Yayınevi: Sistem Yayıncılık
Basım Tarihi: Haziran 1999
Kitap Türü:
"Hiçbir pilot bir jet uçağını, yoğun bir hava trafiği içinde tek bir göstergeden yararlanarak uçurmayı göze alamaz. Usta ve deneyimli pilotlar, birçok gösterge aletinden elde ettikleri bilgileri birleştirerek uçaklarını yönlendirmek ve yönetmektedir. Günümüz iş dünyasının karmaşık ve rekabetçi ortamında şirketleri yönetmek de, bir jet uçağını uçurmak kadar güç bir iştir. Rotayı mükemmel ufuklara doğru devam ettirebilmek için şirket yöneticilerinin de aynen pilotlar gibi, çevre ve performans şartarını birçok değişik açıdan ölçümleyen araçlara ve göstergeler ihtiyaçlara vardır." Balanced Scorecard sisteminde bir şirketin performansı değerlendirilriken "denge" olması gereken dört boyut ele alınmaktadır: Finansal boyut; Müşteri boyutu; İç verimlilik boyutu; Öğrenme ve gelişme boyutu. Yalnıca kısa dönemli finansal göstergelere dayanarak hareket etmek, geleceği görmeyi ve uzun dönemli strateji belirleyip uygulamayı gengeller. Uzun dönemde başarıyı garantilemek için farklı boyutlar arasında denge ve entergrasyonu sağlamak çok önemlidir. Robert S. Kaplan ve David P. Norton tarafından geliştirilen, "Balanced Scorecard" sistminin başlangıcı, 1990 yıllında performans ölçümlemede yalnızca finansal göstergeleri bazı almayan, daha kapsamlı ve yeni bir performans ölçüm yönetemi geliştirmek asmacıyla yapmış oldukları çalışmalara dayanmaktadır. Zaman içinde geliştirilen sistem, günümüzde birçok dev şirkette "Starateji belirleme ve stratejiyi uygulama" amacıyla kullanılmaktadır.
Diğer "Robert S. Kaplan" Kitapları:
1. Strateji Haritaları