Eğer e-posta yoluyla bir davet aldıysanız, gayet resmi bir dille “Sn…… 11.08.08 tarihli davetinizi almış bulunuyorum. Belirttiğiniz saatte görüşmeye geleceğimi teyit ederim.” gibi bir yanıt mektubu mutlaka gönderin. Bu sizin daha başlangıç aşamasında bile ne kadar profesyonel düşünebildiğinizin bir kanıtı olur. Mektup göndereceğim diye sakın “Selam, ben söylediğiniz günde orda olurum” tarzında günlük bir dilde yazı yazmayın.
Bir de sakın randevu aldığınız halde gitmezlik etmeyin. Bu, daha başlangıçta iş yaşamına verebileceğiniz en büyük zarar olur.
Bunun için aşağıdaki temel noktaları düşünerek hareket edin:
-Davet aldığınızda mutlaka teyit edin.
-Yaşamınız boyunca ve özellikle iş arama sürecinizde hiçbir randevunuzu bilgi vermeden kaçırmayın, geç kalmayın.
-Ölçülü olun, pısırık olmayın. Kendinize güvenin.
-Bildiklerinizi söyleyin fakat, her bildiğinizi söylemeye çalışmayın.
-Sorulara odaklanın, iyi dinleyin, samimi ve doğru yanıtlar verin.
-Somurtmayın, gereksiz gülmeyin. Ukalalık etmeyin.
-İletişim konusunda açık olun ama cep telefonunuz kapalı olsun.
-Gerekirse erken gidin, bekleyin ama sakın geç kalmayın.
-Daha ilk görüşmede ücret, sigorta, çalışma saatleri vb. konularda soru sormayın.
-Soyut konuşmayın, somut yanıtlar verin.
-Karşınızdakine saygı gösterin, saygı bekleyin.
-Ve en önemlisi: Görüşmeye yalnız gidin, yanınıza dışarıda beklemek için bile olsa kimseyi almayın!
Kaynak: yenibiris.com