Bildiğimiz Reklamcılığın Sonu... - Sergio Zyman - Özeti, Bildiğimiz Reklamcılığın Sonu... Kitabı, Kitap Özeti, Ana Fikir
Yayınevi: MediaCat Kitapları
Basım Tarihi: Haziran 2004
Kitap Türü: Diğer / Edebiyat
Reklamcılığın sonu geldi, ama bildiğimiz reklemcılığın. Daha önce Bildiğimiz Pazarlamanın Sonu adlı kitabıyla geleneksel pazarlamanın sonunu ilan eden Coca Cola nın efsanevi eski pazarlama şefi Sergio Zyman bu sefer de, kendi deyimiyle pazarlama konusunda en çok yanlışın yapıldığı ve en çok paranın boşa harcandığı alanın, yani reklamcılığın, daha doğrusu geleneksel reklamcılığın sonunun geldiğini iddia ediyor.2001 yılında Time dergisi tarafından David Ogivly ve Lester Wunderman ile birlikte 20. yüzyılın en iyi üç satıcısından biri seçilen Zyman, pazarlama dünyasının savaş meydanlarından edindiği tecrübelere dayanarak hazırladığı bu bildiğimiz reklamcılığın ölüm ilanında önce reklamverenleri uyarıyor: Pazarlama ve reklam çalışmalarınızın denetimini ele alın ve stratejilerinizi ajanslara bırakmayın, kendiniz belirleyin. Ajansların görevi strateji yaratıp talimat vermek değil, verilen stratejiyi uygulamak ve talimat almak olmalıdır diyen ve aksi yönde hareket edenlerin ayakta kalamayacağını iddia eden Zyman ın ikinci uyarısı reklamcılara: Reklamcılık Effie Ödülü ya da Altın Aslan kazanmak değildir. Reklamcılık -bu kitabı okuduktan sonra- satışları düştüğü halde sahnede elinizde birincilik ödülü ile göründüğünde sizi epey azarlayacak olan müşterilere para kazandırmaktır.
Diğer "Sergio Zyman" Kitapları:
1. Değiştirmeden Önce Geliştirin
2. Geleceğin Pazarlaması Marka Yayılımı Stratejisi
3. Geleceğin Pazarlaması
4. Bildiğimiz Pazarlamanın Sonu
Yayınevi: MediaCat Kitapları
Basım Tarihi: Haziran 2004
Kitap Türü: Diğer / Edebiyat
Reklamcılığın sonu geldi, ama bildiğimiz reklemcılığın. Daha önce Bildiğimiz Pazarlamanın Sonu adlı kitabıyla geleneksel pazarlamanın sonunu ilan eden Coca Cola nın efsanevi eski pazarlama şefi Sergio Zyman bu sefer de, kendi deyimiyle pazarlama konusunda en çok yanlışın yapıldığı ve en çok paranın boşa harcandığı alanın, yani reklamcılığın, daha doğrusu geleneksel reklamcılığın sonunun geldiğini iddia ediyor.2001 yılında Time dergisi tarafından David Ogivly ve Lester Wunderman ile birlikte 20. yüzyılın en iyi üç satıcısından biri seçilen Zyman, pazarlama dünyasının savaş meydanlarından edindiği tecrübelere dayanarak hazırladığı bu bildiğimiz reklamcılığın ölüm ilanında önce reklamverenleri uyarıyor: Pazarlama ve reklam çalışmalarınızın denetimini ele alın ve stratejilerinizi ajanslara bırakmayın, kendiniz belirleyin. Ajansların görevi strateji yaratıp talimat vermek değil, verilen stratejiyi uygulamak ve talimat almak olmalıdır diyen ve aksi yönde hareket edenlerin ayakta kalamayacağını iddia eden Zyman ın ikinci uyarısı reklamcılara: Reklamcılık Effie Ödülü ya da Altın Aslan kazanmak değildir. Reklamcılık -bu kitabı okuduktan sonra- satışları düştüğü halde sahnede elinizde birincilik ödülü ile göründüğünde sizi epey azarlayacak olan müşterilere para kazandırmaktır.
Diğer "Sergio Zyman" Kitapları:
1. Değiştirmeden Önce Geliştirin
2. Geleceğin Pazarlaması Marka Yayılımı Stratejisi
3. Geleceğin Pazarlaması
4. Bildiğimiz Pazarlamanın Sonu