Beyin İğfal Şebekesi - Armand Mattelart - Ana Fikri   Konuyu açan: tasfirin77   İlk Mesaj: 02-27-2011 (07:30)   Son Mesaj: 02-27-2011 (07:30)    Cevap: 0    Gösterim: 1842  

    02-27-2011

    Beyin İğfal Şebekesi - Armand Mattelart - Ana Fikri

    Beyin İğfal Şebekesi - Armand Mattelart - Özeti, Beyin İğfal Şebekesi Kitabı, Kitap Özeti, Ana Fikir

    Yayınevi: Ayrıntı Yayınları
    Basım Tarihi: Ocak 1970
    Kitap Türü: Diğer / Edebiyat

    1980 li yıllar iktisadi aklın rönesans yıllarıdır! Neo-liberalizmin vatanı Amerika nın öncülüğünü yaptığı eşitlik yerine özgürlük sloganının, aslında şirketler için ticari ifade özgürlüğü nden başka bir şey olmadığı ortaya çıkmış, kutsallaştırılmış bir kavram olan piyasa bireysel ve kolektif hayata sızarak, demokrasi ve özgürlüğün gündelik hayattaki yaşama alanlarını tahrip etmiştir. Yükselen değerler in en gözde mesleği olan reklamcılık, seçkin , bireyci girişimcilerinin, bütün dünyayı işgal eden gazeteleri, pembe dizileri, yarışma programlarını, uydu yayınlarını becerikli bir biçimde kullanması sayesinde dünyayı tek bir imge pazarına dönüştürmüş, cilalı ürünlerin satılması için beyinlerin standartlaşmasını, iğfale uygun hale gelmesini sağlamıştır. Alınan, satılan şeyin, isim, marka ve hayale dönüştüğü günümüzde alış-veriş bile sahiciliğini yitirmiş, simülatif bir değiş tokuş a dönüşmüştür. Saatchi Saatchi, Young Rubicom vs. gibi reklam şirketleri girdikleri uluslararası ittifaklarla askerlerin ve devlet adamlarının yapamadığını başararak dünyayı global bir imparatorluğa dönüştürmüşlerdir. Cuntaların halkla ilişkilerini üstlenip, demokratik girişimler aleyhine kamuoyu hazırlayan ve her türlü partinin seçim kampanyasını yürütebilenler, yeni dünya düzensizliğinin parlak aktörleri olan reklamcılardır. Coca Cola, Pepsi Cola, Adidas, Nestle, McDonald s, Sony, Marlboro, Levi s gibi markaları dünyanın her yerinde mevcut ve arzulanır kılan; aynı ürünü değişik ülkelerde farklı imajlarla pazarlayan, hayali ihtiyaçlar yaratanlar yine reklamcılardır. Üçüncü dünya ülkelerinde ise reklam saldırgan bir modernliğe dönüşmüştür. Cips, corn flakes hamburger ve gazozlu içecekler yüzünden doğal beslenme alışkanlıkları yok olmuş; mısırın anavatanı olan Meksika mısır ithal eder duruma gelmiş; Brezilya dünyanın en önemli portakal ihracatçısı iken besleyici hiçbir özellik taşımayan Fanta Orange tüketiminde birinci sıraya çıkınca, nüfusun büyük çoğunluğunda C vitamini eksikliği görülmüştür. Reklamcılıkla ilgili kitapların, insanları yuppiliğe özendirilmek amacıyla yayımlandığı günümüzde, Mattelart ın çok sayıda örnekle beslenen bu ciddi ve sabır ürünü araştırması, yeni ve eleştirel bir muhalefet anlayışının inşasına imkân sağlamaktadır. Hayatı, yükselen değerler in cazibesinden uzak durarak anlamak isteyenler; ilanların, kliplerin, reklam filmlerinin sahte parıltısından başka kaygılar taşıyanlar ve beyinlerinin nasıl, niçin ve kimler tarafından iğfal edildiğini merak edenler için vazgeçilmez bir kutap... Beyin İğfal Şebekesi.

    Diğer "Armand Mattelart" Kitapları:

    1. İletişim Kuramları Tarihi
    2. Gezegensel Ütopya Tarihi
    3. İletişimin Dünyasallaşması
    4. Bilgi Toplumunun Tarihi







    Beyin İğfal Şebekesi - Armand Mattelart - Ana Fikri Yorumları