En sık yapılan iletişim hataları
Hepimiz, zaman zaman iletişim kurarken yanlış davranışlarda bulunuruz.
Hepimiz, zaman zaman iletişim kurarken yanlış davranışlarda bulunuruz. Suçlamak[/B]
Eğer birine ''sen her zaman...'' ya da ''hiçbir zaman...'' diye başlayan cümleler kurduysanız iletişim yanlışlarından birini yapmışsınız demektir. Birini suçlamak, o kişinin hemen savunmaya geçmesine neden olur ve siz bu kişiye saldırmak niyetinde değildiyseniz bile karşınızdaki kişi bunu bir saldırı olarak algılayacaktır.
Alaycı olmak
Doğru zamanda ve doğru kişiye yapıldığı zaman alaycı olmak eğlenceli ve neşeli bir durum olabilir ama ciddi ve gergin bir konuşma yapıyorsanız, alaycı kelimeler kullanmamaya dikkat edin.
Sürekli dinleyip hiç konuşmamak
Karşınızdakine sanki bir duvarla konuşuyormuş hissi vermeyin. Sohbet ettiğiniz kişiyle kendi fikirlerinizi de paylaşın ve yorumlar yapın.
Karşınızdakinin her istediğine tamam demek
Kendi fikirlerinizi de karşınızdakiyle paylaşmaktan çekinmeyin, gerektiği zamanlarda hakkınızı savunun ve karşınızdaki kişinin sizi manipüle etmesine müsade etmeyin.
Sizi ezen ve düşüncelerinize önem vermeyen kişilerle ilişkilerinizi kesin.
Zihninizin okunabildiğini düşünmek
Karşınızdaki insanın sizin hissettiklerinizi, siz ona söylemeden, anlayabilmesini ummak bir iletişim hatasıdır. İnsanların zihin okuyamadıklarını aklınızdan çıkartmayın.
Her zaman sizin istediğinizin olmasını beklemek
Her şeyin her zaman sizin dediğiniz gibi olmasını istemek bir problemdir. Başkalarına karşı saygılı ve nazik olun.
Unutmayın, herkes birbirinden farklı! Bundan dolayı insanları anlamaya ve gerekli durumlarda empati yapmaya çalışın. Bu şekilde insanlarala iletişiminizi kuvvetlendireceğinizden emin olabilirsiniz.
Hepimiz, zaman zaman iletişim kurarken yanlış davranışlarda bulunuruz.
Hepimiz, zaman zaman iletişim kurarken yanlış davranışlarda bulunuruz. Suçlamak[/B]
Eğer birine ''sen her zaman...'' ya da ''hiçbir zaman...'' diye başlayan cümleler kurduysanız iletişim yanlışlarından birini yapmışsınız demektir. Birini suçlamak, o kişinin hemen savunmaya geçmesine neden olur ve siz bu kişiye saldırmak niyetinde değildiyseniz bile karşınızdaki kişi bunu bir saldırı olarak algılayacaktır.
Alaycı olmak
Doğru zamanda ve doğru kişiye yapıldığı zaman alaycı olmak eğlenceli ve neşeli bir durum olabilir ama ciddi ve gergin bir konuşma yapıyorsanız, alaycı kelimeler kullanmamaya dikkat edin.
Sürekli dinleyip hiç konuşmamak
Karşınızdakine sanki bir duvarla konuşuyormuş hissi vermeyin. Sohbet ettiğiniz kişiyle kendi fikirlerinizi de paylaşın ve yorumlar yapın.
Karşınızdakinin her istediğine tamam demek
Kendi fikirlerinizi de karşınızdakiyle paylaşmaktan çekinmeyin, gerektiği zamanlarda hakkınızı savunun ve karşınızdaki kişinin sizi manipüle etmesine müsade etmeyin.
Sizi ezen ve düşüncelerinize önem vermeyen kişilerle ilişkilerinizi kesin.
Zihninizin okunabildiğini düşünmek
Karşınızdaki insanın sizin hissettiklerinizi, siz ona söylemeden, anlayabilmesini ummak bir iletişim hatasıdır. İnsanların zihin okuyamadıklarını aklınızdan çıkartmayın.
Her zaman sizin istediğinizin olmasını beklemek
Her şeyin her zaman sizin dediğiniz gibi olmasını istemek bir problemdir. Başkalarına karşı saygılı ve nazik olun.
Unutmayın, herkes birbirinden farklı! Bundan dolayı insanları anlamaya ve gerekli durumlarda empati yapmaya çalışın. Bu şekilde insanlarala iletişiminizi kuvvetlendireceğinizden emin olabilirsiniz.