![]() |
ayrilmayan fiiler-untrennbare Verben Ayrilmayan filler be-,emp-,ent-,er-,ge-,miss-,ver-,zer- önekleri ile yapilan fiillerdir. Präsens Präteritum Perfekt Ich bezahle Ich bezahlte Ich habe ......... bezahlt Ich empfinde Ich empfand Ich habe .........empfunden Ich erreiche Ich erreichte Ich habe .........erreicht Präsens, Präteritum ve Perfekte önek fiille beraber duruyor ve Perfekt de ge- düsüyor.Bu önekler fiile yeni bir anlam veriyorlar. Önekler: be-,emp-,ent-,er-,ge-,miss-,ver-,zer-(konusmada vurgulunmazlar) ich erreiche du erreichst er/sie erreicht wir erreichen ihr erreicht sie erreichen ich empfehle du empfiehlst er empfiehlt wir empfehlen ihr empfehlt sie empfehlen yukarida görüldügü gibi bu tür fiiler asla öneklerinden ayrilmazlar. kisilige cikimleri ise ya düzenlidir yada düzensiz bunda fiili ögrenirken ögrenmek gerekir. Arzu besuchte Mustafa. (Arzu Mustafa'yi ziyaret etti.) Sie empfang meinen Vater. (Babamý karsiladi.) Heute habe ich meine Mutter besucht. (Bugün annemi ziyaret ettim.) Ich bekomme ein Buch. (Bir kitap aliyorum.) Du hast es entdeckt. (Bunu sen buldun.) Er zerbrach das Glas. (Cami kirdi.) Sie versteht mich nicht. (Beni anlamiyor.) Der Lehrer beendet den Unterricht. (Ögretmen dersi bitiriyor.) Ahmet hat das Spiel gewonnen. (Oyunu Ahmet kazandi.) Bazi ayrilmayan fiiler: beenden beendete hat beendet bitirmek bekommen bekam hat bekommen almak empfehlen empfahl hat empfohlen tavsiye etmek erklären erklärte hat erklärt açýklamak verstehen verstand hat verstanden anlamak erzählen erzählte hat erzählt anlatmak zerstören zerstörte hat zerstört yok etmek zerreißen zerriss hat zerrissen yirtmak verbessern verbesserte hat verbessert düzeltmek gewinnen gewann hat gewonnen kazanmak |
Mesaj mobil cihaz üzerinden gönderilmistir |
Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 07:25 . |
2000- 2025
Tüm bağışıklıklar ve idelerden bağımsız olan sözcükleri sarfetmeye mahkumdur özgürlük