![]() |
Özür dilerim,Ayetleri ayri yazmayi murat ettim o nedenle yukaridaki yazimin devami olarak adledin... Bu bir kitaptır ki, Rabbinin izniyle insanları karanlıklardan nura (aydınlığa), O övgüye layık, Aziz olanın yoluna çıkarman için sana indirdik. İbrahim Suresi 1 Bunları Kuran’da türlü türlü ÅŸekillerde (sarf) açıkladık ki öğüt alıp hatırlasınlar. Fakat bu sadece kaçışlarını artırıyor. İsra Suresi 41 Andolsun bu Kuran’da her örnekten insanlar için türlü türlü açıklamalarda (sarrafna) bulunduk. İnsanların çoÄŸu ise tanımamakta ayak diretmektedirler. İsra Suresi 89 Bak iyice kavramaları için ayetleri nasıl türlü ÅŸekillerde açıklıyoruz(nusarriful). Enam Suresi 65 |
Sadece Kuran-ı Kerim olmaz.Zaten Kuran-ı Kerim rehberliğinde rehberler lazımdır.Bu zincir peygamber(Hz.Muhammed(s.a.v),halifeler,mezhep imamları,evliyalar,veliler,ulemalar vs. şeklinde devam eder.. |
Muhattabi olmayan cevap.... De ki “ Ben sizi ancak vahiy ile uyarıyorum.” Enbiya Suresi 45 Böylece biz seni, kendilerinden önce nice ümmetlerin gelip geçtiÄŸi bir ümmete sana vahyettiklerimizi okuman için gönderdik. Rad Suresi 30 Bu Kuran, bana, sizi ve ulaÅŸtığı kimseleri uyarmam için vahyolundu. Enam Suresi 19 Onlara ayetlerimiz açık açık okununca, bizimle karşılaÅŸmayı ummayanlar “Bize bundan baÅŸka bir Kuran getir veya bunu deÄŸiÅŸtir.” dediler. De ki “Onu kendiliÄŸimden deÄŸiÅŸtirmem benim için söz konusu olamaz. Ben sadece vahyolunana uyuyorum.” Yunus Suresi 15 Rahman Kuran’ı öğretti Rahman Suresi 1,2 Şüphesiz onu toplamak ve okutmak bize düşer. O halde biz onu okuduÄŸumuzda sen de onun okunuÅŸunu izle. Sonra onu açıklamak da bize düşer. Kıyamet Suresi 17,18,19 Allah Kuran’ın öğretilmesini de, açıklanmasını da üzerine almıştır. Kuran, kendi kendini açıklar. Büyük bir ihtimal Resulün Sikayetide bu mihvalde anlam kazaniyor... Ey Rabbim! Benim toplumum bu Kuran’ ı devre dışı tuttular. Furkan Suresi 30 |
esselamu aleyküm..konuyu yanlış anlamamışımdır umarım ama metin mete kardeşim,sizin şu ayetleri şöyle derleyip biraraya getirmeniz bile anlamayı kolaylaştırmıyor mu? kolaylaştırmıyorsa yazmanız anlamsız,yok eğer kolaylaştırıyorsa bu durumda siz de bir anlamda açıklayıcı olmuyor musunuz?? eğer bilmiyorsanız,sizden önceki kitap ehli ne sorun ayetini nasıl anlamlıyız? ya da " anlaşamadığınız hususları allaha ve resulüne götürün ayetini nasıl anlayacağız.allah götürmek sizin dediğiniz gibi,peki ya resule götürmek? bu sorunun cevabı hadis.hadis için ayrı bir ilim gerekmez mi?...kuran'ın kendi kendini tefsir edişi genel bir uslüptur..bunu illada her zaman budur diye iddia etmek kuranın değil kişinin iddiasıdır...kaldı ki,kuranı anlamak işine Arap belagat ilmini,esbab-ı nuzulü,nesh ve mensuh(yahut tedricilik) meselelerini de eklersek,durum nasıl olur??? dediğim gibi umarım konuyu yanlış anlamamışımdır... selam ve dua ile... |
Alıntı:
Demekki ayetleri iyi okumuyorsunuz yani bastan savma yapiyorsunuz yoksa;Kiyamet 17-18-19 görmezden gelip bu yaziyi asmazdiniz sanirim...Bizim öyle büyük kelimelerle isimiz olmaz bak aciklayici aciklamis.Yani ne bana ne de baskasina birakmis... |
yo yo,ayetleri görmezden gelme gibi bir ithamda bulunmayın lütfen...en az siz kadar kuran muhafızıyımdır...sadece ilmi cevap verin...yazımdaki sorulara cevap verin ,bence..dilerseniz,tekrarlayayım..anlaÅŸamadÄ±ÄŸÄ ±mız meseleleri Allah'a ve RESULÜNE(cevap istrediÄŸim yer burası,eÄŸer bu ayet kıyamete kadar baki ise) nasıl götüreceÄŸiz...bugüne kadar varolagelmiÅŸ usulleri komple reddediÅŸin ne kadar oturaklı olduÄŸu hakikaten tartışılır...ÅŸunu gözardı etmeyinzi lütfen,bu kuran ı ilk okuyan siz deÄŸilsiniz ve inanın ki onu anlamak için en çok çabayı/cefayı/yürek teri ni de döken siz deÄŸilsiniz...Kuran,hakikaten satış oranına bakarsak dünyanın belki de okunmasına oranla anlama noktasında en az anlaşılan kitabıdır...kuranı anlamalıyız,ikinci üçüncü elden onu anlamaya çalışmak,onların anlatabileceÄŸinden bizim anlayabileceÄŸimiz kadardır...o yüzden her birey bizzat kuranla haÅŸir neÅŸir olmalı ve okumalıdır/anlmaya çalışmalıdır...bu tarz eleÅŸtriler yapsanız sizi anlarım hatta desteÄŸim de sizinledir...lakin,her hususta olduÄŸu gibi vasat ümmet vasfımızı korumalıyız kanaatindeyim...FAkih olmak ne demektir,sahabe arasında dahi ayrıyeten fakih gözüyle bakılan kimseler yok muydu7onlara danışılmaz mıydı??...kuran,en baÅŸta kendi kendinin açıklayıcısıdır,bunu inkar edemeyiz ama sadece kuran kuranı açıklar demek kuranın mı yoksa baÅŸkasının mı iddiasıdır,orası tartışılır,kuran hakkında konuÅŸmak lateÅŸbih allahın kelamından konuÅŸmaktır,onun için azami gayret göstermeliyiz,titizlik ve korku içinde olmalıyız...kevni ayetleri ben gibi sayısalcı bir insanın anlaması herhalde daha farklıdır..eÄŸer kiÅŸi bu ilmini ayetleri açmada kullanıyorsa,bunu reddetmek pek de insaflıca olmadığı kanaatindeyim kardeÅŸim..keza,psikoloji yi,sosyoloji yi vs ilimleri de buna ekleyebiliriz... sizi anladığımı düşünüyorum...insanların kuranla araları açık,kendisiyle muhattab olmaktan kaçınıyorlar,bu koca bir hata ve yahudileÅŸme temayülü...ama,islam koca bir alemdir...tabuları yıkalım derken esaslara da dokunmayalım derim... selam ve dua ile... |
İmanın kurtarılması meselesinde herhangi bir yanlışlıkolduğunu zannetmiyorum. Olan birşey kurtarılır değil mi? Bazı tehlikeler karşısında kurtarılmazsa bir gün yok olabilir. Yok omadan önce kurtarmak en iyisi değil midir? |
Metin mete bey! Sizin söylediğinize göre kuran herkes trafından anlaşılabilir. Açıklyıcıya gerek yok der gibisiniz. Peki açıklayıca gerek yoktu da peygamberimizin hadisleri niye var. tefsir usulüen bir bakarsınız Kuranın Kuranla açıklanmasının yanında Kuranın hadisle aççıklanması da vardır. Ayrıca sizin anlamaya çalıştığınız metin Kuranın orjinal metni midir Ki ondan tam anlamıyla gerçeği çıkarabilesin. Yani birileri bizler için kendi anladığı şekliyle türkçeye çeviriyor ve siz kalkıp kuranı kendinizin anladığını söylüyorsunuz. "O kafirleri gördüğünüz yerde boyunlarını vurun ..." ayetini nasıl anlıyorsunuz? Merak ettim. ben anlayamadım. |
Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 16:00 . |
2000- 2025
Tüm bağışıklıklar ve idelerden bağımsız olan sözcükleri sarfetmeye mahkumdur özgürlük