Takıda 2012 modası ´´otantik´´ tasarımlar
Türkiye'de son dönemde yayınlanan tarihi dizi ve filmlerle otantik tasarımlı takıların öne çıktı.
Gümüş ve saat sektörünün imalat ve ihracatçı firmalarından Sezgin Grup Türkiye Satış Müdürü Uğur Alan, Türkiye'de son dönemde yayınlanan tarihi dizi ve filmlerle otantik tasarımlı takıların öne çıktığını, bu tasarımların son iki yıldır dünyada da Türkiye'nin yüzü olarak dikkati çektiğini söyledi.
Bu yıl 16'ıncısı düzenlenen Expo Silver Antalya Gümüş, Takı ve Saat Fuarı'na katılmak üzere Antalya'ya gelen Sezgin Grup Türkiye Satış Müdürü Alan, gümüş ve saat konusunda sektörde hizmet veren bir grup olduklarını,70 ülkeye ihracat yaptıklarını, yurt içinde ise bine yakın bayileri olduğunu söyledi.
Özellikle son iki yıldır gümüş işçiliğinin büyük gelişme gösterdiğine işaret eden Alan, 2012 yılı tasarımlarında taşların küçüldüğünü, doğal taşların kullanıldığını, işçiliğe ise daha fazla önem verildiğini belirtti.
Bu yılın trendinin otantik takılar olduğuna işaret eden Alan, ''Otantik tasarım tamamen bizim köklerimize dayanıyor. İlhamını Anadolu'dan alan otantik tasarımlar son 2 yıldır dünyada da Türkiye'nin yüzü olarak dikkati çekiyor'' dedi.
Sezgin Grup olarak ''Otantic'' markasını tescil ettirdiklerini ve ürünlerinde Osmanlı dönemini yansıtan tasarımlara yer verdiklerini anlatan Alan, ''Tarihi dizi ve filmlerle otantik takılar öne çıktı. Artık şehirli Türk kadını da otantik takılar kullanmaya başladı'' dedi.
Alan, yerli tüketicilerin otantik takılara büyük ilgi gösterdiğini, katıldıkları yurt dışı fuarlarda da tasarımlarının büyük ilgi gördüğünü söyledi.
Sergilenmek üzere fuara getirdikleri kaftan şeklindeki bir kolyeyi de tanıtan Alan, tasarımda Osmanlı şehzadelerinin giydiği kaftandan esinlenildiğini anlattı. Tasarımda ametist taşları ve kum incileri kullanıldığını kaydeden Alan, altınla karışık mikron kaplama yapılan ve mineyle bezeli kolyenin fiyatının ise kaplamanın derecesine göre değişmekle birlikte yaklaşık 250 lira olduğunu söyledi.
-Hedef yüzde 40 büyüme-
Yatırımlarını tasarımlara yapan bir firma olduklarını dile getiren Alan, ''Sektörün büyümesiyle payımızı alıyoruz. Özellikle Orta Doğu, Rusya ve Türki cumhuriyetlerde yeni pazarlar var. Biz de bu yıl yüzde 40'lar civarında büyümeyi ve 20 yeni ülkeyle çalışmayı planlıyoruz'' dedi.
Gümüşün altına göre daha az spekülatif bir maden olduğunu vurgulayan Alan, gümüş sektöründe fiyatların sezonluk ve talebe göre değiştiğini ifade etti.
Alan, ''Belli ürün gruplarını dünyada belli ülkeler çok iyi yapıyor. Biz kendi uzman olduğumuz dallarda dünyada tekiz. Otantik tasarımlar gibi. Tasarımlarımızla büyük ilgi görüyoruz'' diye konuştu.
Türkiye'de son dönemde yayınlanan tarihi dizi ve filmlerle otantik tasarımlı takıların öne çıktı.
Gümüş ve saat sektörünün imalat ve ihracatçı firmalarından Sezgin Grup Türkiye Satış Müdürü Uğur Alan, Türkiye'de son dönemde yayınlanan tarihi dizi ve filmlerle otantik tasarımlı takıların öne çıktığını, bu tasarımların son iki yıldır dünyada da Türkiye'nin yüzü olarak dikkati çektiğini söyledi.
Bu yıl 16'ıncısı düzenlenen Expo Silver Antalya Gümüş, Takı ve Saat Fuarı'na katılmak üzere Antalya'ya gelen Sezgin Grup Türkiye Satış Müdürü Alan, gümüş ve saat konusunda sektörde hizmet veren bir grup olduklarını,70 ülkeye ihracat yaptıklarını, yurt içinde ise bine yakın bayileri olduğunu söyledi.
Özellikle son iki yıldır gümüş işçiliğinin büyük gelişme gösterdiğine işaret eden Alan, 2012 yılı tasarımlarında taşların küçüldüğünü, doğal taşların kullanıldığını, işçiliğe ise daha fazla önem verildiğini belirtti.
Bu yılın trendinin otantik takılar olduğuna işaret eden Alan, ''Otantik tasarım tamamen bizim köklerimize dayanıyor. İlhamını Anadolu'dan alan otantik tasarımlar son 2 yıldır dünyada da Türkiye'nin yüzü olarak dikkati çekiyor'' dedi.
Sezgin Grup olarak ''Otantic'' markasını tescil ettirdiklerini ve ürünlerinde Osmanlı dönemini yansıtan tasarımlara yer verdiklerini anlatan Alan, ''Tarihi dizi ve filmlerle otantik takılar öne çıktı. Artık şehirli Türk kadını da otantik takılar kullanmaya başladı'' dedi.
Alan, yerli tüketicilerin otantik takılara büyük ilgi gösterdiğini, katıldıkları yurt dışı fuarlarda da tasarımlarının büyük ilgi gördüğünü söyledi.
Sergilenmek üzere fuara getirdikleri kaftan şeklindeki bir kolyeyi de tanıtan Alan, tasarımda Osmanlı şehzadelerinin giydiği kaftandan esinlenildiğini anlattı. Tasarımda ametist taşları ve kum incileri kullanıldığını kaydeden Alan, altınla karışık mikron kaplama yapılan ve mineyle bezeli kolyenin fiyatının ise kaplamanın derecesine göre değişmekle birlikte yaklaşık 250 lira olduğunu söyledi.
-Hedef yüzde 40 büyüme-
Yatırımlarını tasarımlara yapan bir firma olduklarını dile getiren Alan, ''Sektörün büyümesiyle payımızı alıyoruz. Özellikle Orta Doğu, Rusya ve Türki cumhuriyetlerde yeni pazarlar var. Biz de bu yıl yüzde 40'lar civarında büyümeyi ve 20 yeni ülkeyle çalışmayı planlıyoruz'' dedi.
Gümüşün altına göre daha az spekülatif bir maden olduğunu vurgulayan Alan, gümüş sektöründe fiyatların sezonluk ve talebe göre değiştiğini ifade etti.
Alan, ''Belli ürün gruplarını dünyada belli ülkeler çok iyi yapıyor. Biz kendi uzman olduğumuz dallarda dünyada tekiz. Otantik tasarımlar gibi. Tasarımlarımızla büyük ilgi görüyoruz'' diye konuştu.