aktiv, sivri sonuçlar koymuyor, Çehov gibi. Vuracağı vuruşu hikâyenin içinde vurup sonra kenara çekiliyor, kişilerin bocalamalarını dudaklarındaki sivri gülümseyişle seyrediyor."Hasan İzzettin Dinamo, Yeni Ortam "Çehov dan gelen alaysamalı incelik Kemal Bekir de konuşmaların, davranışların iç gerçeğine dönüşür. İç gerçeklerin birikimi; o duyarlığı yaşamanın, o ruh yeteneğinden geçmenin özelliği, gerçeklik duygusuna inandırabilir bizi." Mustafa Şerif Onaran, Varlık
Diğer "Kemal Bekir" Kitapları:
1. Kanlı Düğün
2. Kaçaklar
3. Hücre 1952