Kadınlar internetten alışverişi sevdi
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Orhun, Private shopping sitelerinin yaygınlaşmasıyla birlikte uzun yıllar yüzde 25'lerde kalan online alışveriş yapan kadınların oranının, son yıllarda yüzde 45'lere kadar ulaştığını söyledi.
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Orhun, Private shopping sitelerinin yaygınlaşmasıyla birlikte uzun yıllar yüzde 25'lerde kalan online alışveriş yapan kadınların oranının, son yıllarda yüzde 45'lere kadar ulaştığını söyledi. Orhun, son birkaç yıla kadar e-ticaret sektörünün teknoloji ürünlere ve erkek kullanıcılara ağırlıklı olarak gelişim göstertiğini fakat private shopping sitelerinin yaygınlaşmasıyla birlikte bu durumun kısa sürede değişmeye başladığını kaydetti.
Kadınların, private shopping siteleri sayesinde internetten daha fazla alışveriş yaptıklarını anlatan Orhun, şöyle konuştu:
''Uzun yıllar yüzde 25'lerde kalan online alışveriş yapan kadınların oranı son yıllarda yüzde 45'lere kadar ulaştı ve toplam hacmin içerisinde teknoloji kategorisi hala önemini korusa da, giyim, aksesuar, ev dekorasyon gibi farklı kategoriler de ön plana çıkmaya başladı. Giyim kategorisi bunlar arasında en hızlı büyüyen kategori haline geldi. Bunun sonucu olarak da Collezione, LCW, Oxxo gibi pek çok perakende markası kendi satış sitelerini açmaya başladı. Ayrıca bu sitelere ve satılan ürünlere olan talep arttıkça, web siteleri kendi markalarını da oluşturmaya başladılar. Tüm bu süreç sektörün büyümesi için büyük önem taşımakta. Bugün baktığımızda günlük hayatta mağazadan satın alabildiğiniz her şeyi internet üzerinden de satın alabiliyorsunuz. İşini geliştirmek isteyen KOBİ'ler de kendilerine e-ticaret dünyasında yer edinmeye çalışıyor. Bu şekilde de tüm sektörleri e-ticaretin içerisinde görmek mümkün hale geliyor.''
Orhun, Türkiye'deki e-ticaret sektörünün son iki yılda yerli ve yabancı yatırımcıların ilgi odağı haline geldiğini, 2011 yılında pek çok yabancı yatırımcının çeşitli satın almalar ile Türkiye e-ticaret pazarına giriş yaptığını bildirdi.
E-devlet projelerinin de sektör için çok önemli olduğunu ve bu projelerin hızla devreye girmesiyle beraber sektörün daha da canlanacağını ifade eden Orhun, şöyle devam etti:
''Zaten Türk internet kullanıcısı sosyal mecralarda çok etkin ancak interneti bir hayat biçimi olarak seçtiğinde, bu hem o kişiye birçok yeni yol açacak hem de avantajlar dünyasıyla buluşturacak. O nedenle 30 milyonu aşkın internet kullanıcısının büyük bir kısmı birkaç sene içinde sektörümüzde yaşayacakları başarılı bir deneyimle artık internet alışverişcisi olacak.''
Kaynak: AA
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Orhun, Private shopping sitelerinin yaygınlaşmasıyla birlikte uzun yıllar yüzde 25'lerde kalan online alışveriş yapan kadınların oranının, son yıllarda yüzde 45'lere kadar ulaştığını söyledi.
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Orhun, Private shopping sitelerinin yaygınlaşmasıyla birlikte uzun yıllar yüzde 25'lerde kalan online alışveriş yapan kadınların oranının, son yıllarda yüzde 45'lere kadar ulaştığını söyledi. Orhun, son birkaç yıla kadar e-ticaret sektörünün teknoloji ürünlere ve erkek kullanıcılara ağırlıklı olarak gelişim göstertiğini fakat private shopping sitelerinin yaygınlaşmasıyla birlikte bu durumun kısa sürede değişmeye başladığını kaydetti.
Kadınların, private shopping siteleri sayesinde internetten daha fazla alışveriş yaptıklarını anlatan Orhun, şöyle konuştu:
''Uzun yıllar yüzde 25'lerde kalan online alışveriş yapan kadınların oranı son yıllarda yüzde 45'lere kadar ulaştı ve toplam hacmin içerisinde teknoloji kategorisi hala önemini korusa da, giyim, aksesuar, ev dekorasyon gibi farklı kategoriler de ön plana çıkmaya başladı. Giyim kategorisi bunlar arasında en hızlı büyüyen kategori haline geldi. Bunun sonucu olarak da Collezione, LCW, Oxxo gibi pek çok perakende markası kendi satış sitelerini açmaya başladı. Ayrıca bu sitelere ve satılan ürünlere olan talep arttıkça, web siteleri kendi markalarını da oluşturmaya başladılar. Tüm bu süreç sektörün büyümesi için büyük önem taşımakta. Bugün baktığımızda günlük hayatta mağazadan satın alabildiğiniz her şeyi internet üzerinden de satın alabiliyorsunuz. İşini geliştirmek isteyen KOBİ'ler de kendilerine e-ticaret dünyasında yer edinmeye çalışıyor. Bu şekilde de tüm sektörleri e-ticaretin içerisinde görmek mümkün hale geliyor.''
Orhun, Türkiye'deki e-ticaret sektörünün son iki yılda yerli ve yabancı yatırımcıların ilgi odağı haline geldiğini, 2011 yılında pek çok yabancı yatırımcının çeşitli satın almalar ile Türkiye e-ticaret pazarına giriş yaptığını bildirdi.
E-devlet projelerinin de sektör için çok önemli olduğunu ve bu projelerin hızla devreye girmesiyle beraber sektörün daha da canlanacağını ifade eden Orhun, şöyle devam etti:
''Zaten Türk internet kullanıcısı sosyal mecralarda çok etkin ancak interneti bir hayat biçimi olarak seçtiğinde, bu hem o kişiye birçok yeni yol açacak hem de avantajlar dünyasıyla buluşturacak. O nedenle 30 milyonu aşkın internet kullanıcısının büyük bir kısmı birkaç sene içinde sektörümüzde yaşayacakları başarılı bir deneyimle artık internet alışverişcisi olacak.''
Kaynak: AA