ABD Tüketici Ürün Güvenliği Komisyonu’nun açıklamalarına göre 1999-2001 yılları arasında iki yaşın altında 122 çocuk ebeveyn yatağıyla ilgili kazalarda hayatını kaybetmiştir. Ölümler genelde çocuğun yatış pozisyonu, düşme veya yastık gibi sebeplerle nefessiz kalmasıyla/boğulmasıyla meydana gelmiştir. Ölen çocukların yarıya yakını üç aylık yada daha küçük bebeklerdir. Komisyon raporunda güvenli uyku için tavsiyelere de yer vermiştir.
Danimarka
Danimarka Standartları Birliği 9 Eylül 2002 tarihinde engelliler için erişim, özellikle engellilerin ürünlere ulaşabilmeleriyle ilgili mevcut çalışmaları gözden geçirmek amacıyla "Standardizasyon Alanında Herkes İçin Tasarım" konulu uluslar arası bir konferans tertip etmiştir. Konferansta Avrupa, Japonya ve Amerika'dan 80 delege katılmıştır. Konferans, bir ISO/IEC rehber dokümanı olan Guide 71 "Standart hazırlarken yaşlıların ve engellilerin ihtiyaçlarını dikkate alma kuralları" başlıklı doküman temel alınarak düzenleşmiş bir konferanstır. Bu rehberin CEN Rehberi olarak yayınının onaylanması, ulaşılabilirliğe verilen önemi vurgulamaktadır.
Danimarka Standartları Birliği'nin düzenlediği başka bir etkinlik de 27 Eylül 2002 tarihinde Kopenhag'da yapılan "Herkes İçin Turizm-Nasıl Etiketleyebiliriz?" konulu bölgesel seminerdir. Danimarka Standartları Birliği turistik çevrelere erişim için bir etiketleme sistemi geliştirilmesi ve test edilmesi amacıyla Danimarka Turizm Kurulu adına bir proje başlatmıştır, seminer de bu proje kapsamında düzenlenmiştir.
Proje, Danimarka Standardı olan DS 3028 "Genel ulaşılabilirlik" konulu standart temel alınarak yürütülmektedir. DS3028 inşaat sektörü için hazırlanmış bir dokümandır. Bu nedenle, proje çalışması mevcut bina ve tesislere yönelik etiketleme sistemi kriterleri ve gerekleri açısından bir uzlaşmaya varmayı hedeflemektedir.
Japonya
COPOLCO'nun 2002 Haziran ayında Trinidad ve Tobago'da yapılan 24. toplantısı esnasında Asya-Pasifik Bölgesi'nde katılımcılar, bölgesel bir bilgi alışverişi gribi kurmuşlardı. Grup, 25 Ocak 2003 tarihinde yeni haber bültenini yayınlamıştır. Bu sayıda, COPOLCO başkanlar toplantısının raporu, ortak sosyal sorumluluk konusuyla ilgili Japonya Standart Kuruluşu(JISC)'nun verdiği bilgiye ve Bangkok'ta yapılacak CPOLCO toplantısının programına dair bilgilere yer verilmiştir.
Japonya Standart Kuruluşu, tüketicilere yönelik bir broşürün ilk baskısını yayınlamış ve broşürü tanıtan bir web sitesi açmıştır. Broşür, standardizasyon alanında çalışan tüketici temsilcileri, tasarımcılar ve uzmanlar tarafından hazırlanmış olup standardizasyonu tanıtmayı ve açıklamayı hedeflemektedir.
Lübnan
Lübnan'da son iki yıl içinde Avrupa Topluluğu ve Dünya Ticaret Örgütü'yle ticaret anlaşmaları yapılarak ve gerçekleştirilen diğer çalışmalar yoluyla tüketici sorunlarının daha kapsamlı ele alınması sağlanmıştır. Ekonomi ve Ticaret Bakanlığı, Uluslar arası Tüketiciler Derneği'nin yardımıyla tüketicilerin korunmasına dair taslak bir kanun hazırlanmıştır. Lübnan Tüketiciler Birliği, kanunun Parlamento'da oylanması için gerekli görüşmeleri yapmaktadır.
Ayrıca Birlik, Lübnan'ın içme suyunun %36'sını karşılayan bazı firmaları sularını analiz etme hazırlığı içindedir. Bu proje, Ekonomi Bakanlığı'nın Tüketicileri Koruma Bölümü ile Parlamentoya bağlı Enerji ve Kamu Çalışmaları Komitesinin yardımıyla gerçekleştirilecektir. Projenin amacı su kalitesinin arttırılması ve güvenli içme suyu sağlanmasının teşvik edilmesidir.
Lübnan Tüketiciler Birliğinin bir diğer çalışması ise kartellerin şüpheli sabit fiyatları nedeniyle mobil iletişim ve internet erişimi maliyetiyle ilgili çalışmadır.Birlik, komşu ülkelerde benzeri iletişimlerin maliyetleri ile ilgili veriler toplayarak bir öneri hazırlanmasını amaçlamaktadır.
Norveç
Tüketimi artırma amaçlı vahşi reklam ve pazarlama yöntemleri artan şekilde çocuklara ve gençlere yönelmeye başlamıştır. Norveçli ebeveynler ve yetkililer, gençlerin bir ürün veya hizmetin pratik yararını sitil,görünüş ve diğer dış faktörlerden ayırt etmekte daha fazla deneyimsizliğinden etik olmayan biçimde yararlanıldığın düşünmektedirler.
Bu tür baskılara karşı çocukları ve gençleri korumak amacıyla üç katmanlı bir yaklaşım planlanmıştır,yasama (örneğin okul kitaplarına reklam verilmesinin yasaklanması ve 12 yaşından küçükleri hedef alan reklamların tamamen yasaklanması gibi),eğitim(okula giden çocukların bu konuda eğitimi)ve standardizasyon.
Romanya
Ürün ve hizmetlerle ilgili doğru bilgi,tüketicilerin en temel hakkıdır.Ancak, birçok ülkede bu konuda kanunlar olsa da pazar gerçeği çok farklı olabilmektedir. Örneğin,bazı süpermarketler , ürünlerin liste fiyatına güncellemeyi ihmal etmektedirler.Bu durumda etiket fiyatı ile kasa fiyatı arasında farklılık olmaktadır. Tüketicilerin çoğu fiyat tutarsızlığını,eve gidip de faturaları incelediklerinde farketmektedir.
Romanya’ yanlış bilgilendirme ile ilgili yönetmelikler açıktır,ancak genelde tüketicilerin zamanları kasıtlı olduğu için sorun ortaya çıktığı anda gerekli işlemleri yapmazlar. Romanya Tüketicileri Koruma Birliği, etiketleme yasasının uygulanmasını iyileştirmek için kamuoyunu bilgilendirme kampanyası düzenlemiştir. Kamu yetkilileri sorunu incelemiştir; durumda şuan için iyileşme sağlanmıştır.
Singapur
Kasım 2002’ de Singapur Tüketiciler Birliği şemsiyesi altında kurulan Hizmet Standartları Komitesi,Singapur’daki hizmet standartlarının tanıtılması ve geliştirilmesi hedeflemektedir. Komite, ticaret birliklerinin denetlemek mekanizmasını teşvik etmek yoluyla bu amaçlara ulaşılacağını umut etmektedir.Komitenin amacı çerçevesinde,ticaret birliklerinde, sanayi çevrelerinde ve denetlemek kuruluşlarında etik kodların ve uygulama kodlarının mecburi kullanımı da artacaktır.
Komitenin kurulmasından önce, Singapur Tüketiciler ‘Birlikler İçin Uygulama Kodu’nu tanımıştır; sanayinin gelişmesiyle birlikte de etik kodları ve uygulama kodu daha önemli hale gelmiştir.
Hizmet birliklerinde sekiz, hukuk alanından iki temsilciden oluşan komite, halihazırda etik kodlarını gözden geçirmekte ve iş çevreleriyle tüketicilerin görüşlerini değerlendirmektedir.
Tayland
Tayland hükümetinin acil politikası çerçevesinde kişilerin ve küçük işletmelerin gelirlerini artırmak amacıyla, küçük ölçekli yatırımlar için kullanılmak üzere her bir topluluk için bir fon oluşturulmuştur. Buna ek olarak, ‘Bir Topluluk, Bir Ürün’ Projesi başlatılmış ve her bir topluluk kendine özgü bir ürün üretmeye teşvik edilmiştir. Hükümet, teknolojik ve pazarlama desteği verecektir.
Bu politikayla aynı paralelde, Tayland Standartlar Enstitüsü topluluk ürünlerini standardizasyon ve belgelendirme yoluyla geliştirmek amacıyla bir proje başlatmıştır. Böylece topluluk ürünlerinin sürdürülebilir gelişimi sağlanacaktır.Tayland Standartlar Enstitüsü’nün standardizasyon planı kapsamında olan ürünler; gıda ürünleri, tekstil ürünleri, dokumalar, hazır giyim, hasır işleri, şampuan, saç kremi, diş gargarası ve bitkisel ürünlerdir.
Projenin üç yıl sürmesi öngörülmektedir. Bu proje Hükümetin acil politikasına cevap vermekle kalmayacak, Tayland ürünlerini hem yurt içinde hem de yurtdışında tanıtacaktır.
http://www.tupadem.hacettepe.edu.tr/dunyada.html