MUHAKEME.NET FORUMU

MUHAKEME.NET FORUMU (https://www.muhakeme.net/forum/)
-   Genel Islami Bölüm (https://www.muhakeme.net/forum/genel-islami-bolum/)
-   -   İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi (https://www.muhakeme.net/forum/genel-islami-bolum/15360-imam-buhari-ve-sahihi-yazi-dizisi.html)

emirahmedyasin 02-27-2009 19:33

İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

Ameller niyetlere göredir ve herkes için niyet ettiğinin karşılığı vardır. Kimin hicreti elde edeceği dünyalığa veya evleneceği bir kadına ise hicreti, hicret ettiği şeyedir.
Bu hadisi İmam Buhari kitap yazanların kitaplarının başlangıcına yazmalarını tavsiye etmiştir.

Selamun aleykum
Rabbimin izni ile sizlere İmam Buhari den başlayarak hadis alimlerini ve yaptıklarını acizane tanıtmaya çalışacağım. Kimi zaman hadis derlerken nasıl hassas olduklarını kimi zaman da Tirmizi gibi gözleri görmeyen ama yüreği açık olanlardan ve nasıl 400 bin hadisi ezberinde tuttuğundan bahsedeceğim.
Katıldığım kimi hadis ders ve sohbetlerinden ve okuduğum kitaplardan öğrendiklerimi sizlerle paylaşacağım. Sizlerinde yardım ve katkılarını bekliyorum.

İmam Buhari, hicri 194 senesinde Cuma günü doğdu, hicri 256 da Ramazan bayramı arifesi olan Cumartesi gecesi vefat etti. Onun şöyle dediği rivayet edilmiştir: “Sahih i 600 bin hadis arasından 16 yılda çıkardım.Kitabıma koyduğum her hadis için gusül abdesti alıp iki rekat namaz kıldım”. İmam Buhari nin faziletleri sayılamayacak kadar çoktur. Bunlardan birisi 12 yaşında hadis ezberlemeye başlamasıdır.Pek çok hocadan hadis almıştır. O şöyle demiştir: Bin seksen kişiden hadis aldım, bunlar arasında yalnızca hadis hocaları bulunmaktadır. Hepside şöyle diyorlardı:”İman; söz ve amelden oluşur, artar ve eksilir.” Ondan yüz bine yakın kişi rivayette bulunmuştur. Daha küçük yaşta iken 70 bin hadisi serd usulü ile ezbere biliyordu. Bir kitabı tek bir bakışta ezberlerdi. Ramazan ayında teravih namazından sonra Kur an ın üçte birini okurdu. Duası makbuldü. Es Sahih adlı eseri sünneti içeren kitapların en sağlamıdır.( derlediği 600 bin hadis içerisinden 7525 tanesini almıştır) Devam edecek...

Metin mete 02-28-2009 00:49

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 


BUHARİ: Künyesi “ Şeyhu’l İslam ve İmâmul-Huffaz Ebû Abdullah Muhammed İbnû İsmail, İbnû İbrahim, İbni’l Muğire, İbni’l-Berdizbe el-Buhâri el-Cu’fi” (H.194-256). Doğum yeri Buhara olup ölüm yeri de Semerkant’ın Hertenk köyüdür. Görüldüğü gibi yaşayıp öldüğü yer Arabistan’ın çok dışındadır. Kendisinden Müslim ve Tirmizi hadis almışlardır. Tirmizi ile Ebû Dâvud (ö.316) talebeleridir. Müslim kendisine “Müsaade et, ayaklarını da öpeyim, ey üstadlar üstadı, ey muhaddislerin seyyidi, İlel’de hadis hadis doktoru” demişti. Sahihinin en meşhur nüshaları Nesefi Nüshası ve Firebri Nüshasıdır. Nüshalar arasında farklılıklar vardır. Bazen “Babun” şeklinde kalıp hiçbir fıkhı hüküm ifade etmeyen başlıkların yer alması, bazen başlık olduğu halde arkadan hadis kaydetmeden bir başka bab başlığına geçmesi. Sonrakiler tarafından bu boşluk doldurulmuştur. Meşhur Çağdaşları, Ahmed İbnu Hanbel, Yahya İbnu Main, Ali İbnu’l Medeni, Salih Cezere, Nesefi, Firebri.

Buhari hadisleri kitabına yazarken sahih olmaları konusunda Allah’a danışmış olduğu garantisini de vermektedir. Bu hususla ilgili olarak şöyle demiştir. “Herhangi bir hadisi Sahih’e dahil etmezden önce yıkanıp iki rekat namaz kılarak, Allah’a istihârede Bulunup manevi bir işaret aramış, ondan sonra hadisin sıhhatine hükmetmiştir”. “Bu şekilde sıhhati nazarımda sübût bulmayan hiçbir hadisi Sahih’e almadım”der. Ayrıca Sahihini 16 yılda altıyüzbin hadisten seçerek tekrarlarıyla birlikte 9082 hadis yazmıştır, iddiası da vardır. Şöyle bir hesap yaparsak bu sözlerin herhangi bir gerçeği ifade etmediği ortaya çıkar. Altıyüzbin hadis için, altıyüzbin defa yıkandığını ve her bir hadis içinde iki rekat namaz kıldığını söylemekle, böylece (600.000.- : 16.- ) : 365 = 103 kere her gün yıkanmıştır. Ayrıca (600.000.- X 2.- ) : (16.- X 365.- ) = 205 rekat namaz kılmıştır. Her rekatı üç dakika da kılsa 3 X 205 = 605 dakika, bu da yaklaşık on saat demektir. Günde 103 kere yıkanıp on saat Namaz kıldığını ve bunu 16 sene devam ettirdiğini iddia etmek ciddiyetten uzak bir iddiadır. Zira değil günde 103 kere yıkanmak hiç uyumasa bile en az saatte dört defa giyinip soyunması demektir.

emirahmedyasin 03-01-2009 10:30

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

selam müminlerin üzerine olsun
Sizin ciddiyetten uzak ve okumadan yaptığınız hesapların çelişkileri beni güldürüyor...
Büyük imam kitabına aldığı hadisler için diyor buda 7275(yukarıda 7525yazmışım) tanedir.Bekleyin yazı devam edecek... Rabbim kalbinizi kalbimizle dini üzere sabit kılsın.
Katkılarınızın devamını bekliyorum...
“Sahih i 600 bin hadis arasından 16 yılda çıkardım.Kitabıma koyduğum her hadis için gusül abdesti alıp iki rekat namaz kıldım”.( İmam Buhari)

Metin mete 03-01-2009 12:20

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

Alıntı:

emirahmedyasin´isimli üyeden Alıntı (Mesaj 35267)
selam müminlerin üzerine olsun
Sizin ciddiyetten uzak ve okumadan yaptığınız hesapların çelişkileri beni güldürüyor...
Büyük imam kitabına aldığı hadisler için diyor buda 7275(yukarıda 7525yazmışım) tanedir.Bekleyin yazı devam edecek... Rabbim kalbinizi kalbimizle dini üzere sabit kılsın.
Katkılarınızın devamını bekliyorum...
“Sahih i 600 bin hadis arasından 16 yılda çıkardım.Kitabıma koyduğum her hadis için gusül abdesti alıp iki rekat namaz kıldım”.( İmam Buhari)



O zaman daha vahim bir sey var demekki digerlerini Allaha danismadigi icin Bu din eksiktir?Belkide geride kalan;592725 hadisteki kaybolan tek hüküm dahi bu dini(Yani hadis ile kurulan dini)Eksik eder bu daha cok tehlikeli degilmi?O zaman iki sirk ortaya cikar;1-Kendisi begendiklerini almis gerisini Allaha danismayi dahi uygun görmemistir,2-Hadisleri cok hizli sekilde Sahih olup olmayacagina karar verebilin bir bilince sahiptir,o zamanda sorariz eger böyleyse Allaha danismaya neden ihtiyac duydunuz bu 7275 tane Hadis icin?
Hatta sizin dediginiz gibide degil Kitaba almazdan evvel Allaha danisdim demesi sunu gösterirki gelen her hadisi önce Allaha danistim anlaminda olur yoksa zaten ayirdigi 7275 adeti ayirmistir neden sorsunki?Buyrun devam edin bakalim neler var daha...Rabbim ilminizi artirsin Insallah....

emirahmedyasin 03-01-2009 20:16

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

Hadis bilginlerinin ileri gelenlerinden biri
Ebû Abdullah Muhammed b. Ismâil b. Ibrâhim b. el-Mugîre b. Berdizbeh el-Cûfî el-Buhârî.
Mugire b. Berdizbeh, Buhara Valisi Yemân el-Cûfi'nin araciligiyla müslüman olmustur. Bu nedenle Cûfi'ye nisbet edilmistir. Buhârî'nin babası ve dedesi hakkında pek bilgimiz yoktur.
Muhammed el-Buhârî, 13 sevvâl 194 h./21 Temmuz 810 tarihinde Cuma günü Buhara' da doğmuştur. Bundan dolayı da Buhâri nisbetiyle anılmasına sebep olmuştur. Buhârî, henüz bebek iken babası vefat etmiş, kardeşi Ahmed le birlikte yetim kalmıştır. Annesinin terbiyesi altında büyümüş, küçük yaşta Kur'an'ı ezberlemiş ve Arapça öğrenmiştir. Babasından kalan servet onun hiç kimseye muhtaç olmadan ilim öğrenmesinde yararlı oldu. On bir yaşında hadis öğrenmeye başladı. On altı yaşında annesi ve kardeşi Ahmed'le birlikte hacca gitti. Annesi ve kardeşi Buhârâ' ya dönerken, kendisi ilim öğrenmek isteğiyle Mekke'de kaldı. (210 h./825).
On sekiz yaşında "Kitâbu Kadâya's-Sahabe ve't-Tâbiin" ile "et-Târîhü'l-Kebîr" adlı eserlerini yazdı. ilim öğrenmek için sam'a, Mısır'a, Basra'ya, Bağdat'a gitti. Bu amaçla altı yıl Hicâz' da kaldı. Buhârî, hadis öğrenmek ve nakletmekle kalmadı. Şiirle de ilgilendi. Ancak fazla şiir yazmadı. Savaş sporlarına ilgi duydu, ata bindi, ok attı.
Akranları Buhârî' den övgüyle bahsederler. Onu övenler arasında büyük muhaddis imam Müslim'de vardır. Buna rağmen, Buhârî' nin üstünlüğünü çekemeyenler fitne çıkarmaktan geri kalmadılar. Buhârî' nin "Kur'an mahluktur" düşüncesini savunduğunu yaydılar. Bu dedikodulardan rahatsız olan Buhârî, memleketi Buhâra' ya gitti. Burada da rahat edemedi. Buhârâ emiri ile arası açıldı. Buhara Emiri Halid Ibn Ahmed, çocuklarına Câmiu's-Sahîh'i ve et-Tarih'i okutması için Buharî' yi konağına çağırır fakat Buharî, bu teklifi kabul etmez. ilim meclislerinin herkese açık olduğunu,isteyenin gelerek yararlanabileceğini, ilmi valinin konağının duvarları arasına hapsedemeyeceğini bildirir. Bu olay üzerine Ahmed Ibn Hâlid, onu Buhara'dan sürer.
Devam edecek...

emirahmedyasin 03-01-2009 20:20

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

Sayın Metin Mete
Rabbim kalplerimizi birbirimize ısındırsın...

el_feta 03-01-2009 21:05

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

[/SIZE][/COLOR]Altıyüzbin hadis için, altıyüzbin defa yıkandığını ve her bir hadis içinde iki rekat namaz kıldığını söylemekle, böylece (600.000.- : 16.- ) : 365 = 103 kere her gün yıkanmıştır. Ayrıca (600.000.- X 2.- ) : (16.- X 365.- ) = 205 rekat namaz kılmıştır. Her rekatı üç dakika da kılsa 3 X 205 = 605 dakika, bu da yaklaşık on saat demektir. Günde 103 kere yıkanıp on saat Namaz kıldığını ve bunu 16 sene devam ettirdiğini iddia etmek ciddiyetten uzak bir iddiadır. Zira değil günde 103 kere yıkanmak hiç uyumasa bile en az saatte dört defa giyinip soyunması demektir. [/COLOR][/SIZE][/B][/I][/QUOTE]

600 bin tane hadisi hadis olmadığı için almamış işte ya,almadığı şeyi ne diye hesaba katıyorsunuz...
hadisin önce usulü vardır,usulünün akabinde olan şeylerdir olsa olsa...
inanmak istemeyişinizin bahanesinden ibarettir efendim...

el_feta 03-01-2009 21:06

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

[QUOTE=Metin mete;35280] O zaman daha vahim bir sey var demekki digerlerini Allaha danismadigi icin Bu din eksiktir?Belkide geride kalan;592725 hadisteki kaybolan tek hüküm dahi bu dini(Yani hadis ile kurulan dini)Eksik eder bu daha cok tehlikeli degilmi?O zaman iki sik ortaya cikar;1-Kendisi begendiklerini almis gerisini Allaha danismayi dahi uygun görmemistir,2-Hadisleri cok hizli sekilde Sahih olup olmayacagina karar verebilin bir bilince sahiptir,o zamanda sorariz eger böyleyse Allaha danismaya neden ihtiyac duydunuz bu 7275 tane Hadis icin?
Hatta sizin dediginiz gibide degil Kitaba almazdan evvel Allaha danisdim demesi sunu gösterirki gelen her hadisi önce Allaha danistim anlaminda olur yoksa zaten ayirdigi 7275 adeti ayirmistir neden sorsunki?Buyrun devam edin bakalim neler var daha...Rabbim ilminizi artirsin Insallah....


:)


yahu,hadis olanları ayırmış zaten bu mübarek,olmayanları niye dahil ediyorsunuz?
çok acayip bir hesap sizin ki...

Metin mete 03-02-2009 07:03

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

Alıntı:

el_feta´isimli üyeden Alıntı (Mesaj 35306)
[/SIZE][/COLOR]Altıyüzbin hadis için, altıyüzbin defa yıkandığını ve her bir hadis içinde iki rekat namaz kıldığını söylemekle, böylece (600.000.- : 16.- ) : 365 = 103 kere her gün yıkanmıştır. Ayrıca (600.000.- X 2.- ) : (16.- X 365.- ) = 205 rekat namaz kılmıştır. Her rekatı üç dakika da kılsa 3 X 205 = 605 dakika, bu da yaklaşık on saat demektir. Günde 103 kere yıkanıp on saat Namaz kıldığını ve bunu 16 sene devam ettirdiğini iddia etmek ciddiyetten uzak bir iddiadır. Zira değil günde 103 kere yıkanmak hiç uyumasa bile en az saatte dört defa giyinip soyunması demektir. [/COLOR][/SIZE][/B][/I]

600 bin tane hadisi hadis olmadığı için almamış işte ya,almadığı şeyi ne diye hesaba katıyorsunuz...
hadisin önce usulü vardır,usulünün akabinde olan şeylerdir olsa olsa...
inanmak istemeyişinizin bahanesinden ibarettir efendim...[/QUOTE]

El_Feta gercekten sende ya cok safsin yada bizi cok geri zekali sayiyorsun?Adam kendisi diyorki 600 000 hadisin icinden?Simdi soralim eger Hadis degilse neden hadis dedi?Hadir degilse neden icinden secti?Adam acikca yazmis bu kadar hadisin icinden Allaha dabisarak su kadarini aldim,simdi sende yok efendim onlar zaten hadis degildi?E o zaman niye yani 600 000 hadis icinden diyor yoksa Abarti ile övünmek icinmi?

Metin mete 03-02-2009 07:05

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

[QUOTE=el_feta;35307]
Alıntı:

Metin mete´isimli üyeden Alıntı (Mesaj 35280)
O zaman daha vahim bir sey var demekki digerlerini Allaha danismadigi icin Bu din eksiktir?Belkide geride kalan;592725 hadisteki kaybolan tek hüküm dahi bu dini(Yani hadis ile kurulan dini)Eksik eder bu daha cok tehlikeli degilmi?O zaman iki sik ortaya cikar;1-Kendisi begendiklerini almis gerisini Allaha danismayi dahi uygun görmemistir,2-Hadisleri cok hizli sekilde Sahih olup olmayacagina karar verebilin bir bilince sahiptir,o zamanda sorariz eger böyleyse Allaha danismaya neden ihtiyac duydunuz bu 7275 tane Hadis icin?
Hatta sizin dediginiz gibide degil Kitaba almazdan evvel Allaha danisdim demesi sunu gösterirki gelen her hadisi önce Allaha danistim anlaminda olur yoksa zaten ayirdigi 7275 adeti ayirmistir neden sorsunki?Buyrun devam edin bakalim neler var daha...Rabbim ilminizi artirsin Insallah....


:)


yahu,hadis olanları ayırmış zaten bu mübarek,olmayanları niye dahil ediyorsunuz?
çok acayip bir hesap sizin ki...




Övünmesin o zaman 600 000 hadis diye?Acikca desin elimde bu kadar vardi iste bunlari yazdim,degilmi?Yoksa bizim yaptigimiz hesabi yariya düsürsen yine ne kadar dogru olurdu bu övünme degilmi?

el_feta 03-02-2009 12:59

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

Alıntı:

Metin mete´isimli üyeden Alıntı (Mesaj 35320)
600 bin tane hadisi hadis olmadığı için almamış işte ya,almadığı şeyi ne diye hesaba katıyorsunuz...
hadisin önce usulü vardır,usulünün akabinde olan şeylerdir olsa olsa...
inanmak istemeyişinizin bahanesinden ibarettir efendim...

El_Feta gercekten sende ya cok safsin yada bizi cok geri zekali sayiyorsun?Adam kendisi diyorki 600 000 hadisin icinden?Simdi soralim eger Hadis degilse neden hadis dedi?Hadir degilse neden icinden secti?Adam acikca yazmis bu kadar hadisin icinden Allaha dabisarak su kadarini aldim,simdi sende yok efendim onlar zaten hadis degildi?E o zaman niye yani 600 000 hadis icinden diyor yoksa Abarti ile övünmek icinmi?[/QUOTE]

estağfurullah... Safımdır ama saftirik değil...
Sizin aklınıza da bir ithamım olmadı...

efendim...uydurma hadis diyorsdunuz değil mi mesela,neymiş UYDURMA HADİS . . .

Peygambere ait olduğu dile getirilen hadisleri toplayıp arasından hadis olanları seçmiş,hadislerin içinden hadis olanlarını...
ne var bunda???

fark belki önyargılı yaklaşmaktan kaynaklanıyordur...

övülmesi de gayet normal bence...
baksanıza tümden reddedenler ya da alakalı alaksız hadisleri alan (bence her iki tarafta kolaya kaçıyor) kişilere karşı,uğraşmış,ömür törpülemiş,daha ne olsun...

selam ile..

Metin mete 03-02-2009 20:21

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

Alıntı:

el_feta´isimli üyeden Alıntı (Mesaj 35351)
El_Feta gercekten sende ya cok safsin yada bizi cok geri zekali sayiyorsun?Adam kendisi diyorki 600 000 hadisin icinden?Simdi soralim eger Hadis degilse neden hadis dedi?Hadir degilse neden icinden secti?Adam acikca yazmis bu kadar hadisin icinden Allaha dabisarak su kadarini aldim,simdi sende yok efendim onlar zaten hadis degildi?E o zaman niye yani 600 000 hadis icinden diyor yoksa Abarti ile övünmek icinmi?

estağfurullah... Safımdır ama saftirik değil...
Sizin aklınıza da bir ithamım olmadı...

efendim...uydurma hadis diyorsdunuz değil mi mesela,neymiş UYDURMA HADİS . . .

Peygambere ait olduğu dile getirilen hadisleri toplayıp arasından hadis olanları seçmiş,hadislerin içinden hadis olanlarını...
ne var bunda???

fark belki önyargılı yaklaşmaktan kaynaklanıyordur...

övülmesi de gayet normal bence...
baksanıza tümden reddedenler ya da alakalı alaksız hadisleri alan (bence her iki tarafta kolaya kaçıyor) kişilere karşı,uğraşmış,ömür törpülemiş,daha ne olsun...

selam ile..[/QUOTE]


Iste bu dediginiz ne var bunda?Bizde diyoruzki verdigi ilk sey dahi tutarsiz,yani 600 000 hadis icinden su sekilde sectim demesi ne matematiksel nede ilmi tutari yoktur,bastab yanlislikla baslayan bir kitap,yoksa daha icerigine girmedik.Icerisindekileri irdelemek daha bastan yanlisla baslarsa ve din bu mihvel üzerine kurulursa bizde diyoruzki ya din eksiktir yada bu cercefelli yazi dizisi imana gerek olarak alinamaz,ne var yani böyle düsünmemizdeki bizim söyledigimizin bir matematik belgesi var.Onunki ise bastan olumsuz.Ayni sizin dediginiz gibi"övülmesi de gayet normal bence...
baksanıza tümden reddedenler ya da alakalı alaksız hadisleri alan (bence her iki tarafta kolaya kaçıyor) kişilere karşı,uğraşmış,ömür törpülemiş,daha ne olsun...
"Bir misal vardir Türkata sözlerinde bir kuyuya atilan tas misalidir kendisi zaten ugrasmamis geridekiler ugrasmislar ve iste sonuc.


el_feta 03-02-2009 21:12

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

Alıntı:

Metin mete´isimli üyeden Alıntı (Mesaj 35400)
estağfurullah... Safımdır ama saftirik değil...
Sizin aklınıza da bir ithamım olmadı...

efendim...uydurma hadis diyorsdunuz değil mi mesela,neymiş UYDURMA HADİS . . .

Peygambere ait olduğu dile getirilen hadisleri toplayıp arasından hadis olanları seçmiş,hadislerin içinden hadis olanlarını...
ne var bunda???

fark belki önyargılı yaklaşmaktan kaynaklanıyordur...

övülmesi de gayet normal bence...
baksanıza tümden reddedenler ya da alakalı alaksız hadisleri alan (bence her iki tarafta kolaya kaçıyor) kişilere karşı,uğraşmış,ömür törpülemiş,daha ne olsun...

selam ile..


Iste bu dediginiz ne var bunda?Bizde diyoruzki verdigi ilk sey dahi tutarsiz,yani 600 000 hadis icinden su sekilde sectim demesi ne matematiksel nede ilmi tutari yoktur,bastab yanlislikla baslayan bir kitap,yoksa daha icerigine girmedik.Icerisindekileri irdelemek daha bastan yanlisla baslarsa ve din bu mihvel üzerine kurulursa bizde diyoruzki ya din eksiktir yada bu cercefelli yazi dizisi imana gerek olarak alinamaz,ne var yani böyle düsünmemizdeki bizim söyledigimizin bir matematik belgesi var.Onunki ise bastan olumsuz.Ayni sizin dediginiz gibi"övülmesi de gayet normal bence...
baksanıza tümden reddedenler ya da alakalı alaksız hadisleri alan (bence her iki tarafta kolaya kaçıyor) kişilere karşı,uğraşmış,ömür törpülemiş,daha ne olsun...
"Bir misal vardir Türkata sözlerinde bir kuyuya atilan tas misalidir kendisi zaten ugrasmamis geridekiler ugrasmislar ve iste sonuc.

[/QUOTE]

anlaşamadık efendim...

Evet 600 bin hadis içinden seçmiştir..çünkü Uydurma hadis e de hadis deniyor,bilmem bir daha söylemem gerekecek mi?
O kadar ravi zinciriyle gelmiş hadisler,sahabesinden tabiinine kadar...Kabul etmeyebilirsiniz...
Hem bu meseleyi the hafız ile de tartıştık...Sorun kuran sorunu,hadis falan değil..
onlarca Allah ve resulü ayetlerini basit bir tevil ile köşeye bırakıyorsunuz...
Kuran inatla Allah ve resulü derken ki resule itaat Allah'a itaattir,onun ahlakı vs zaten kuran idi deyip çıkıveriyosunuz işin içinden,onun getirdiği ve emrettiği zaten kurandır deyip..
e tabi öyle,değil mi? gibi bir soru geliyorsa aklınıza,yutun sorunuzu ve geçmiş konulara da bakın inşallah...
Dilerseniz,allah ve resulü kelimelerinn yanyana olduğu ayetleri bir koyun ve tebyin edin bakalım,nasıl anlamamız gerekiyor...
??

selametle...

Metin mete 03-02-2009 22:47

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

Alıntı:

el_feta´isimli üyeden Alıntı (Mesaj 35408)
Iste bu dediginiz ne var bunda?Bizde diyoruzki verdigi ilk sey dahi tutarsiz,yani 600 000 hadis icinden su sekilde sectim demesi ne matematiksel nede ilmi tutari yoktur,bastab yanlislikla baslayan bir kitap,yoksa daha icerigine girmedik.Icerisindekileri irdelemek daha bastan yanlisla baslarsa ve din bu mihvel üzerine kurulursa bizde diyoruzki ya din eksiktir yada bu cercefelli yazi dizisi imana gerek olarak alinamaz,ne var yani böyle düsünmemizdeki bizim söyledigimizin bir matematik belgesi var.Onunki ise bastan olumsuz.Ayni sizin dediginiz gibi"övülmesi de gayet normal bence...
baksanıza tümden reddedenler ya da alakalı alaksız hadisleri alan (bence her iki tarafta kolaya kaçıyor) kişilere karşı,uğraşmış,ömür törpülemiş,daha ne olsun...
"Bir misal vardir Türkata sözlerinde bir kuyuya atilan tas misalidir kendisi zaten ugrasmamis geridekiler ugrasmislar ve iste sonuc.



anlaşamadık efendim...

Evet 600 bin hadis içinden seçmiştir..çünkü Uydurma hadis e de hadis deniyor,bilmem bir daha söylemem gerekecek mi?
O kadar ravi zinciriyle gelmiş hadisler,sahabesinden tabiinine kadar...Kabul etmeyebilirsiniz...
Hem bu meseleyi the hafız ile de tartıştık...Sorun kuran sorunu,hadis falan değil..
onlarca Allah ve resulü ayetlerini basit bir tevil ile köşeye bırakıyorsunuz...
Kuran inatla Allah ve resulü derken ki resule itaat Allah'a itaattir,onun ahlakı vs zaten kuran idi deyip çıkıveriyosunuz işin içinden,onun getirdiği ve emrettiği zaten kurandır deyip..
e tabi öyle,değil mi? gibi bir soru geliyorsa aklınıza,yutun sorunuzu ve geçmiş konulara da bakın inşallah...
Dilerseniz,allah ve resulü kelimelerinn yanyana olduğu ayetleri bir koyun ve tebyin edin bakalım,nasıl anlamamız gerekiyor...
??

selametle...[/QUOTE]


Sevgi deger El_feta sorun hadis sorunu degildir,verilen bilgi sorunudur.Bakin diyorki 600 000 hadisin icinden Allaha danisarak 7000 küsur hadis sectim,simdi matematiksel ve ilmi verilen hesap yanlis diyoruz.Hala icerigine girmedik diyoruz.The Hafizla tartismaniza müdahil olmadim..Buyrun siz o ayetleri getiriniz ve beraber bakalim...

emirahmedyasin 03-06-2009 17:14

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

selam müminlerin üzerine olsun

Buhârî, Buhara' dan ayrıldıktan sonra Semerkand' a gider. Hartenk köyünde bulunan akrabalarının arasına yerleşir. Semerkand' lılar, Buhârî' den yararlanmak isterler. Bir heyet gönderip Semerkand' a gelmesi ricasında bulunurlar. Buhârî, Semerkand'a gitmek için hazırlık yapmaya baslar ancak bu arada hastalanır ve Ramazan Bayramı gecesi vefat eder (30 Ramazan 256 h./31 Ağustos 869). Cenazesi, bayram günü öğleden sonra kılınarak Hartenk' e defnedilir.
İmam Buhârî keskin bir zekâ ve ezberleme yeteneğine sahipti. Herhangi bir şeyi ezberlemesi için ona bir defa bakması veya onu bir defa dinlemesi yeterliydi. Bağdatlıların ve Semerkandlılar ın O'nun zekâ seviyesini denemek için sordukları sorular bunu göstermesi bakımından önemlidir. Gezileri sırasında dinlediklerini yazmaması ve kendisine takılanlara, dinlediği bütün hadisleri ezberden okuması da dikkat çekicidir. O ayni zamanda çok hadis ezberlemekle de şöhret bulmuştu.
İnce yapılı uzun boylu idi. İhtiyarlığında çok halim selim görünüşlü olmuştu. Sert yaratılışlı değildi. Yumuşak huyluydu. İlim konusunda çok dikkatli idi. Dayanaksız konuşmak istemezdi. Başkaları hakkında gayet yumuşak bir dil kullanırdı. Derdi ki, "Hiçbir kimseyi giybet etmemiş olarak Allah (c.c)'a kavuşmayı arzu ediyorum." Rical bilgisi herkesten çok olmasına rağmen cerh ettiği (zayıflığını ortaya koyduğu) raviler hakkında bile aşağılayıcı tabirler kullanmazdı. Yalancılığı bilinen birisi için "fîhi nazar (bunda ihtilaf vardır)", "seketû anhu (sikalığı konusunda âlimler sustular)" derdi. O'nun bir adam hakkında en ağır sözü "münkerü'l-hadis (hadisi alınmaz)" terimidir. DEVAM EDECEK...
selam ve dua ile...

emirahmedyasin 03-06-2009 17:18

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

Katkılarınızın devamını bekliyorum.Rabbim itilaflarımızda bile bizlere merhameti ile muamele etsin.Rabbim hakkı hakikaten ortaya çıkarmayı bizlere nasib eylesin.

emirahmedyasin 03-07-2009 21:29

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

selam mü'minlerin üzerine olsun
Kütübü sitte müelliflerinden en-Nesâî, Buhârî'yi bizzat görüştüğü şeyhler arasında saydıktan sonra şöyle demiştir: "O, sika, inanılır, akıllı bir muhaddistir. İslâm tarihinde ilk defa sahih kitap yazan odur." Bazı âlimler onun için şöyle derler: "Buhârî, Allah (c.c)'nun yeryüzünde yürüyen ayetlerindendir." Necm b. el-Fazl diyor ki: "Rüyamda Rasûlullah (s.a.s.) efendimizi gördüm. Bir köyden çıkmış gidiyordu ve arkasından imam-i Buhârî de onu takip etmekteydi. O bir adım atınca Buhârî de bir adim atıyor ve ayağını Rasûlullah (s.a.s.)'in ayağını bastığı yere basıyordu. Kitabını da her bakımdan ona nisbet ediyordu."
Buhârî ilmiyle amel eden bir insandı. Islâmî sınırlara uymada aşırı derecede titizdi. Helâl ve haram konusunda duyarlı idi. Hadis ilmine hizmet, bu yolla Allah (c.c.)'in rızasını, Rasûlullah (s.a.s.)'in şefaatini kazanmaktan öte bir amaç taşımıyordu. Babasından kalan mirası bile bu yolda harcamıştı. Cömertliğiyle şöhret bulmuştu, yardım ettiklerine Allah rızası için elini uzatıyordu. Çok Kur'an okur, çok nafile namaz kılardı. Rivayete göre her üç günde bir Kur'an'i Kerîm'i hatmederdi. Gecenin bir kısmını uykuyla geçirirdi. Sürekli geceleri uykusundan kalkıp, kandilini yakar, hadis tahric ederdi. Yahut yazdıklarına işaretler koyar, üzerinde düşünürdü. Seherden önce uyanır, gece namazı kılar; sonra Kur'an'ın üçte birini okurdu. Ramazanda ise terâvihten sonra Kur'an'ın üçte birini okumaya devam ederdi.
DEVAM EDECEK...
selam ve dua ile

emirahmedyasin 03-13-2009 11:29

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

selam müminlerin üzerine olsun.Kaldığımız yerden...
Buhârî'nin kendi ifadesine göre hadis aldiği hocalarının sayısı binden fazladır. Hadis yazdığı şeyhlerine ait senetleri de bildiğini, senedi zayıf rivayetlere itibar etmediğini belirtir. Hocalarının başlıcaları şunlardır:
• Ahmed b. Hanbel
• Ali b. el-Medinî
• Yahya b. Maîn
• Ismail b. idris el-Medînî
• Ishak b. Rahuyeh.
Bunlarin dışında şu isimleri de görüyoruz;
• Mekkî b. ibrahim el-Belhî
• Muhammed b. Selam el-Bikendi
• Ibrahim b. el-Es'as
• Ali b. el-Hasan b. Sekîk
• Yahya b. Yahya
• Ibrahim b. Musa el-Hafiz
• Süreyc b. en-Numan
• Ebu Asim en-Nebil es-Seybânî
• Muhammed b. Abdullah el-Ensârî
• Abdullah b. Zübeyr el-Hamidî
• El Mekrî, Abdülaziz el-Üveysî.
Öğrencileri arasında da en meşhurları şunlardır;
• Ebu isa et-Tirmîzî
• Muhammed b. Nasru'l Mervezî
• Ibni Ebi Dâvud
• Müslim b. Haccac ve en-Nesâi.
Câmiu's-Sahîh; Islâm'ın ilk dönemlerinde hadislerin Kur'an'la karışması söz konusu olduğundan hadislerin yazılması yasaktı. Sonraları Kur'an-i Kerîm, kitap haline getirilip, çoğaltıldı oraya bir şeyin karışması engellendi. Sahabe nesli bütünüyle vefat etmiş, İslâm ülkeleri genişlemiş, değişik düşünceler ortaya çıkmıştı. Bu tür nedenlerle hadislerin toplanmasının yararlı olacağına inanıldı ve hadislerin tedvinine başlandı.
Hadislerin toplanmasına Tabiun döneminde başlanmıştır. İmam Mâlik* (179 h./195) Hz. Peygamber (s.a.s.)'in hadislerine Sahabe ve Tabiun kavillerini ekleyerek Muvatta'yi tasnif etmistir. imam Mâlik'ten sonra da hadis konusunda çalışmalar yapıldı. Buhârî'nin Câmiu's-Sahîhi meydana getirmesi iki sebebe dayanmaktadır. Bunların birincisi, hocasının kendisinden böyle bir istekte bulunması, ikincisi de kendisinin görmüş olduğu bir rüyadır.
Buhârî, sahih adıyla anılan ve içerisine sadece kendince sahih olduğu sabit olan hadisleri koyduğu kitabini yazmakla hükümlerin kaynaklarını bulmada önemli bir hizmeti yerine getirmiştir. İmam Buhârî ayrıca bu eserle kendisinden önce yaşamış mezhep imamlarının dayandığı temellerin sağlam olduğunu, hiç birinin kişisel görüşle fetva vermediğini ortaya koydu. Ondan sonra gelen muhaddisler, hadis çalışmalarının sınırlarını az çok belirlemiş oldular. İlim adamları Buhârî'nin eserine büyük önem verdiler. Özellikle sahih hadis konusunda onun eserinin ortaya koyduğu gerçekleri ve şartları kabul ettiler, örnek aldılar. O, hadiste odak ve hareket noktası olarak değerlendirildi.
Buhârî, bu eseri meydana getirirken çok titiz davrandı. Eserine aldiği hadisleri, altı yüz bin hadisin içinden seçti. Sahih hadislerin dışında kalan diğer hadisleri eserine almadı. Eserin kabarmasını önlemek için sahih hadislerin bile bir kısmını almamıştır. Câmiu's-Sahih'te yer alan hadislerin sayısı 7275 tir. Bazı hadisler değişik kitaplarda geçmektedir. Mükerrerler çıkarıldıktan sonra geriye kalan hadis sayısı 4000 dir. Câmiu's-Sahih'te hadisler konularına göre kitaplara, her kitap da kendi arasında bâblara ayrilmistir. Eserde, üzerinde ihtilaf edilmeyen hadislere yer verilmiş, râvilerin güvenilir olması hususunda titiz davranılmıştır. Râviler birbirine bağlanarak ilk kaynağa kadar götürülmüştür. Hadisleri bazı titiz ölçülere vurduktan sonra sahih kabul edip, uymayanları reddetme çığırını açan Buhârî olmuştur. O'ndan sonra gelen âlimler bu yoldan giderek sahih hadisleri zayıf ve uydurma olanlarından ayırmaya devam etmişlerdir. Sahih hadis kitabi yazanlar çok olmakla beraber Buhârî kadar titizliği ileri götüren olmamıştır. Hadis kabulünde kendine has çok dar bir yolda tek olması onun İslâm ümmeti arasında müstesnâ bir şöhret ve güven kazanmasına sebep olmuştur. DEVAM EDECEK
selam ve dua ile...

Henna 03-13-2009 20:16

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

emirahmedyasin....
Bir istirhamım olacakdı.Benim bir ödevim var..Ahmed bin Hanbel,hayatı,ilmi eserleri...Biliyorum bu başlık altında faydam olmadı ama faydalandık..Allah razı olsun...Güvenilir kaynak adı verirseniz ben çalışmayı yaparım inşallah...
selam ve dua ile...

emirahmedyasin 03-14-2009 11:33

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

Alıntı:

BeKKe´isimli üyeden Alıntı (Mesaj 36289)
emirahmedyasin....
Bir istirhamım olacakdı.Benim bir ödevim var..Ahmed bin Hanbel,hayatı,ilmi eserleri...Biliyorum bu başlık altında faydam olmadı ama faydalandık..Allah razı olsun...Güvenilir kaynak adı verirseniz ben çalışmayı yaparım inşallah...
selam ve dua ile...

selam ve rahmet müminlerin üzerine olsun...
Benim acizane sizin derin ilminize sığınarak tavsiye edeceğim Şâmil İslam ansiklopedisi.Ben araştırmamı ordan yapıyorum yaralı olduğu kanaatindeyim.
Selam ve dua ile...

Henna 03-14-2009 11:53

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

estağfirullah...estafirullah...
Teşekkür ederim.Faideli oldunuz..Rabbim razı olsun cümlemizden.İlim mi?Tevazu değil gerçek,haya ederiz ilmimiz var denmesinden...

emirahmedyasin 03-15-2009 20:36

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

selamun aleykum kaldığımız yerden...
Sahih'in nerede telif edildiği hususunda değişik görüşler vardır. Buhârî, hadis almak için gittiği her yerde eserini telife çalışmıştır. Hayatı seyahatlerle ve ilim yolunda geçen bir insanin onaltı yıllık çalışmasının mahsulü olan bu eserin telifini bir yere bağlamak mümkün değildir.
Câmiu's-Sahih'te yer alan kitap (bölüm) sayısı doksanyedi, bâbların sayısı üç bin dört yüz elli kadardır. Üç râvili hadislerin sayısı da yirmi ikidir. Değişik senetle gelen hadisler Sahih'te yer almaktadır. Ancak ayni senet ve ayni metinle birden fazla yerde zikredilen hadislerin sayısı yirmi üç kadardır. Kur'an'dan sonra ana kaynak olan Buhârî'nin Sahih'i ile Müslim'in eserine Sahih adi verilmektedir. İkisine birden "Sahihayn " denilir. Diğer dört hadis kitabına da "Sünen ", altı hadis kitabının tümüne birden "Kütübü Sitte" denilmektedir.
Buhârî'nin bu eserine ait birçok şerh yazılmış ve üzerinde çalışmalar yapılmıştır. En meşhur şerhleri, Aynî'nin Umdetu'l-Kari, Askalani'nin Fethu'l-Barî ve Kirmâni'nin Kevâkibü'd-Derârî, adli eserleridir.
Câmiu's-Sahih dışında, su eserleri vardır:
• Tarihu'l Kebir: Hadis ricaline ait önemli bir eserdir. Sahasında ilk yazılanlardandır. Buhârî bunu henüz on sekiz yaşında iken Rasûlullah (s.a.s.)'in kabri başında mehtaplı gecelerde yazmıştır. Haydarabad'ta 1941-1954 tarihlerinde dört cilt,1959-1963 tarihlerinde üç cilt halinde basılmıştır.
• Târihu'l-Evsât: Tarihu'l Kebir'in kısaltılmasıdır. Bazı yazma nüshaları mevcuttur. Ibni Hacer Tehzibû't-Tehzib isimli eserinde bundan nakiller yapmıştır.
• Tarihu's-Sagîr: Tarihu'l Kebir'in bir özetidir. 1325 yılında Zuafâü's-Sagîr ile birlikte Hindistan'da basılmıştır. Kitâbu Zuafâü's-Sagîr: Zayıf ravilerin hallerinden bahseder. Hindistan'da 1323 ve 1326 tarihlerinde basılmıştır.
Devam edecek...
selam ve dua ile...

emirahmedyasin 03-17-2009 23:37

--->: İMAM BUHARİ ve SAHİHİ yazı dizisi
 

selam müminlerin üzerine olsun...son baskımız ve devamen hadislerden derlemeler olucak.


• Et-Tarihu fi Ma'rifeti Ruvati'l-Hadîs ve Nükâti'l Âsâr ve's Sünen ve Temyizü Sikatihim min Züafâihim ve Târihu Vefâtihim: Küçük bir risâlesidir.
• Eet-Tevârîhu'l Ensâb: Bazı şahısların özel hallerinden bahseder.
• Kitâbu'l Künâ: Râvîlerin künyelerinden bahseden bir eserdir. Haydarabad'ta 1360 yılında basılmıştır.
• Edebü'l-Müfred: Ahlâk hadislerini toplayan bir eserdir. İstanbul'da 1306, Kahire'de 1346, Hindistan'da 1304 yıllarında basılmıştır.
• Refu'l-Yedeyn fi's-Salati: Namazda el kaldırmakla ilgili bir risâledir. Kalküta'da 1257, Delhi'de 1299 yıllarında yayınlanmıştır.
• Kitâbu'l-Kiraati Halfe'l-imam: Namazda imamın arkasında okuma hakkında yazılmiş bir risâledir.
• Hayrü'l Kelâm fi Kiraati Halfi'l Imam adıyla Orduca çevirisi ile beraber 1299'da Delhi'de, ayrıca 1320'de Kahire'de basılmıştır.
• Halku'l-Ef'ali'l-ibâd ve'r-Redd Ale'l Cehmiyye: Cehmiyye mezhebinin görüşlerini reddeden bir kitaptır. 1306'da Delhi'de basılmıştır.
• El-Akîde yahut et-Tevhîd: Akaid konusunda yazılmış bir eserdir.
• Abarü's Sifat: Hadisle ilgili bir eserdir ve bazı kütüphanelerde yazma nüshaları mevcuttur.
. Bunlardan başka kimi kaynaklarda Buhârî'ye ait olduğu zikredilen şu kitapların ismini de görmek mümkün:
• Birri'l Valideyn
• El-Camiu'l Kebir
• Et-Tefsirü'l Kebir
• Kitabü'l Hibe
• Kitabü'l Esribe
• Kitabu'l Mebsut
• Kitabü'l ilel
• Kitabü'l-Fevâid
• Esamü's Sahâbe
• Kitabu'd-Duâfa
• El-Müsnedü'l-Kebir
• Sülâsiyyât.

Kaynak: Şâmil İslam ansiklopedisi


Bütün Zaman Ayarları WEZ +3 olarak düzenlenmiştir. Şu Anki Saat: 18:42 .

2000- 2025
Tüm bağışıklıklar ve idelerden bağımsız olan sözcükleri sarfetmeye mahkumdur özgürlük