Yayınevi: Hece Yayınları
Basım Tarihi: Şubat 2008
Kitap Türü: Diğer / Edebiyat
Edebiyat, insan ruhuna ilk elden bir sanat dalıdır. İçinde hem akıl vardır hem duyarlık. Yazınsal söylem makul olanla hissedilebilir olan arasındaki ilişki ve gerilimden doğar. Edebiyat eğitiminin hedeflerinden biri, öğrenciye sadece rasyonel bir düşünce sistemi kazandırmak, bir bilgiyi stoklamak olamaz. Bilgilendirme öğretimin değil, öğrenme ediminin en pasif düzeyi olarak haber verme alanına girer. Günümüz dünyasında neredeyse edinilemeyecek bilgi kalmamıştır. Eksiklik, duyarlıktadır. Edebiyat eğitiminin temel amacı sezgisel bir yeteneğin, bir duyarlığın, bir enginliğin edinimi/edindirilmesi olmalıdır. Bu becerinin kazanımı da sanat ve edebiyatın niteliğinin, başka bir deyişle yazınsal ürünlerin, kuramların, çözümleme yöntemlerinin bilinmesiyle doğrudan ilişkilidir. Yazınsal çözümlemelerin günümüz göstergebilimindeki iki önemli ismi J. Fontanille ve C. Zilberberg in çözümlemelerinde kullandığı iki önemli kavram da "gerilim" ve "enginlik"tir. Dilbilim, Göstergebilim ve Edebiyat Eğitimi, Türkçe de bu konuları ele alan tartışan bir ilk kitap olma özelliğini taşıyor.
Diğer "Hilmi Uçan" Kitapları:
1. Yazınsal Eleştiri ve Göstergebilim