Yayınevi: Reklamcılık Vakfı
Basım Tarihi: Ağustos 2003
Kitap Türü:
Türkiye de on farklı sektörde pazarlanan on farklı markanın ekonomik kriz sırasında sergilediği cesareti anlatan on değişik öykü, bu kitapta markaların dilinden aktarılıyor.Birbiri ardına gelen ekonomik krizler sırasında, markalarına pazarlama yatırımı yapmaya devam etmiş ve pazarda başarısını kanıtlamış markaların öykülerini kendilerinden dinliyoruz. Tüm vakalarda başarı kriteri olarak sayısal göstergelerden yararlanılıyor. Türkiye de pazarlanan markalara ait bu kadar sayısal veri ve araştırma sonucu belki de ilk kez bir kitapta toplandı.Markalara ilişkin bilgiler ilgili marka yöneticileriyle, pazarlama müdürleriyle, araştırma müdürleriyle, medya diktatörleriyle, genel müdür yardımcılarıyla Ağustos 2002- Ocak 2003 arasında yapılan yüz yüze görüşmelerden elde edildi.Biraz Cesaret! her markanın başarı öyküsünü anlatırken bilinen pazarlama ve marka teorisi, günlük pratikte yaşayan markaların ve yöneticilerin anlattıklarıyla bağdaştırmak gibi gizli bir misyon da üstleniyor.Umuyoruz ki, bu şekilde ekonomik krizlerden de kendimize dersler çıkarabiliriz. Böylelikle patlak veren her ekonomik krizde, yurtdışından bulduğumuz örneklerle yetinmek zorunda kalmayız...Biraz Cesaret! Krizde Başarılı 10 Markanın Öyküsü Reklamcılar Derneği tarafından finanse edildi; Reklamcılık Vakfı tarafından yayına hazırlandı ve Doğan Medya Grubu nn desteği ile basıldı. Araştırmacılar Derneği, markaların seçiminde kullanılan verilerin sağlanmasına katkıda bulundu. Çalışmayı, El İzi İletişim Danışmanlık adına Nükhet Vardar projelendirdi ve kitabı yazdı.
Diğer "Nükhet Vardar" Kitapları:
1. Yeniden Biraz Cesaret
2. Türk Markaları 2
3. Marka Fotoğrafları
4. TM 1 (Ciltli) - Türk Markaları